Dominique : "WET FEET" FERDINAND (dio)

Dats klote, heb net mijn elefant opnieuw in erotische rood gezet, nadat ik een te dikke laag vernis erop had gezet en er barsten in kwamen. Maar vergeleken met dit is het niets :oei: :huil:

Jammer, Ik zie je werk erg graag, dit zag er iig ook weer veelbelovend uit.

MVG Johannis

Boris Bakker

Lid van de TWENOT
:oei: huh.....?!
Zoiets heb ik nog nooit gezien!
Gebruik je een bijzonder middel om de decals te bevestigen (ik bedoel dan iets anders dan set & sol) of gebruik je een apparte vernis? Ik hoop dat je de motivatie kan vinden er mee door te gaan, dan heb je van mij de doorzettings prijs al gewonnen! :D

mzzls

ik gebruik al jaren dezelfde Tamiya flat varnish, set and sol en alle stuff zoals gewoonlijk, maar dit heb ik inderdaad ook nog nooit tegengekomen, er moet toch iets aan de decals schelen ????

ondertussen heb ik toch de grove middelen uitgehaald, synthetische verdunner om de vernis op de lossen, aan de ene kant ging het goed, aan de andere kant kwam de verf los :huh:

dan maar de dremel uitgehaald en kogelgaten en kanoninslagen gemaakt, ondertussen grove wash opgezet en de schade bijgeschilderd, we zien wel wat ik er nog kan van bakken

het grondwerk is alvast niet meer van pas, dat zal iets met water en modder moeten worden ?

cheers
Dom

Dit is gewoon triest om te zien :huil: , wat een teleurstelling Dominique!

Een dergelijke ervaring heb ik ook eens gehad met een Kübelwagen, Tamiya flat-base als matte vernis gebruiken was idd de oorzaak!

Probeer je nog de zaak te redden? Ik zou een poging doen om met spiritus de boel een beetje schoon te maken en er een nieuwe camo overheen zetten.

Mocht je vervolgens verlegen zitten om decals, ik denk dat ik nog wel een stel voor je over heb. Laat maar weten in dat geval.

Groeten,

Kanne

Maarten Weers

Lid van de TWENOT
ik heb een iets ander probleem gehad met mijn staghound, door vocht was de vernis wit uitgeslagen. Door er glanzende vernis overheen te zetten trok het wit weg, vervolgens weer mat erover alles was als normaal.

groeten Maarten

ik gebruik steeds het blauwe busje van Tamiya, erg goed spul vond ik maar ik denk dat ik voor alle zekerheid toch weer humbroll vernis ga gebruiken :huh:

ondertussen is er weer schot in de zaak, ik probeer er nog iets van te maken maar ik ga niet teveel beloven...we zien wel

in modelbouw moet je eens een tegenslag kunnen verdragen vind ik, ik ben er tot nu toe redelijk van gespaard gebleven ...

to be continued...

cheers
Dom

Maarten Weers

Lid van de TWENOT
Dominique Vanderschaeghe zei:
...
in modelbouw moet je eens een tegenslag kunnen verdragen vind ik, ik ben er tot nu toe redelijk van gespaard gebleven ...

to be continued...

cheers
Dom

Dat is de spirit!

Wijzig je de titel van dit draadje nog even? :)

groeten Maarten

ok hij is af voor nu :oei:
enkel een foto van een kant, de andere kant speelt geen belang, die is uiteindelijk toch niet te zien :)

vanaf volgende week op reis, daarna het dio

cheeeers
Dom

ferdiafvoornu1.jpg

Hmm lekker vettig ding.
De camo is nog goed terecht gekomen zie ik.
Ik ben nu wel echt benieuwd naar het ondergrondje.

Dirk

PS goei verlof.

Hij ziet er wel aardig uit maar ik vraag me af waar is de echte Dominique gebleven? Je kan vele malen beter dan dit. Die inslagen zien er wel goed uit moet ik zeggen maar voor de rest is dit niet wat jij kan. Je kan veel beter.
Toen ik pas lid werd van dit forum was jij mn favoriete bouwer. Je diorama's en zo vond ik echt top. Maar de laatste paar modellen mis ik dat een beetje. Dus ik zou zeggen mag de inspirerende Dominique weer tevoorschijn komen aub :)

Ben wel benieuwd hoe het er in een diorama uit komt te zien. Succes!

Mvg Wim

thanks

@Wim

die Dominique bestaat niet meer, wist je dat dan niet ? daarvoor zijn er teveel dingen gebeurd de laatste maanden waardoor modelbouw op een lager niveau is komen te staan maar ik zal wel een mooi dio proberen te maken ;)

cheers
Dom

Boris Bakker

Lid van de TWENOT
Gelukkig ben je door gegaan DOm, want ik vind dat echt wel een goed model zo! Mooie inslagen en goed geweatherd!
Geluk bij een ongeluk zal ik maar zeggen ;)

Groetjes :D

thanks

Wim, check je PB...

ik moet persoonlijk zeggen dat ik het model redelijk geslaagd vind, het is nog niet helemaal af, daarvoor moet ik het eerst op z'n dio plaatsen , dan pas kan ik het volledig afwerken

cheers
Dom

Interesses
Normandië, en Pak40/Sig33 op gemotoriseerde onderstellen
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
Bergepanther
GRUWELIJK!!!

ik mis enkel nog wat meer schade van inslagen, ik kan me voorstellen dat er dan toch wel wat zwartgeblakerde verf oid tevoorschijn zou komen, een beetje een rokerig geheel zeg maar, maar verder?

verder, misschien zou je her en der nog wat lasnaadjes kunnen voorzien van een contrasterend medium, sommige naadjes wat sprekender laten worden of in ieder geval IETS met contrast doen, misschien een verdwaald uitrustingsstuk van een bemanningslid oid, maar dan wel in een heel andere kleurstelling, t breekt het ding wat, en geeft een indruk van HOE GROOT ZO'N DING MOET ZIJN!, want volgens mij issie gigantisch!

in ieder geval, eel veel succes ermee, je stijl blijft wel inspireren (zeker omdat je niet geheel "foutloos" werkt, en je foutjes op een subtiele manier weet te verbergen, daar kan ik van leren, niet van een medeforummer die alles maar klakkeloos in een keer goed neerzet en waar je geen foutjes ziet, daar leer ik niets van!

Timo

EricReist

Lid van de TWENOT
Die inslagen zien er mooi uit Dom, geeft het gehele voertuig de indruk dat het daadwerkelijk van staal is gemaakt. Misschien een blok lood erin leggen om bezoekers te misleiden? De grootte van de inslagen lijkt mij prima, als ik zo wat foto's bekijk van Tiger bemanningen die no-claim schade bekijken komt dit goed overeen; weinig nevenschade bij zo'n vrij rechte hoek.

Eric

Interesses
Normandië, en Pak40/Sig33 op gemotoriseerde onderstellen
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
Bergepanther
ik vind de eendjes een prachtig detail wat het geheel weer wat luchtig maakt!

een meesterstuk kerel!

Timo

Bovenaan