[DONE] Universal Carrier Ardennes 44'

Ha iedereen,

Dit is een project dat ik een half jaartje geleden heb afgerond voor een Ardennen groepsbouw op Modelbrouwers. Het betreft een Universal Carrier (ook wel Bren Carrier genoemd, naar de Bren gun voorin) van de Armored Guards Division, een Britse divisie die tijdens het Ardennen Offensief gestationeerd waren in en rondom de Ardennen als een reserve, mochten de Duitsers door de Amerikaanse linies doorbreken.

Hij is nog niet helemaal af, er komt nog een figuurtje bij, maar dat ga ik pas doen als ik al mijn lopende projecten af heb. Zo ziet hij er ook al redelijk afgerond uit, toch? 🙂

De Carrier is van Tamiya, een wat ouder setje, leuk om te bouwen maar wel wat verouderd, zo zit er niet genoeg detail op en zijn de tracks te groot. Hier heb ik echter niet op gelet tijdens het bouwen, dus die dropveters zitten nu gewoon om het model, en ik heb er ook niet veel bij gescratcht, enkel wat kleine dingetjes. De stowage is van Black Dog, een prachtige set met resin doeken, jerrycans, boomstammetjes, reservewielen, enzovoorts. Het grootste gedeelte uit die set heb ik gebruikt. Ik heb bewust voor zo veel stowage gekozen omdat ik een model wilde neerzetten met veel verschil in kleur.

Het ondergrondje is opgebouwd uit piepschuim, en toen overgoten met grof gips. Toen met wat houtvuller het landschap wat mooier en effen gemaakt. Het schilderen is met acryl gedaan, en toen gedrybrushd met olieverf. Het water is Vallejo Still Water.

Zo zag hij eruit na het airbrushen:
foto.jpg

En dit is 'm nu, helemaal af. Ik heb erg veel plezier gehad aan dit project. Tips, commentaar en (opbouwende) kritiek zeer welkom! 😉 Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

foto-86_zpsfec8a2b1.jpg

foto-86_zps6aba8a41.jpg

foto-86_zps0a891786.jpg

foto-86_zps72d7b8a2.jpg

foto-86_zps82c04dc9.jpg

foto-86_zps8a4c0896.jpg

foto-86_zps4347ea9e.jpg

foto-86_zps24dfee69.jpg

foto-86_zps6a35324b.jpg

foto-86_zps5cadef1b.jpg

foto-86_zps61c60ba0.jpg

En heb er ook goud mee gewonnen op ESM 2012 😛 😀

foto-86_zpsf446c7ad.jpg

Greetz

Hallo Pelle,

Ik vind hem helemaal goed.
De extra stowage wordt goed gebruikt om het levendig te houden.

Mis toch wel een figuurtje, maar dat is persoonlijk, doet niets af aan de rest.
En je was pas 15 meen ik ??
Loopt toch wel heel wat aanstormend talent rond (Jij, Nicky, Niels, Maarten, vergeet ik nog iemand ?)

Bouwgroeten, Wim

Thanks Wim! 😀 Er komt nog een figuur bij, maar eerst wil ik mijn lopende projecten nog afronden. Maar de lege plekken op het ondergrondje worden zeker nog opgevuld. En ik ben inderdaad 15. 🙂

Ik herken het gevoel Niels, ik ben nu ook met 4 projecten bezig, gelukkig kan ik die ook afmaken, maar af en toe heb ik even geen zin meer in de kits waar ik nu mee bezig ben, of heb ik weer een leuk idee, of zie ik weer ets leuks op een beurs... Dan is het toch moeilijk om je in bedwang te houden... Maar heb jij foto's van je afgeronde modellen? Ik kan er namelijk maar weinig vinden op het forum. Jij bent nogal een halftrack liefhebber hé? 🙂

En bedankt voor het compliment, waarde tegenstander 😉

Greetz

Ik heb deze meerdere malen gezien, namelijk op Modelbrouwers en in Nieuwegein, maar ik moet zeggen hij blijft mooi om naar te kijken 😛 !

Je hebt de gouden plak zeker verdiend, kerel 😛 !
Pelle Couwenhoven zei:
ik ben nu ook met 4 projecten bezig

Dat is echt een totaal andere tactiek dan die ik gebruik, ik doe namelijk 1 project tegelijk 😉 , maar ik ga dat denk ik ook eens proberen, misschien werkt het wel fijner dan jezelf helemaal kapot staren op één project, namelijk een 8-rad 🙄 ...

Groetjes,

Maarten

Thanks Maarten! 🙂

Tsja, ik moet zeggen dat het heel fijn is om af en toe een ander model erbij te kunnen pakken om aan verder te werken als je even genoeg hebt van het model waar je op dat moment mee bezig bent. Ik ben nu bijvoorbeeld druk bezig met mijn Sherman, maar ondertussen werk ik ook nog aan het diorama voor mijn M20 en de M3A1 Scoutcar en de Dingo... En af en toe een oefenfiguur. Ik raad het jou dan ook zeker aan. Meer dan 4 projecten zou ik niet doen, 4 is (voor mij dan) echt de limiet. Omdat je nu met een groot vehikel bezig bent raad ik je aan om een lekker klein bouwdoosje te nemen voor tussendoor, zo heb ik ook mijn Dingo, dus een grappig pantserwagentje of een Kübel of iets dergelijks.

Greetz

Pelle,

het (is) lijkt me een erg mooi vignette, maar het mist inderdaad 1 of meerdere figuren om het verhaal compleet te maken.
Ik weet niet waar je je foto's mee maakt, maar ze zijn het net niet...

De eerste 3 die gaan nog en dan is het alsof er een condenswaas over je lens zit...
En da's heel eigenlijk jammer, zeker omdat je best een heel mooi ding neer zet.

Ik zou willen dat ik jou niveau had gehad toen ik nog geen volwassene was,
sterker nog, ik zou willen dat ik daar nu mocht beginnen...

Ga vooral lekker door,

de beste wensen voor 2013,

een (volwassen) vent...

Tjonge Pelle, 15 en dan al zó bouwen en schilderen 😱 m'n complimenten !

Mijn suggesties over de afwerking van de Carrier:
-Er had wat mij betreft ook wat viezigheid aan de binnenkant mogen zitten.
-De bepakking komt me wat glanzend over, maar dat kan ook aan de foto's liggen.
-Als laatste, de kleur van de metalen delen van de wapens komt wat vlak over. Met meer contrast tussen
donker metaal met "zilverachtige" hooglichten zou het meer spreken.

Ga zo door met veel plezier !

Vrolijke groet 😀
Peter

Terug
Bovenaan