Dodge WC54 Ambulance | Italeri no 226

Walter Jonkers

(Bijna) geen detail te gek …
Moderator
Regiocoördinator Zuid-West
Lid van de TWENOT
Interesses
Nederlandse militaire voertuigen vanaf jaren zestig zowel in 1:1 als 1:35.
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
AMX-13/105mm, NEKAF-TOW groep, Centurion Mk5/2, Dodge WC54, YP408, VW T2a KMAR
(Dit is het vervolg op een onderwerp uit de Italeri-groepsbouw —Jakko.)

En we gaan verder. Steeds meer details verschijnen. Dit is echt wel kwestie van stug volhouden moet ik zeggen want liefst was ik allang met andere kit begonnen.IMG_4724.webpIMG_4726.webpIMG_4727.webpIMG_4729.webp

Laatst bewerkt door een moderator:
Hij oogt best wel af, en deze gaat zo ontzettend mooi en af worden met een laagje verf erop, de aanhouder wint walter!

Als jij al, met jouw engelengeduld en detailfocus, wil stoppen met deze.... dan ga ik 'm niet eens aanschaffen!
Maar geweldig werk!
Gewoon die van Zvezda nemen!
Maar dat gevoel van enige weerstand komt ook vermoedelijk omdat deze maar net tegen mijn focus/interessegebied aan zit waardoor de zin om heel veel moeite te doen niet zo groot is…..denk ik.
Op die cabine na en wat passen en meten valt hij best mee als je gebrek aan details voor lief neemt.

@Walter Jonkers
Je lijkt nog een dingetje (knipperlichtje oid?) aan de zijkant te missen, stukje boven het reservewiel.

@Walter Jonkers
Je lijkt nog een dingetje (knipperlichtje oid?) aan de zijkant te missen, stukje boven het reservewiel.
Er mist nog heel veel aan! Gereedschapsrek aan zijkant, de luchtverversing op het dak, de trekhaak, de jerrycans op de voorspatborden en het nodige aan de binnenzijde. Inderdaad het de KL knipperlichten aan de zijkant (zelfde soort als de NEKAF) en vermoedelijk ook lampen aan de achterzijde. De Amerikaanse hadden allen reflectoren aan de achterzijde maar vermoedelijk zaten er bij de KL ook achterlampen op. Probleem is dat er van de achterzijde geen Nederlandse foto’s zijn te vinden (op 1 hele oude na begin jaren vijftig)

De KL kennende, zeker tijden van centenknijpen, kan ik me heel goed voorstellen dat er bestaande lampensets op de ambulances werden geschroefd. Hadden de Engelsen achterlichten op hun voertuigen?

Terug
Bovenaan