Dragon 1/35 Brummbär (zgak 24-09-08)

Mooie bak, hoe is de kit zelf trouwens? Al plannen voor de camo? Aub geen bruine strepen, die zie je overal al 😉

Hoort de zimmerit trouwens zo schuin te lopen? Ik kan me vergissen maar volgens mij hoort die vertikaler.

No een putje.... dat ding heet officieel volgens mij ook helemaal geen Brumbär en dat vertaal je al helemaal niet als Grizzly.... Maar als brombeer of knorrepot 😉

Hoopte ik eindelijk een leuke Geallieerde Grizzly te zien krijg ik dit op mijn scherm 🙂 Ach, Stupa's zijn ook stoere voertuigen.

Hoi Danny,

Hoe is de kit ?
Deze is ook zeker nog ééntje die ik ga doen.
Maar eerst ga ik me wagen aan de Early brum van Tristar.
Maar ga nog wat wachten op de specifieke sets ervoor.

Je recht uit de doos project ziet er prima uit , nu op naar verf ! 🙂

Grtz

Kristof

x

Niels Henkemans zei:
Hoort de zimmerit trouwens zo schuin te lopen? Ik kan me vergissen maar volgens mij hoort die vertikaler.

No een putje.... dat ding heet officieel volgens mij ook helemaal geen Brumbär en dat vertaal je al helemaal niet als Grizzly.... Maar als brombeer of knorrepot 😉

Ha Niels,

Zimmy heb ik van foto's uit achtung panzer.........voorste lijnen lopen scheef, gelijk aan frontpanzer, dan minder........

Brummbar is Duits voor Grizzlybeer, ook wel ten onrechte holenbeer genoemd......
heb vertaling van een Duitser........officiele benaming klopt, maar dat geldt voor 90% van de Duitse voertuigen...... 😉 8)

Kristof Pulinckx zei:
Hoi Danny,

Hoe is de kit ?
Deze is ook zeker nog ééntje die ik ga doen.
Maar eerst ga ik me wagen aan de Early brum van Tristar.
Maar ga nog wat wachten op de specifieke sets ervoor.

Je recht uit de doos project ziet er prima uit , nu op naar verf ! 🙂

Grtz

Kristof

Ha Kristof,

kit past heel goed, schurzen zijn vooral erg mooi, details zijn smart......genoeg aanwezig maar niet moeilijk nog verder te verbeteren.....
De Tristar early heb ik ook liggen...... 8) 😳

Ben net begonnen aan een late met heeeeeeeel veel aftermarket.........
(Zimmerit, PE, loop, tracks, wielen, tools.......etc etc,.....)

g

Staf Snyers zei:
Mooi bakske! strak gebouwd. Ik wist niet dat je zimmerit kon maken met Vallejo putty...Droogt die niet erg snel?
Al enig idee voor het spuitwerk?

Veel succes,
Staf Snyers

Hallo Staf,

twijfel nog aan de kleur.......geel met hele vale groen vlekken.....?
Putty droogt zeer snel....3 strepen tegelijk maximaal en zaagje nat maken met water...... 🙄

Re: x

Zimmy heb ik van foto's uit achtung panzer.........voorste lijnen lopen scheef, gelijk aan frontpanzer, dan minder........

OK, variant die ik nog niet kende. Foto's op mijn HD laten een meer vertikale variant zien.
Brummbar is Duits voor Grizzlybeer, ook wel ten onrechte holenbeer genoemd......
heb vertaling van een Duitser........officiele benaming klopt, maar dat geldt voor 90% van de Duitse voertuigen...... 😉 8)

Hmm, ik heb juist van een Duitser dat er geen Duits woord voor Grizzly is 🙂 Brummbär zou volgens die theorie eerder passen bij Sturer Emil and Dicker Max. Meer een ironische naam dan een verwijzing naar dieren.

Hey Danny,
nice zimmy!

Niks mis mee, men moet vooral niet vergeten dat het aanbrengen van zimmerit met de hand werd gedaan, uit de losse pols.
Dus Heinrich "Ich habe scheisse an der Krieg, ich darf mich eines bier haben" die smeerde er ook geregeld maar wat op los.

Verder een leuke kit, ben benieuwd naar t eindresultaat.

Mooi

Hoi Danny,

Mooie Brummbär. De Zimmerit ziet er lekker authentiek uit ja, evenals de verflaag. Ik vraag me alleen af waarom je deze klus niet met acrylplamuur hebt gedaan, dan hoef je niet te stressen dat het goedje zo snel droogt.

Groeten,

Vincent

g

Rob & Vincent bedankt, de Vallejo putty was een testje (masochisme?)

Hij is klaar voor nu, definitieve verwering volgt op t dio.......
(jaja dit jaar nog.......slechts 4 of 5 figuren...)

Nou... ziet er heel leuk uit. Ben benieuwd naar de rest, vooral ook naar de figuren. En ik vraag me af hoe je het voor elkaar krijgt om aan zoveel projecten tegelijk bezig te zijn en toch nog iets af te krijgen.

Groeten,

Kanne

PS Zien we deze 26-10 afgerond? 😉

Terug
Bovenaan