dodge wc-54 update 30-09

olla,

een van mijn eeuwige tussendoortjes is de dodge wc-54.
het is een oude italeri kit die ik met behulp van enig plamuur en schuurwerk in elkaar heb geplakt.

er moet nog veel aan gebeuren het enige wat ik gedaan het is airbrushen en de decals erop geplakt.

ja ik weet het er zijn nog randjes te zien om de decals 😢
de glans komt door de mat vernis die nog niet helemaal droog is.

sorry voor de ....foto's maar ik heb ze snel gemaakt voordat ik naar mn werk ga :!:

DSC03496.jpg

DSC03494.jpg

mvg gj

Op de foto's niet zo goed te zien maar ik denk dat je hem netjes gespoten hebt.
Welke kleuren/merk heb je gebruikt?

groeten Maarten

hoj maarten,

welke kleuren ik heb gebruikt 😕:

ik heb het model eerst overgespoten met tamiya black x-1 toen dat droog was heb ik er een transparante laag olive drab van modelmaster acryl 4728 overheen gespoten.

omdat ik dat een beetje aan de licht kant vond heb ik de volgende dag weer een transparante laag khaki-drab van tamiya xf-51 gebruikt en dat weer een transparante laag gegeven van khaki xf-49.

en dit is het resultaat 🙄
ik vind het altijd lastig om voertuigen in olivedrab te spuiten want bij sommige mensen zijn ze heel mooi, maar ze kunnen er ook heel saai uitzien.

de reden dat ik geen tamiya olivedrab gebruikt heb, is dat ik die eigenlijk te donker vind.
daarom had ik voor modelmaster gekozen.

mvg gj 😉

ha leuk ik heb deze ook net binnen, one of my old time favorites 🙂

mooi gemaakt en gespoten

enkel de silvering aan je decals stoort me wat, in het vevolg makkelijk op te lossen door dichter tegen je letters te gaan afsnijden, halleluja het scherpe verplegersmes 🙂

cheers
Dom

hoj dominique,

ja ik vind het lastig heb altijd ruzie met die decals.

verpleger mesjes 😕: 🙂 apparte verplegers hebben jullie dan 😉

ik snap wel dat je scalpel mesjes bedoeld
😉

iig bedank voor je reactie

mvg gj

hoj allemaal,

weer een kleine update van mijn dodgeje.

ik heb er een wash en wat filters overheen gedaan en dit is het resultaat.
de wielen zitten er ook onder zoals jullie kunnen zien. 😉

verder weet ik er weinig over te zeggen, ik heb nog wel een vraag: hoe kun je natriumbicarbonaat op je voertuig fixeren 😕:
op het dak en de fenders wil ik namelijk sneeuw leggen. 🙄

(en ik heb 0 ervaring met sneeuw verwerken dussss....)

DSC03535.jpg

DSC03532.jpg

DSC03536.jpg

DSC03534.jpg

alle tips en reacties zijn welkom

mvg gj

Ardennen? 😀 Hij ziet er netjes uit tot nu toe, met het aanbrengen van sneeuw heb ik jammer genoeg ook geen ervaring...

Succes!

Wijnand

Hoi Gert-Jan,

de zoek functie levert de volgende hit op.

http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?t=13020&highlight=natriumcarbonaat

Onderwerp is een FLAK88 waar een tip van Dominique aangehaald wordt. Even naar beneden scrollen, dan vind je hem.

Volgens mij is dat het antwoord op je vraag.

Leuke bak trouwens, die dodge...

Mark

@ wijnand, jip ardenne 😉 8) ik ga over 1 en een halfe week naar de ardennen toe 8) een kijkje nemen in bastonage en omgeving, kan ik misschien nog wat inspiratie opdoen voor een ondergrond :!: :idea:

@ mark bedankt voor je tip, van Dominique kon ik niets vinden in de link maar ik heb wel iets gelezen over houtlijm met water.
(maar even proberen op een test model 😈 )

gr gj

Terug
Bovenaan