Dio KV-1 Don't steal my tank 99% klaar

Hallo allemaal,

Om even te laten zien dat ik ook niet stil zit, hier weer is iets van mij. Heb de ozo bekende KV-1 ..... van trumpeter gebruikt + russiche tanker van tristar ( nog bedankt Jan 😉 ) + een panzerofficier van allerlei onderdelen van de twee doosjes van revell + nog een rotzooi accesoires uit de onderdeledoos.

DSC05919.jpg

DSC05912.jpg

DSC05898-1.jpg

DSC05887.jpg

DSC05885.jpg

DSC05882.jpg

DSC05872.jpg

Ik zie dat er nog een beetje verdwaalde sneeuw op zijn arm ligt, dat wordt natuurlijk nog even verwijdert.

DSC05895.jpg

DSC05905.jpg

Ik dacht aan een titel als Don't steal my tank ofzo iets. Misschien hebben jullie nog een leuke titel?

MVG Johannis

Op de werkbank
Vignette : panzercommandant
Belgische poort
Steyr RSO/01
Panther A

Ha Jeroen,

Thanks en dat moeten inderdaad ijspegels voorstellen. Ik heb die ijspegels maar 4 x over moeten maken, omdat het niet echt mooi pegels werden, maar goed. Eindelijk ben ik tevreden 🙂 . (Nog niet echt helemaal 😳 )

gr Johannis

Ha Jeroen,

Ja, gewoon met houtlijn. Je maakt eerst een bolletje, laten opdrogen en dan weer met een tipje van een penseel een beetje houtlijm erop, maar het nadeel is dat het al snel een dotje wordt i.p.v een ijspegel. Je kan de houtlijm ook een stukje uitrekken elke keer natuurlijk.

gr Johannis

Johannis,

Meende ooit, in een modelblad over treinen, iets gezien te hebben over lijm uit een tube waarmee ze watervallen maakte. Misschien is dit ook een idee voor de ijspegels ... Wie weet werkt fotolijm wel .. 😀

Gr,
Jeroen

Ha Dom,

Ik wilde eigenlijk een Duitse vlag achterop plaatsen, maar ik wist niet zo goed hoe ik die dan vast moest maken. Maar inderdaad een eyecatcher zou mooi zijn. Is kijken of ik nog wat leuks kan verzinnen.

gr Johannis

ivm met je ijspegels.
Ik heb er ooit zelf ook gemaakt voor een figuurvignetje.
Een druppel houtlijm als basis op een tandenstokertje dat je ergens omhoog hangt (houtlijm = makkelijker los te krijgen)
Dan neem je gewone vloeibare secondelijm. Eentje waarvan je de dop kan afschroeven en met een tandenstoker zo tipjes uit kan halen is heel voordelig.
En dan aantippen zoals je zelf aangaf.
De secondelijm heeft dan zo een wazig wit zoals echte ijspegels. En als je wat suptiel te werk gaat, krijg je mooie punten onderaan...

my 2 cents 😉
cheers

Terug
Bovenaan