• If you can’t read Dutch

You can change the forum’s language to English by clicking here. Change the setting for Taal to English, then click the button Opslaan at the bottom of the page.

This will not change the language of most of the messages, of course, but should make the forum itself easier to navigate.

De FOC is afgelopen

Richard Polderman

Lid van de TWENOT
Plakkers,

Wederom is er een FOC ten einde gekomen. Met deze keer drie deelnemers die de eindstreep hebben gehaald.

Even rekening houdend met vakanties kan het even duren voordat de modellen bejureerd zijn.

De jury bestaat deze keer uit:

Jan Peters
Boris Bakker
Bas Hermsen

Groeten,

Richard

Richard Polderman

Lid van de TWENOT
Oh ja, wil je dat je topic in het fotoalbum wordt gezet, reageer dan ff op deze post of een pb is ook goed.

Ik ga de topics zometeen overzetten naar het FOC archief, maar kan ze vandaaruit weer overplaatsen naar het fotoalbum.

Groeten,

Richard

Peter Vierhout

Lid van de TWENOT
Regiocoördinator Midden
Interesses
1op72 tanks en voertuigen
Schalen
  1. 1:72
  2. 1:76
Hallo Richard,
dank voor weer een mooie FOC, deelname had wellicht wat hoger gekund maar ja, men wil hier ook kwaliteit zien en dan dunnen de rangen gauw uit ;)
(EDIT: volgens mij heeft Petah ook de zenuwen gekregen en daarom niet deelgenomen 8) Er komt vast een herkansing !)

Ik ben alweer heel erg benieuwd naar het thema voor de volgende FOC, per slot van rekening kan het helemaal geen kwaad positief de toekomst in te kijken :D

Ook dank aan alle deelnemers voor hun input, ik vond ook deze FOC weer een uitdaging om te doen en ik ben maar wat blij dat ik de eindstreep gehaald heb. Vergde een sprintje aan het einde maar dat ging net goed :nouja:

Groet en FOC's,
Peter.

Herman Haverhals

Lid van de TWENOT
Interesses
WWII
@ Richard,

Die van mij is ook klaar echter absoluut geen tijd gehad om goede eindfoto's te kunnen maken.
Uiterlijk vrijdag zou ik die toekunnen voegen...
Krijg ik nog respijt of toch te laat...???

Herman

Goof Muilwijk

Lid van de TWENOT
Degene die de eindstreep gehaald hebben: in ieder geval gefeliciteerd! Richard bedankt voor weer een FOC :)

Ikzelf heb de eindstreep niet gehaald. Ik heb zelfs m'n hele topic een beetje genegeerd, ondanks vorderingen met de Fitter. Wat ik heb geleerd van deze FOC is dat alle andere (modelbouw)papa's gelijk hebben: een pasgeboren baby vraagt veel tijd en verlegt je prioriteiten :D
Maar zoals ik al zei: de Fitter is al een stukje op dreef en de intentie is nog steeds om hem (een keer) af te maken. Dus zou je m'n topic willen verplaatsen naar het fotoalbum?

Richard Polderman

Lid van de TWENOT
Peter, you're welcome.

Herman, zet ze er maar op, ik zal de juryleden een berichtje sturen dat er nog 1 model bij komt.

Goof, ik heb zelf alleen de tracks op mijn centurion gezet en daar houd het mee op, het bouwen ligt bij mij ook stil, en ik heb niet eens een kleine gekregen :oei:

Groeten,

Richard

Peter Vierhout

Lid van de TWENOT
Regiocoördinator Midden
Interesses
Schalen
Met Herman als nabrander is er toch weer een score van 25% gehaald deze FOC !! Van de 12 die begonnen zijn hebben 4 de eindstreep gehaald, eentje weliswaar met de bezemwagen (Herman, beetje doorbouwen & -fotograferen a.u.b. de volgende keer ;) ) maar toch in totaal een kwart, een veel betere score dan de normale shell Queen score !?!?!?!

Nu maar hopen dat ik voor de volgende FOC een passende bouwdoos in de voorraad heb, anders moet ik er eentje kopen :oei:

En dat Petah weer eens mee doet, ik heb dat toch een beetje gemist, die stimulans om er een mooi ondergrondje naast te maken. Het blijft wel een kale FOC, deze ARV-serie ...... :nouja:

Groet,
Petah.

EDIT: ik ben al zo FOC-gestrest dat ik niet eens meer fatsoenlijk kan rekenen, 4 uit 12 is toch 1/3 deel c.q. 33,33% :nouja: ?!?! Graag even controle door een Pabo student die wel kan rekenen ? ;)
Maar gauw als therapie een bouwdoos OOTB bouwen :)

Peter Vierhout

Lid van de TWENOT
Regiocoördinator Midden
Interesses
Schalen
@Bruce: waarom beginnen wij gewoon hier niet met het opnoemen van poll-keuzes ? Heeft Richard er minder werk aan :)

Mijn voorstel :
keuze 1 ; bouw eens een militair voertuigmodel in 1:72 of kleiner, oefent de vingers en kost geen drol ;)
keuze 2 ; tanks in de winter/modder of dergelijk (meer dio gericht dus :oei: wel voldoende tijd nodig ?)
keuze 3 ; thema Pacific
keuze 4 ; thema Red Ball Express (logistiek ?)

Andere ideeën ??

