De Sherman en de Biber uit Dierenpark Wassenaar

De Biber duikboot is dus boven water gekomen maar de Sherman is nu dus nog ondergedoken;

Die M4A4 Sherman is dacht ik naar Maastricht gegaan, maar is als het goed is wel nog steeds eigendom van de familie Louwman.

Alex;
Waren er daar in Maastricht dan plannen voor een oorlogsmonument of zo? Merkwaardig is wel dat als de tank nog van de familie Louwman is.....en de tank in Maaldrift opgeslagen stond.....er even verderop langs de A44 het Louwman automuseum staat. Ze hebben daar van alles op voertuiggebied staan dus logischerwijs zou een rupsvoertuig, als een tank, ook wel in de collectie te passen zijn. In het automuseum staat wel een Caddilac van Elvis Presley...da's toch ook een tank.😉

Laatst bewerkt:
Alex;
Waren er daar in Maastricht dan plannen voor een oorlogsmonument of zo? Merkwaardig is wel dat als de tank nog van de familie Louwman is.....en de tank in Maaldrift opgeslagen stond.....er even verderop langs de A44 het Louwman automuseum staat. Ze hebben daar van alles op voertuiggebied staan dus logischerwijs zou een rupsvoertuig, als een tank, ook wel in de collectie te passen zijn. In het automuseum staat wel een Caddilac van Elvis Presley...da's toch ook een tank.😉

Henry, nee geen plannen voor een monument voor zover ik weet, maar naar Maastricht gegaan voor restauratie; ik meen dat er ook nog een Sherman van de Bernard kazerne die kant op is gegaan voor restauratie (die Firefly met Pak40 mondingsrem?). Of ze daar nog steeds staan, weet ik niet.

De Tank heeft maar enkele jaren op Maaldrift gestaan......daarvoor heeft hij nog al die tijd in het Wassenaarse bos gestaan op het terrein van het oude (Louwman) Dierenpark/speeltuin.......kortom echt op een steenworp afstand van het Louwman museum. Geen idee of Louwman echte ambities heeft met de Sherman.....niet iedereen is zo gek op oorlogstuig. Bij het voormalige Ford museum in Hillegom werd de hele oorlogsproductie ook altijd genegeerd. Ze hadden wel een Jeep maar die stond in opslag.

Henry, nee geen plannen voor een monument voor zover ik weet, maar naar Maastricht gegaan voor restauratie; ik meen dat er ook nog een Sherman van de Bernard kazerne die kant op is gegaan voor restauratie (die Firefly met Pak40 mondingsrem?). Of ze daar nog steeds staan, weet ik niet.

Tja, als die tanks voor een restauratie naar Maastricht zijn gegaan dan ben ik benieuwd hoe ze eruit zien als het werk klaar is.😇

Hopelijk blijft het een beetje droog daar in het Zuiden want het zou toch zonde zijn als deze tanks gebruikt moeten worden als dijkverzwaring na een plens bui.

Behalve dat het niet echt kind-vriendelijk is, die koplampbeugel, heb ik het idee, dat er niet altijd twee opzaten, lampen? Ik heb vroeger namelijk eentje van PE vernacheld, over kind-vriendelijk gesproken, en had er toen met de modum nog wat onderzoek naar gedaan.
Groetjes, Anne

Tja, als die tanks voor een restauratie naar Maastricht zijn gegaan dan ben ik benieuwd hoe ze eruit zien als het werk klaar is.😇
Vermoedelijk als carnavalswagen …daar leek het toch al op…

In een zoektocht naar foto's van Shermans in dienst bij de Koninklijke landmacht kwam ik onderstaande foto tegen. Helaas geen locatie of datum van opname bekend. Echter lijkt de locatie anders te zijn dan de hier bovenstaande foto. Er lijkt een brandweervoertuig ernaast te staan. Iemand enig idee waar deze foto is gemaakt?

EU-pbV0XQAA3MUW.jpg

Waar ben je die foto tegengekomen? Als dat op een website was, is het een idee om de foto te bewaren op je computer en dan te openen in een programma dat EXIF-gegevens uit kan lezen. Voor hetzelfde geld zit er namelijk GPS-data in, wat je de precieze locatie zou vertellen (dat lukt zeker niet met de foto die je naar het forum hier geüpload hebt, want het forum stript vanwege de privacy dat soort informatie eruit).

Dat schoot mij ook te binnen maar helaas staan deze gegevens niet in het bestand. Foto staat in een post op X. Ik heb zojuist de poster een bericht gestuurd of hij wellicht wat meer weet.

Ja, daarmee heb je hetzelfde probleem als hier: X stript (mag ik aannemen) de meeste EXIF-gegevens eruit, zeker GPS-data.

Terug
Bovenaan