De viertonner heeft een eigen boek! DAF YA4440

Ja, zeker de moeite waard. Staat stiekem veel informatie in.

Gr Bas
 
In de tabel op pag 174 staat te lezen dat er in 2022 ; 76 4442's geleverd zijn aan Oekraiene. De Oryx lijst vermeld deze voertuigen niet en ik heb ze er helaas nog niet zien rondrijden....ik ga toch eens goed opletten of ik deze wagens in een filmpje of op een foto uit Oekraiene tegenkom. Het is weer eens wat anders dan een YPR spotten.
 
Het boek is zeer de moeite waard. Staat inderdaad enorm veel informatie in.

ik heb wel 1 4442 gezien in Ukraine, dat was blijkbaar de trekker voor die counter battery radars die we geleverd hebben. De tank was doorboord door shrapnel. Op de oryx kill list staat de link naar Twitter met de beelden.
 
ik heb wel 1 4442 gezien in Ukraine, dat was blijkbaar de trekker voor die counter battery radars die we geleverd hebben. De tank was doorboord door shrapnel. Op de oryx kill list staat de link naar Twitter met de beelden.

bedoel je deze?


Alleen, op de Oryx-lijst met Oekraiense verliezen zelf, staat er nog geen DAF-vrachtwagen vermeld;

 
Tja, dit is onmiskenbaar een 4442 … maar wellicht weer opgelapt nadien?
 
Ja, dat is hem! Dit is nog van van de zomer, de vrachtwagen hoorde gewoon bij de radar denk ik, nu zouden er ook echt losse vrachtwagens geleverd zijn. Voor algeheel transport. Ik twijfel er niet aan, alleen nog geen beelden gezien.
 
Terug
Bovenaan