Dit is hem dan

Arian de Koning

Lid van de TWENOT
Enige tijd geleden had ik jullie al verteld dat ik van de echtgenote van een goede kennis van mij een "Verlinden" 1:15 Panther tank kon krijgen.
Hij zelf is enige tijd geleden overleden en ik had de eer gekregen om de Panther waar reeds aan begonnen was af te bouwen.
Dat bleek makkelijker gezegd dan gedaan, vio adviezen van jullie heb ik bij Heng Long de tracks kunnen bestellen en kreeg ik tot mijn schrik de tracks van een Tiger per post binnen, gelukkig bleek er in de nadagen van WOII ook een Panther te hebben gereden met een Tiger onderstel dus mijn missie was gered 🙂

Eigenlijk alles zo goed als het kon los gemaakt, goed gereinigd en stukje bij beetje opbouwen.
Welnu een half jaar verder kan ik met trots jullie de volgende foto's van het resultaat aanbieden.
ik hoop dat jullie mij niet te hard bekritiseren dit omdat ik niet jullie ervaring heb.
Wat jullie zien is met zorg gebouwd en geprobeerd is het detail zo netjes mogelijk na te bootsen.
Eerlijk gezegd ben ik heel tevreden. 😀

Met vriendelijk groet,
Arian 🙂

3896992620_e5d9df8472_b.jpg

3896992630_4c5b9d5d8e_b.jpg

3896992648_318f392172_b.jpg

3896992634_a9d6782d8a_b.jpg

3896992662_26eb160bbb_b.jpg

3896992702_bed3d80cb6_b.jpg

Tot de volgende keer 😀

hee Arjan,

hij ziet er heel goed uit .
en zeker als je hem hebt moeten ontleden en opnieuw hebt opgebouwd.
de modder en verwering is ook top
mischien is het nog een idee om er een figuurtje op te zetten ?

ik persoonlijk zou het gereedschap ook apart hebben geschilderd voor wat meer kleur, hoewel het niet noodzakelijk is want de tanks werden vaak met gereedschap en al gespoten.
nog een klein puntje , de periscoop van de schutter en bestuurder zou ik nog schilderen
verder ziet hij er grandioos uit,
succes met het volgende project ,en hou ons hier op de hoogte
groeten Arjen.

Ik ken deze kit, heb er zelf ook ooit eens 1 gebouwd (In een goed betaalde opdracht)
Wat een drol van een kit, en wat een prachtresultaat heb jij er mee bereikt!

Wat een ramp van een kit is dit, werkelijk niets recht zit erin, ik heb visioenen van heet water, lijmklemmen en serieuze plannen om Francois in zijn slaap te vermoorden, bsh.

En dan de jouwe, ik denk dat het verhaal erachter je net de goede drive heeft gegeven, een resultaat om trots op te zijn, goed er zitten gietpinnen in de torentracks, en nog wat andere dingetjes, maar overal eentje voor midden in de huiskamer, goed gedaan!

Mzzl Rick

Dank voor je reactie

Rick,

Je woorden raken m'n hart.
Ton want over hem heb ik het is een oud oom van een kameraad van mij die ons aan tafel zette met ieder een Airfix kitje om zo de tijd te doden.
M'n kameraad deed het niks, maar ik ben besmet geraakt met een onbegrijpelijk virus.
Pas jaren later sprak ik de echtgenote per toeval en toen ik op haar uitnodiging op bezoek kwam hoorde ik het verhaal.
Ik ben op zolder gaan kijken waar de Verlinden Panther treurig in de hoek stond te wachten op iemand die hem wilde bouwen zolas het bedoeld was, het was inderdaad een hele klus.
Ik denk dat ik er al met al en zeker gelet op jullie reactie niet ver naast ben geraakt.

Dank jullie alle ! echt top.
Arian 😀

Arian,

ik sluit me aan in de rij met lovende kritieken, om zo iemand te eren die je op het pad van de modelbouw heeft gezet.....erg mooi.
Het enigste minpuntje is de kromme loop. (ook resin zeker ?) mocht je die nog eens kunnen vervangen voor een metalen is dat denk ik de kroon op je werk.
Ik doe het schilder en verwerings werk je zeker nog niet na.

Willem

Ja dat is waar ook, ik heb er een loop voor laten draaien destijds...

Helaas is dat "adresje" niet meer.

IPMS - Euro Scale Modelling Utrecht

Beste medebouwers,

De "Verlinder" Panther 1/15 zal op de IPMS beurs van dichtbij te zien zijn.
Ik verwacht niks te winnen, hoeft van mij ook niet maar wil jullie de kans geven om hem te bekijken.

Nogmaals dank voor jullie "input" het afgelopen jaar om dit project tot een succes te maken.

Misschien tot ziens,
Arian de Koning 🙂

Robuust is het model absoluut niet
Wegzetten achter glas en nooit meer aanraken is de beste manier om er mee om te gaan 🙂

Terug
Bovenaan