Dio "Der letzter Spritt"

Hallo medeplakkers,

hier wat foto's van een dio van mij, wat ik ongeveer vorig jaar december heb afgerond.
Het betreft hier een Jagdpanzer IV l/70 die zijn laatste brandstof opgevoerd krijgt door een RSO. Dit alles vond plaats aan het oostfront, januari, 1945.

De Jagdpanzer is een mix van de Dragon kit, Fruil ost-ketten, een abersetje en een jordio-rubio loop.
De RSO is een mix van de Italerie kit, fruil tracks, en een zelfgemaakt dekzeil.
De figuren zijn een mix van Verlinden, Warriors en dragon.
De sneeuw is een mix van maizena en verdunde houtlijm.

Genoeg geklets, de foto's.

Een overzichtfoto.

DSC01246.jpg

De Jagdpanzer van opzij.

DSC01250.jpg

De jagdpanzer van schuin voor.

DSC01249.jpg

De RSO.

DSC01247.jpg

De Jagdpanzer van achteren.

DSC01255.jpg

Shoot please.

Greetz
Axel Repping RHvS

brrrrrrrrrrrr zit er koud uit Alex.

Ik vind het er erg goed uitzien, alleen had ik de radioman een das of iets omgedaan (mijn mening).😉

Voor de rest weinig op of aanmerkingen.

gr Eric 😉

Ik kan zo snel geen fouten ontdekken. Vind het een hele goede setting en vooral de ophoping van sneew bij de wielen van de RSO vind ik heel overtuigend. Keep 'em coming like this...

Axel, ik krijg het er koud van. Mooi dio. Alleen, als niet duits tank kenner, een vraagje. Heeft die Jagdpanzer zijn vulopening zo laag zitten? Cheerio, Arno

He Axel: erg sfeervol en prima lay-out. De maizena-sneeuw vind ik bijzonder geslaagd!
Probeel wel bij je volgende foto's die datum/tijd uit het beeld te halen... 😕

Gaaf dioramaatje Axel ! Ik vind vooral het landschap er mooi uitzien. Ik heb niks toe tevoegen aan de voorgangers. Enige dat ik kan 'opmerken' is, dat je van die fruils weinig terugziet. Met (bijgeleverde) dragon-tracks had je hetzelfde resultaat bereikt, en had je flink wat geld uitgespaard. magoe...ik durf er zelf nog niet aan dus neem dit met den korrel zout.

groet Frank

Thanx

Hallo medeplakkers,

Allereerst, bedankt voor de replies, hier ben ik erg blij mee.
Vwb de foto's, mn de foto waarop men de Jagdpanzer van achteren ziet, vind ik persoonlijk erg geslaagd, de witte achtergrond geeft de foto iets oneindigs, niet?

Eric- Tja wat zal ik zeggen. Het was ook erg koud toen ik dit dio maakte.
Op de eoa manier maak ik 's winters altijd winter dios en in de zomer lente of zomer dios.
Ben ik de enige die die tick heeft????

Benjamin- Thanx. Ik moet zeggen, ook ik ben erg tevreden over de sneeuwophoping.

Arno- Thanx. Alle pz IV varianten hadden volgens mij de brandstofvulopeningen (leuk woord voor scrable btw 😉 ) tussen de laatste toproller en het spanwiel zitten, vandaar.

John- Thanx. Het dekzeil is geaakt van zilverfolie, twee lagen op elkaar plakken en vouwen maar. Een bijkomend voordeel is dat je heel erg strakke naden en vouwen kunt maken.

Hendrik- Thanx. De zimmerit is van Atak, een fijn setje om op dit model te plakken, fits like a glove, in tegenstelling tot menig ander Atak setje.

Roy- Thanx, vwb de datumtijdgroep 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳

André- Thanx.

Frank- Thanx. Vwb de fruils, je hebt helemaal gelijk, maar tja, op ongeveer elk model dat ik bouw komen fruils, dus......

Greetz
Axel Repping RHvS

Terug
Bovenaan