Dodge WC 54 Ambulance, KITBASH

Alex van de Wetering

Lid van de TWENOT
FOC-begeleider
Recent heb ik van Leon Hassing een Skybow/Afv-Club Dodge Command car overgenomen om die te mixen met een Italeri Dodge Ambulance.

Doel is om een Dodge Ambulance te verkrijgen die qua detail wat meer van deze tijd is. De Ambulance van Italeri is beslist niet slecht, maar de Skybow serie is wel een stuk beter gedetailleerd.

Het chassis is het verlengde Skybow chassis, waar nog extra schokdempers aangezet moeten worden. De bodemplaat is een samenstelling tussen Italeri en Skybow. De bovenbouw is vooralsnog geheel Italeri.
Momenteel ben ik aan de neus bezig, wat een mix zal worden tussen Italeri motorkappen, Skybow roosters, spatborden en een Skybow radiateur.

P1010296B.jpg

P1010299B.jpg

P1010292B.jpg

P1010294B.jpg

Alex

Zo Alex, dat belooft iets heel moois te worden. Ik heb de Italeri kit ook nog liggen en had eigenlijk het idee het RUDD te maken. Nu ik je bezig zie begin ik toch wel een beetje te twijfelen...

Groeten Maarten

Heren,

Bedankt voor de reacties.

@Maarten. Ook RUDD is de Italeri Dodge Ambulance een prima model. Het probleem van het 3mm te hoge voorraam wat je bij de andere Italeri Dodges hebt, heb je bij de Ambulance uiteraard niet door de afgeronde body!

@Patrick. De Italeri Ambulance wordt/werd ook uitgegeven voor Bilek. Misschien verbreed dat je zoekspectrum.

Alex

Devlin,

Bedankt voor je reactie. Het project ligt momenteel even stil, in verband met wat projecten in opdracht. Hopelijk laat de tijd het toe dat ik er binnenkort weer wat tijd aan kan besteden.

Alex

Ik zag afgelopen weekend in Lochem dat er verschillende versies van deze ambulance zijn. De vuldop van de brandstoftank heeft twee versies. De italeri versie en de verie die jij nu aan het bouwen bent. Heb je een speciale reden waarom je de Italeri versie niet wilt gebruiken? Hij leek mij wel in orde.

Groeten Maarten

Maarten,

Ik heb puur voor de lol gekozen om de vuldop met deuk te maken. Het gaat hierbij om het late type; de versie zoals Italeri in de kti heeft weergegeven is het oude type vuldop, waarbij het ietwat lastig was om de tank te vullen met een brandstofcan.

Alex

Terug
Bovenaan