🏆 Winnaar Dominique : "KV Big Turret" yep...AF !!!

Dit model is van de winnaar van deze FOC
dit keer polyesterhars (met harder)

perfect te maken maar het stinkt uren in de wind, te gebruiken in een open ruimte met alle deuren en vensters open

ik heb nog een halve liter over voor een volgend project(en)

en Marcel, zeker es proberen op een oud model, water in een dio vind ik persoonlijk een van de mooiste dingen die er zijn , voor mij geen vernielingen, bloed en geweld...

cheers
Dom
 
Ok af is ie, niet zoals ik het wou, normaal zou het WATERLELIES gehad hebben als titel maar dan in het Russisch maar dat plan viel letterlijk in het water...dit heb ik er nog kunnen van maken, hou rekening dat het kader er erg hard aan toe was en dat is volledig afgeschuurd, herschilderd ...man man het was op een gegeven moment een rommeltje !

het NAAMPLAATJE moet er nog op maar ik vrees dat ik dat niet haal voor de deadline, m'n leverancier vaagt er dik haar dik gat aan :huh: maar tegen Hoboken moet er zeker eentje op zitten

het water is polyesterhars dit keer , Easy water van Vallejo gebruik ik nooit meer :!:

het hoofdje van de figuur is intussen afgestoft :)

cheers
Dom

kvdone1cd5.jpg

kvdone2oj2.jpg

kvdone3yj7.jpg

kvdone4bt0.jpg

kvdone5ed5.jpg

kvdone6nd1.jpg

kvdone7wk9.jpg

kvdone8cg4.jpg

kvdone9gk2.jpg

kvdone10cy2.jpg
 
zo, de tank doet het toch niet meer, dan eerst maar eens tijd voor een beste peuk.

je gat aan vagen? dat is hier je hol ermee afvegen, dus de uitdrukking is wel bekend, maar niet op die manier.

naja, zonde dat het half gelukt is, ik vind het er namelijk toch wel oke uitzien hoor!

Timo
 
Yo mannen

ja de tank zit in z'n geheel in het grondwerk, plaats genoeg onderaan

beter ?? ja ik had eerder iets met grote waterlelie bladeren willen maken , die bladeren zitten nu onder het water :huh:

het eerste naamplaatje was al gemaakt (stom natuurlijk)

maar ja al bij al valt het nog een beetje mee hoop ik ;)

op naar het volgende project, en naar de volgende FOC (hangt van thema af natuurlijk)

cheers
Dom
 
Ik vind hem zo ook zeer mooi hoor Dom.ik wil deze ook weer ens in het echt bekijken.water geeft toch net dat beetje meer aan een dio altijd.wat gaat het volgende project worden dan??

groeten jeroen,.
 
Plaatje

Dom,
mooie tank en zeker heel mooi water, netjes dat jij het hebt aangedurfd. Petje af. 8)

Zonder spijkers op laag water te willen zoeken (excuseer de pointe) vallen mij toch een aantal dingen op die ik niet gewend ben van jouw werk.
Allereerst krijg ik de indruk dat jouw figuur weliswaar relaxed is maar dat hem dat in die positie nooit kan lukken; o.a. zijn linkerbeen heeft geen enkele steun en hoe kan hij eigenlijk blijven zitten waar hij nu zit ??!? Ik neem aan dat ik het verkeerd zie op de foto's, ik hoop dit nog eens in het echt te mogen aanschouwen.
Daarnaast lijkt mij dat er een te groot deel van de tank schuin boven het waterniveau uitsteekt, het zwaartepunt ligt naar mijn idee voorbij het steunpunt ?!? Oftewel hoe kan het dat de tank deze positie inneemt ?

Het zal vast wel duidelijk worden als ik dit in het echt aanschouw,
tot dan in ieder geval vriendelijke groeten,

Peter.
 
Dom,

Ik ben blij dat je deze ondanks de tegenslag toch hebt afgemaakt.
Originele setting en een heel apart idee.

Het enige waar ik geen goede kijk op krijg is de scheiding tussen het water met de rest wat daar onder komt.

Alles bij elkaar ziet het er erg origineel uit. Prima.

Grt

Robert
 
@ Peter : geloof me alles zit zoals het hoort ;) , de figuur zit wel echt goed op z'n plaats hoor, ik heb hier erg lang op gezocht tot ik het perfecte punt vond !

@ Robert, die scheiding was een van de problemen die ik niet goed gekregen heb maar ik moet dit maar zo laten , helaas maar tja ;)

cheers

Dom
 
Dom,

Des te meer ik er naar kijk des te vreemder ik het geheel vinden ga, begrijp me goed, AFV , water etc allemaal prima gedaan maar hoe dat die AFV in het water steekt !!

het is natuurlijk water na de wijn maar je denkwijze qua logica ontbreekt bij mij geheel, ik had het eerder logischer gevonden als de voorkant in het water had gezeten en de achterkant omhoog !

trouwens wat betreft de scheiding tussen AFV en het water, wellicht kan nog wat verdunde tamiya black smoke uitkomst bieden. een paar dunne filters rond de AFV. Water heeft nl een capilaire werking en zal altijd het het gebied daaromheen vochtig maken. met die verdunde black smoke kun je dat best goed nabootsen.

ciao Raymond
 
logica Raymond, waarom logica ??

met alle respect MAAR waarom zou de achterkant niet kunnen wegzakken ??

tank rijdt door het water ... staat stil, zakt weg in zwak punt...

mijn bedoeling was een visueel leuk dio te maken zonder teveel logica, met de nadruk op het display, afwerking, materialen, figuursetting, etc...niet perfect maar what the heck :) , ik heb er fun in gehad (behalve de tegenslagen natuurlijk)

trouwens als je op een goeie zonnige dag een half uur stilzit in het water is het meeste vocht op je tank alweer verdwenen...

ach wat het moet niet altijd perfect zijn 8)

cheers
Dom
 
logica of niet, dit is een juweeltje. Al helemaal omdat de kv2 zo'n onhandelbaar monster was. De sfeer is zo goed dat ik me helemaal geen zorgen maak om logica (deden die russen toch ook niet echt ;) ). Hier kun je echt van genieten.
 
waarom wil je de naam eigenlijk vervangen. De waterlelies zijn nog best goed zichtbaar, en die KV2 geeft een beetje het contrast weer tussen het lelijke wat de mens maakt voor zijn doeleinden en de schoonheid van de natuur. Als ik jou was zou ik niet wachten op zo'n mens dat dr reet afveegt met haar werk (if you catch my drift).
 
Terug
Bovenaan