Dominique : "WET FEET" FERDINAND (dio)

Erg mooi gedaan Dominique,
Ik ben benieuwd naar je vorderingen.
Tja echt een uitdaging is het misschien niet, maar dat is over het algemeen eigenlijk wel zo bij JP's.

Groetjes! :D
 
Hey Jan, je maakt me nieuwsgierig, ik had ze graag even gezien als het niet al te veel moeite is...

ondertussen ben ik begonnen met het dio opzet, landweggetje met een muurtje inclusief hekken, niet al te veel niveauverschillen maar toch zal ik zorgen voor een lichte helling

cheers
Dom

FERDI-dio-opzet.jpg
 
Hoi Hoi na een tijdje niks te hebben gedaan, geen zin en andere (muziek) interesses gaan we verder met deze (met muziek op de achtergrond :duivel: ), de eerste verf zit erop, tracks geschilderd, vanavond gaat de camo erop en na het weekend volgt een nieuwe update want de camera is weg dit weekend ...

cheers
Dom

ferdiverf2.jpg

ferdiverf1.jpg

ferdiverf3.jpg
 
Ha Dom,

Goed te zein dat je nog bezig bent. :D
Mooie kleuren voor de camo, echter lijkt het wel of he ter wat vlekkerig op zit. Vooral bij de 2e foto. En was de verf iets te dun op de welen of is dit met opzet gedaan?

groetjes
 
Ziet er zeer goed uit D, mooi licht en die 'vlekken' geven na het verweren de juiste diepte dus dat komt wel goed.
Wat ik wel eigenaardig vind is de verticale streep over de foto's.
Toch maar even de camera laten nakijken.

Dirk
 
dat vlekkerige is opzettelijk, met de camo erboven en na de weathering zie je er niks meer van terug, trust me ! het is een manier om voor de weathering al wat diepte in het model te brengen, ook de camo zal opgebouwd worden van donker naar licht !

Dirk : die streep is idd vreemd, even checken toch :!:

cheers
Dom
 
Ha Dominique,

Ziet er goed uit zeg, mooi dat PE.
Had net de krik voorop geplakt, maar ik miste de regengootjes. Even op het forum kijken hoe die zitten, zie ik dit verbluffende werk ;)

MVG Johannis
 
Hi Dom,

Goed dat je weer het werk hebt opgepakt en met tevredenstellend resultaat. Erg subtiele camowerk laat je zien. Nice works :!:

Tijdens het bouwen van de Elefant zat ik even te stoeien met de voorkant van de hull.
Ik zie dat je een andere keuze gemaakt wat betreft de plaat boven en voor de aandrijving; daar waar jij de plaat op de lichtglooiende voorplaat legt, gaat de voorkant nu meer glooien en ontstaat minder ruimte op de bovenplaat, waar nu de krik op ligt. Het bovenste laagje staal (pijlen) dat bij jouw model zichtbaar is, hoort volgens mij onzichtbaar achter de voorplaat met sleepogen te zitten.

**edit tbv leesbaarheid**

groet Frank
 
Hey Frank

ik heb enkel de kit gebouwd zoals hij ook kan gebouwd worden, als er fouten in de kit zitten kan ik er nu natuurlijk niks meer aan veranderen maar daar lig ik nu niet meer van wakker, m'n airbrush is volledig gekuist en nu kan ik de camo aanbrengen...op hoop van zegen maar das voor morgen, vandaag ga ik naar een optreden van The Police 8) 8)

cheers
Dom
 
Dom,

Als ik eerlijk ben... vind ik de camo niet zo mooi. Het is te glad en afgerond, lijnen zijn overal even dik. Behalve bij het web-patroon waren de strepen wat grilliger. En de loop zou ik in zijn geheel overnieuw doen.

Ik weet zeker dat je hier iets moois van gaat maken, DOM-style, maar ik wou het maar even zeggen.

;)
 
Mooi werk zeg! Ik kijk uit naar de volgende stappen.

Kan iemand me vertellen hoe breed de drie metalen trapjes op de achterzijde links precies zijn? Ik zit er aan te denken om deze even te plooien in metaal voor de achterkant van mijn E-100 in opbouw.

Merci,


John
 
Ik zie nogal wat dikke plekken in de camouflage. Dat herken ik van mijn eerste camojob. Blijf je dan te lang hangen, is de verf te dun of dik en hoe kun je dit oplossen? Ik ben daar namelijk wel benieuwd naar. Zelf zat ik te denken om het opnieuw te doen, maar wie weet heeft Dominique een konijn in de hoed ...

Groeten, MartinD
 
:duivel:

ik vond de camo naar mijn doen behoorlijk gelukt want ik weet dat ik met de nodige filters, washes, modder en weathering wel een leuk resultaat kon neerzetten

EN DAN gebeurt dit...vernis erover zoals ik al 100 keer gedaan heb maar wat is dat bij de decals ??? een chemische reactie :oei: :oei: :oei: , aan de andere kant is het zo erg dat zelfs de decal afgebrokkeld is...zie ook naar de vreemde bruine plekjes

de vernis is ondertussen keihard dus vliegt deze in de kast, ik ga hier niet beginnen aan prutsen, ik heb er gewoon geen zin meer in...mss wordt deze ooit een wrak...

ik ga gewoon even alles aan de kant zetten, op reis gaan en even alles op een rijtje zetten...

cheers
Dom :huil:
FERDIFUBAR.jpg
 
Terug
Bovenaan