Willem Visser
Lid van de TWENOT
- Schalen
- 1:16
- 1:35
- Nu bezig met
- Bouwgroep ’t Gooi, 1:16 Sdkfz 251, 1:16 en 1:35 sdkfz 250, 1:35 sdkfz 252, 1:35 Maus
Een E100 maken stond al lang op mijn lijst met te maken modellen. Ik had de keuze uit de oude Dragon (met Maus-toren) of de nieuwe Trumpeter (met de Michael Rinaldi toren). Ik koos voor ……. De enige die echt bestaan heeft. De versie zoals die werd aangetroffen aan het einde van de oorlog in een loods in Duitsland. Een model zonder toren, bijna afgebouwd maar zeker niet inzetbaar.

Op You-tube is een mooi filmpje te zien van het voertuig nadat het uit de loods is gerold.
http://www.youtube.com/watch?v=HcAWcLr-xvs

En dat beeld op het filmpje en bovenstaande foto moet ook het eindresultaat worden van een diorama. De E 100 is klaar, ik wacht nu op de Valentine MK.XI van Maquette. Dat wordt mijn eerste Britse tank om te gaan bouwen en het diorama compleet te gaan maken.
De basis voor de E 100 was het model van Trumpeter, het interieur is deels uit de "bak met reserveonderdelen” en deels gescratched. Alles gemaakt op basis van het bovenstaande filmpje, het Spielbergerboek met vele foto’s van deze versie en andere foto’s die op het internet rondzwerven.
Een paar foto’s van de bouw:

Een paar foto’s van het model zoals het er nu bij staat (wachtend op zijn Britse vriendje).

en wat details

Groet,
Willem
Op You-tube is een mooi filmpje te zien van het voertuig nadat het uit de loods is gerold.
http://www.youtube.com/watch?v=HcAWcLr-xvs
En dat beeld op het filmpje en bovenstaande foto moet ook het eindresultaat worden van een diorama. De E 100 is klaar, ik wacht nu op de Valentine MK.XI van Maquette. Dat wordt mijn eerste Britse tank om te gaan bouwen en het diorama compleet te gaan maken.
De basis voor de E 100 was het model van Trumpeter, het interieur is deels uit de "bak met reserveonderdelen” en deels gescratched. Alles gemaakt op basis van het bovenstaande filmpje, het Spielbergerboek met vele foto’s van deze versie en andere foto’s die op het internet rondzwerven.
Een paar foto’s van de bouw:
Een paar foto’s van het model zoals het er nu bij staat (wachtend op zijn Britse vriendje).
en wat details
Groet,
Willem