dicker max, leeft weer

Steven Huiskes

Regiocoördinator Noord-West
Lid van de TWENOT
goeden avond allen,

voor iedereen die er in schiedam bij was, het was erg leuk en leerzaam. ga ik zeker vaker doen.

helaas is er ook drama geweest, jawel 😢 😢 mijn dicker max is gevallen!!!!!!!!

😀 😀 😀 😀 maar kijk..........een paar uurtjes puzzelen en???????????????? hij leeft weer.
DSCN2846.jpg

DSCN2847.jpg

DSCN2848.jpg

DSCN2849.jpg

nu ben ik alleen, zoals op foto 2 is tezien, een beugel kwijt [ deze is van pe en zat bij de kit] die de uitlaat opzijn plaats hout. nu is mijn vraag of iemand mij aan zo`n beugel kan helpen of iets weet zodat ik het weer kan fixen en het cosmetisch herstel kan beginnen.

groetjes steven

Hoi Steven,

Je Dicker Max is een ware inspiratie om zelf te beginnen aan deze machine. Blij te zien dat de jouwe weer op de rails staat! Ik heb dat ontbrekende onderdeel bekeken op mijn eigen PE setje en het lijkt erg eenvoudig; een stripje en twee boutjes. Als niemand anders reageert dan maak ik dat voor je na van een strip (pootjes voorgebogen) en twee boutjes en stuur ik die op.

Eric

Hallo Steven,

Dat doet me deugd dat hij toch voor 99% te herstellen is.
Ja, dat was voor mij en mede juryleden erg schrikken. Ik wil jou ook erg bedanken voor de sportieve wijze waarop je op dit voorval hebt gereageerd. Ik voelde me er erg beroerd onder.

Misschien is dit ook wel weer een leermoment voor ons allen.

Als je modellen in display zet dienen ze natuurlijk voldoende gezekerd te staan op hun ondergrond.
Als dat niet mogelijk is dien je als modeller er een briefje bij te leggen dat het model los op de ondergrond staat.

Wees je er van bewust dat tijdens het jureren er modellen worden opgepakt om van alle zijden te kunnen worden beoordeeld.
Tijdens wedstrijden worden modellen ook vaak door de organisatie verplaatst op displaytafels om alles te kunnen huisvesten.
Tijdens wedstrijden worden vaak ook door de organisatie modellen vastgenomen en naar aparte fotoruimtes verplaatst.

Maw er zijn meerdere momenten waarop een model een transportrisico loopt waarover de eigenaar geen controle heeft.

Natuurlijk wensen we ons dit geen van allen toe. Immers, je bouwt geen model om deze tijdens een wedstrijddag op de grond te zien belanden.

Als laatste Steven. Je hebt wel bewezen dat je degelijke modellen bouwt. Immers het heeft een behoorlijke val dan toch goed doorstaan. 😉 😳

hoi eric; dat zou top zijn, ik heb gister gekeken naar evergreen en dat gaat te dik worden wat zonde is. gelukkig is de uitlaat behandeld met mig en dat is goet te herstellen.

hoi rob;ik weet dat jij er zieker van was/bent dan ik en ongelukken gebeuren. mijn truck is niet te veel vast lijmen en ook niet te goed, als er dan wat gebeurd kan hij uit elkaar vallen zonder dat deze scheurt, wat meestal de redding is.{ heb het al eens vaker mee gemaakt dat modellen slecht vliegen}
misschien is het inderdaat handig om dit als leermoment te gebruiken; iets van een regelement waar in staat dat het model vast moet staan e.d., maar ik zit niet in e.o.a. commissie.
een volgende keer neem ik hem weer mee, gaan we hem samen bewonderen met een biertje er bij. 😀 😀

mvg steven

Beste Steven.... beste Rob, beste iedereen....

Ik had gisteren ook de eer deel uit te maken van de jury en mensen ik kan je verzekeren... het is een nachtmerrie om te bedenken dat je je eigen model laat vallen... maar controle verliezen over andersmans project geeft toch echt meerdere slapeloze nachten in kwadraat....

Voordat we met vingers gaan wijzen naar eventuele daders of oorzaken met wat voor conclusies dan ook, wil ik iedereen vragen om leed van jezelf of ander te voorkomen de projecten goed vast te zetten, of dit duidelijk aan te geven...

Nee we draaien modellen niet op zijn kop, maar het moet wel te bekijken zijn voor een eerlijke en objectieve beoordeling... Ik ben me ervan bewust dat de schade voor Steven verschrikkelijk is, maar het had nog erger kunnen zijn als dit model op een andere modellen was gevallen...

Ik wil nogmaals Steven (ben blij dat de schade voor een groot deel te herstellen is) en Rob een hart onder de riem steken... De zeer professionele reactie van Steven stemt mij uiterst positief... Ook complimenten voor Rob dat hij na het incident prefessioneel zijn jury taak heeft afgemaakt...

Greetz Clemens ➡️

Hoi Steven,
sportief van je hoe je omgaat met het ongelukje :!:. Je getuigt hier van levensvreugde 😀
Zelf heb ik ook dergelijke "drama's" meegemaakt, daarom zeg ik dit...

En we hoeven ons geen zorgen te maken over juryleden, want er bestaan ook katten, honden,
kinderen en andere ongeleide projectielen die je model zeer effectief kunnen reduceren
tot hun oorspronkelijke staat.....een hoopje losse delen 😉 .

Veel plezier 😀
Peter

Erg vervelend allemaal, gelukkig sportief opgepakt en is ie weer zo goed als de oude.
Lijkt me een ramp voor diegene die m heeft laten vallen 😕

Al met al met een sisser afgelopen en kan je nog van je mooie Dicker Max genieten 8)

Grtzz

hoi peter en elco en clemens,

dank jullie voor de goede woorden, het loopt ook af zoals in een sprookje, een happy end. het beugeltje gaat ook wel lukken met hulp en dan ff nieuwe make-up, en schitteren mag deze weer.
maar laten we niet alle jury leden daar aanwezig vergeten, met namen rob, deze mensen hebben ook een hart onder de riem nodig, ik heb hun gezichten gezien nadat het gebeurt was.
dus met z`n alle kop op, het model schitterd weer, op naar de volgende wedstrijd.

groetjes steven

Terug
Bovenaan