Diepwaad koker leopard

Cees Goldenberg

Lid van de TWENOT
Interesses
Kl materiaal
Schalen
  1. 1:35
Ik ben opzoek voor mijn " projectje" naar de afmetingen van de snorkelbuis van een leopard.
Ik wil hem in 1:35 gaan maken.
Wie kan mij er aan helpen?
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1598423232774.jpg
    FB_IMG_1598423232774.jpg
    143,4 KB · Weergaven: 10
Die zaten (vroeger in elk geval) bij elke Leopard van Italeri, dus de kans is groot dat iemand hem nog heeft liggen in de onderdelendoos. Is die van de Leopard 1 hetzelfde als van de 2?
 
ik heb in mijn "stash"gekeken of ik er een in had zitten, maar het zijn alleen recentelijke kits, en daar zit het helaas niet meer bij.
Heb inmiddels ook contact met het nmm gezocht en die gaan er naar kijken of ze bij het museum iets hebben staan waar ze de maten van kunnen nemen.
wil er toch binnenkort naar toe, ook om een ander project, de mobiele veldkeuken van de jaren 80, die ook op mijn verlanglijstje staat :)
de maten en foto's te gaan maken.
zo blijven we lekker bezig
 
Zat ook bij tamiya geloof ik...
Nu je het zegt, dat geloof ik inderdaad ook, ja.

ik heb in mijn "stash"gekeken of ik er een in had zitten, maar het zijn alleen recentelijke kits, en daar zit het helaas niet meer bij.
Ik ben eens even op zoek gegaan, en vond de helft van eentje van Italeri. Vreemd genoeg kon ik de andere helft niet vinden, anders kon je ze van me krijgen (aan een halve zul je niet veel hebben, lijkt me).

Ook in een Leopard 1 van Italeri die ik grotendeels gebouwd heb liggen zit er geen, maar daardoor en door Pascals opmerking hierboven denk ik nu dat er eentje bij de Leopard 2 van Italeri zat, maar niet de Leopard 1, en bij de Leopard 1 van Tamiya.
 
Twee halve wel goed? :)

CB7D257E-D093-48CA-ADDC-6E2B33333E4F.jpeg

Na wat meer zoeken vond ik het andere deel ook terug, want het leek me heel sterk dat ik dat niet meer zou hebben. Stuur me even een privébericht met je adres als je ze wilt hebben.
 
Door afwezigheid ben ik er nog niet ver mee gekomen, maar heb wel alvast een grove eerste opzet van de commandant in zitten.
Ga er twee diorama's mee maken, een kleine die wel snel klaar moet zijn en een grotere waarbij ik ook een M113 of ypr wil laten varen.
20200913_221114.jpg
 
Ik heb een basis figuur aangepast armen houding aangepast door ellebogen en polsen inzagen, warm stoken en vormen.
Opvullen met putty .
Het hoofd apart met putty baret en koptelefoon vormen , beugel is een stukje ijzerdraad.
Kraag van papier met witte lijm modelleren.
Er is te zien dat het nog een ruwe opzet is, veel ruwe stukjes en randjes.
Ook het baret embleem verdiend nog enige aandacht.

Wat ik al zei, ruwe eerste opzet.
Als ik hem klaar heb zal ik hem posten in zijn kleine diorama.
 
Terug
Bovenaan