De regels

Ligt het nu aan mij of lijkt het enthousiasme vanuit de groepsbouw minder dan bij Tamiya? Zelf ervaar ik dat wel wat trouwens. Ik merk zelf dat mijn aandacht naar fijnere kits wordt getrokken waar ik gewoon meer zin in heb. Vreemd is dat….
Ik heb geen tijd om alles te volgen, dat ligt onder andere aan het werk van een aantal deelnemers van de groepsbouw. Bij een aantal zie ik zo fraai werk, dat ik ze bijhoudt. Naar mijn idee is er ook meer wit te zien aan de modellen dan gemiddeld. Ik bedoel geen sneeuwcamouflage.

Groeten, Jan

Het viel mij ook al op dat het veel langzamer gaat, en ik denk dat dat deels is omdat er nu drie maanden voor staat in plaats van de veel kortere tijd voor de Tamiya-bouw (OK, die werd verlengd, maar dan nog was het maar de helft van de tijd van deze). Daardoor is de druk om snel en recht uit de doos te bouwen, zoals je vroeger deed, gelijk veel minder dan bij de Tamiya-groepsbouw. En er is daarom ook veel meer ruimte om de modellen te verbeteren, wat ook gestimuleerd wordt omdat anderen dat ook doen.

Klopt allemaal een beetje. En ik merk dat mijn Jeep niet zo mooi in elkaar gaat als ik wil. Ik heb best een aantal Italeri Jeeps gebouwd in diverse varianten. En dat ging eigenlijk steeds zonder problemen. Maar met deze doos passen een aantal dingen eigenlijk gewoon niet goed. Geen idee wat het precies is. Dus eerste plan is van tafel en ga nu maar richting het tweede plan. Zal binnenkort een update-je posten 🙂

Mijn enthousiasme is niet minder maar er zijn wel een paar factoren in het spel waardoor ik er minder toe kom om te kijken en te reageren.. Enerzijds de langere duur van de groepsbouw (die mij niet onwelkom is!) anderzijds zijn er meer draadjes om te volgen en die ontwikkelen zich, gemiddeld bezien, weer langzamer.
Daar bovenop komt mijn nieuwe baan die vooralsnog veel tijd en energie opslokt..........maar wel heel erg leuk is! 😀

Ook ik geloof dat de drie maanden tijd het tempo wat omlaag haalt. Ikzelf voel duidelijk minder tijdsdrang ondanks dat ik toch meer aan het
verbeteren ben dan dat ik deed tijdens de Tamiya groepsbouw. Dat kan me opbreken uiteraard maar die gedachte helpt me weer om niet teveel
te verbeteren en wát er verbetert wordt zo eenvoudig mogelijk te doen. Het gaat me immers om een model voor een diorama al heb ik het
diorama gedeelte buiten deze groepsbouw gepland.

Aldus heb ik veel tijd om extra werk te doen aan het voertuig en dat is eigenlijk mijn motivatie. Een middelmatig model binnen een redelijke tijd
dusdanig bouwen dat het fatsoenlijk mee kan doen op een diorama dat met spullen en figuren gevuld wordt van standaard hogere kwaliteit.
Daarbij telt belangrijk mee dat de verbeteringen uit eigen hoed getoverd moeten worden wat een uitstekende scratchbuild-oefening is 😅

Vooralsnog geloof ik dat ik de GMC op tijd af krijg want net als het plezier in de bouw zelf
weet ik nu ook de continuïteit er veel beter in te houden dan tijdens de vorige groepsbouw 🙂

Let op: deze groepsbouw heeft nog maar een maand te gaan!

In theorie kan er wel meer........🤐
Ik ging vootrspoedig van start maar het aangaan van een nieuwe baan heeft de hele modelbouw ongeveer zes weken stilgezet. Kan het nog halen.
In theorie. 😕

Wordt er in Houten nog een tafelbeschikbaar gesteld om de groepsbouw modellen te tonen?

Lukt net wel of net niet 😳. Bijna zes weken niets gedaan door een intensieve nieuwe baan.......maar die is het meer dan waard om het model niet af te krijgen. 😀
Neem het in ieder geval mee naar ESM, desnoods als WIP.

@Peter van Dijk Daar slaat Paul een spijker op z'n kop !!! Geheel vrijblijvend en ook niet meteen alle keren verplicht, maar het zou leuk zijn als je een keertje overstak. We hebben een goed cluppie hobbygekken, die je volgens mij al veeeeeel langer kent dan ik. IK zou het leuk vinden om je 's een keer op deze manier mee te maken. Meteen een goeie gelegenheid om de laatste spinsels op het niet 'affe' model te verrichten ! Kijk maar voel je nergens verplicht, alleen maar leuk !!! moest ik bij het lezen van nog ff kwijt, nu op naar de ESM in HOUTEN 😉 🥳🥳🥳🥳 groetjes

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt Piet Paul en Richard 🙂

afbouwen gaat ik zekers doen !!

De bouwavond wil ik ook zeker weer eens doen... de Richard uit Ede houdt ook contact daarover.
Of porren helpt weet ik niet maar kan geen kwaad 😉

Terug
Bovenaan