Diorama:Blitzkrieg

Hoi

Ik zou nog enkele foto's plaatsen van deze diorama en aangezien ik onverwachts het geleende toestel moest teruggeven 😢 heb ik nog snel,gewoon op de plek waar het altijd staat,(het is toch niet te tillen 😀 ) wat foto's gemaakt.
Ikzelf vind dit 1 van mijn mooiste dioramas;gebouwd midden jaren negentig en ik heb er nog steeds "elke dag" voldoening/plezier van.

img2096bp6.jpg

img2391gl7.jpg

img2392ak2.jpg

img2378tq6.jpg

img2379vc7.jpg

img2390hm0.jpg

img2383by3.jpg

img2369bh3.jpg

img2384fr6.jpg

img2385tf2.jpg

img2376xv6.jpg

img2387ov9.jpg

img2372tn0.jpg

img2374xw6.jpg

img2373or1.jpg

img2371kw1.jpg

img2370uo9.jpg

img2381ad3.jpg

img2380qr6.jpg

img2386hl9.jpg

Hallo Ronald,

Zoals ik al eerder zij vindt ik het er echt mangnifique uitzien.
Ik snap niet waar je de inspiratie vandaan haalt om al deze mannetjes te schilderen.
Hoe is dat beeld van Lenin gemaakt??

gr Johannis

robert jan de wit zei:
Hoi Ronald,

Erg indrukwekkend! Hoe lang heb je er over gedaan?
Je mag er met recht trots op zijn.

groet,
Robert Jan

Hoi Robert jan en Johannis,

Ik weet het echt niet meer;nu ik er over nadenk klopt het ook niet dat ik het midden jaren negentig heb gebouwd.Ik heb de figuren van Andrea in de jaren negentig geschilderd,steeds een paar doosjes bij Rob gekocht totdat ik geen hoofdjes meer kon vinden, 🙂 vervolgens hebben ze jaren lang op een plank gestaan.
Begin deze eeuw had ik zomaar 5 weken niets te doen 😉 op weg naar huis van mijn werk door een geen voorrang verlenende auto van mijn brommer geschept.Als "manke Nelis" ging het vervolgens tamelijk snel,of het nu door de klap kwam of niet,ineens wist ik wat voor diorama ik wilde bouwen.
De gebouwen,de muren en de straten zijn allemaal met gips in mallen gegoten.

Johannis Witte zei:
Hoe is dat beeld van Lenin gemaakt??

gr Johannis

Het lenin beeld is van Verlinden.

Groeten
Ronald

Terug
Bovenaan