Groet,
Peter.

Bruce Oomen

Lid van de TWENOT
Peter, ideen spuien kan altijd 8) bv

Artillery
Pantserwagens
Vrachtwagens
Genie voertuigen
WO I
interbellum

Maar ik bedoelde eigenlijk een publieksprijs poll ;)

Bruce

Peter Vierhout

Lid van de TWENOT
Regiocoördinator Midden
Interesses
Schalen
@Bruce: ik was al bang dat jij dat bedoelde 8)
Nu Herman ook meedoet loopt mijn derde prijs gevaar, voor je het weet zit de kleine schaal weer in de verdomhoek en dat terwijl je al voor € 1,- een leesbril bij de Action of Kruidvat kan kopen. ;)

Ware schoonheid wordt zelden waargenomen door de massa :rofl:

Ik ga maar weer eens zitten plakken in mijn verdomhoekje,
gegroet,

Petah :)

Peter Stoof

Lid van de TWENOT
Hey Peter, hier Petah,

De zenuwen heb ik niet hoor, volgende keer zal ik er weer gewoon bij zijn.
Was even druk met m'n 234/4 en een nieuw vignetten.

Mijn ideeën,

Pacific lijkt mij ook wel eens een uitdaging, kan je mooie ondergrondjes voor bouwen.
Een bunker met een figuur of voertuig, zag er laatst een op ML, dat is nog eens een ondergrondje.
Een Brencarrier o.i.d. erg leuk om te bouwen.

Groeten, Peter {Petah} :nouja:

Richard Polderman

Lid van de TWENOT
Helemaal vergeten, de publiekspoll. Ik zal hem eind van de week erop zetten, als Herman zijn foto's ook heeft geplaatst.

Groeten,

Richard

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT
Hulde aan alle deelnemers van deze FOC en vooral degenen die hun model hebben afgerond!

Zoals na iedere FOC laait de discussie om het onderwerp van de nieuwe FOC vanzelf weer op. Ik lobby wederom voor een UFOCFOC....Unfinished Foc FOC.....of een Shelf Queen foc. Gebruik de respons van andere deelnemers en forum-bezoekers om weer de motivatie terug te vinden en je stoffige model af te maken!

Alex

Peter Vierhout

Lid van de TWENOT
Regiocoördinator Midden
Interesses
Schalen
@Richard: al enig idee over de start van een nieuwe FOC ?

Het is alweer 5 september en voor je het weet is het Kerstmis ...... ;)

Groet,
Peter.

Willem Visser

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. 1:16
  2. 1:35
Nu bezig met
1:16 Stug en Panzer III
Hoi Richard,
op de laatste FOC na (nou ja, wel gestart, niet gefinisht) heb ik steeds mee gedaan aan de FOC. Het is voor mij (en ik denk voor vele anderen) een stimulans om samen te bouwen. Ook zijn er velen die niet mee bouwen maar wel mee kijken en er weer iets van leren. Kun je ons laten weten waarom er voorlopig nog geen nieuwe FOC komt?
je antwoord is zo kort en voor mij onduidelijk dat ik zelf ga invullen......

Ik kan me voorstellen dat het voor jou veel werk is en dat je zo af en toe gek zal worden van de PB'tjes en mailtjes over polls en vragen of iets wel of niet mag. Als dat zo is en je hebt er zelf te weinig tijd voor, is het wellicht een idee om hier op het forum eens uiteen te zetten wat er allemaal bij komt kijken en een oproep te doen voor een nieuwe moderator die jou hierbij helpt of het wellicht over neemt?

Misschien sla ik helemaal de plank mis, maar door je korte antwoord ga ik zoals al geschreven hierboven zaken invullen.
Ik, en ik denk ook wat anderen, horen het graag van je!
Groet,
Willem

Richard Polderman

Lid van de TWENOT
Willem,

Ja mijn antoord was idd een beetje kort. Op het moment ontbreekt het mij aan de tijd. Er zal weer een volgende FOC worden gestart, maar dit al nog even gaan duren.

Groeten,

Richard

Peter Vierhout

Lid van de TWENOT
Regiocoördinator Midden
Interesses
Schalen
Richard Polderman zei:
Willem,

Ja mijn antoord was idd een beetje kort. Op het moment ontbreekt het mij aan de tijd. Er zal weer een volgende FOC worden gestart, maar dit al nog even gaan duren.

Groeten,

Richard

Hallo Richard,
ik heb met Willem Visser contact gehad en wij beiden zien het niet zitten om alleen FOC moderator te worden. Wat wij wel graag zouden zien is dat jij Hoofd-FOC-Moderator blijft maar dat Willem en ik delen van het werk van jou overnemen. Vele handen maken licht werk, zogezegd.
Laat dit eens door jouw hoofd gaan en doe mij dan bericht hoe jij er over denkt ?
Willem en ik proberen ook nog anderen te benaderen, het mooiste zou zijn als jij er amper nog werk aan hebt zodat de continuiteit wel gewaarborgd is maar het werk niet op een enkeling terecht komt.

Groet en laat wat van jou horen,
met dank voor alle FOC"s tot nu toe,

Peter.

EDIT: dit had dus een PB moeten zijn maar ik klik wel vaker op de verkeerde knopjes :rofl: Maakt niet uit, niks geheims aan. Het wordt gewoon tijd voor de volgende FOC ;)

Bovenaan