Erik Zeeman
Lid van de TWENOT
- Interesses
- legervoertuigen in het algemeen
- Schalen
- 1:35
- Nu bezig met
- van alles
ik ben al een aantal maanden bezig me de bouw van de 1:35 Merkava 4M van MENG
ik heb hem recht uit de doos gebouwd want de details zijn wat mij betreft genoeg en tijdens mijn zoektocht naar informatie in boeken en op het net
kom ik een aantal foto's tegen over conflicten met Palestijnen en dan met name jongeren die stenen en andere rommel gooien naar een tank

ik kreeg daardoor het idee om een diorama in die sfeer te maken
ik heb gekozen om niet eerder mijn voortgang te posten om puur mijn eigen ideeën neer te zetten en niet afgeleid te worden door ideeën van anderen
hoewel die natuurlijk ook wel eens handig kunnen zijn.
royal model heeft een aantal figuurtjes van stenen gooiende kinderen en een reporter die de foto's maakt
verder de diverse laadjes met materialen doorgespit voor wat ik nog meer kon gebruiken
de muur is zelfbouw van zwarte foam
inmiddels is het diorama na een paar maanden arbeid gevorderd tot de eindfase hier en daar nog een paar washes denk ik en nog een paar kleine details
zoals wat flessen en blikjes
buitenom de basis wil ik een paar foto's plakken van de echte situaties
hier alvast de stand nu en binnenkort de foto's met het eind resultaat

lekker prutsen
tot de volgende keer 😀👍
ik heb hem recht uit de doos gebouwd want de details zijn wat mij betreft genoeg en tijdens mijn zoektocht naar informatie in boeken en op het net
kom ik een aantal foto's tegen over conflicten met Palestijnen en dan met name jongeren die stenen en andere rommel gooien naar een tank

ik kreeg daardoor het idee om een diorama in die sfeer te maken
ik heb gekozen om niet eerder mijn voortgang te posten om puur mijn eigen ideeën neer te zetten en niet afgeleid te worden door ideeën van anderen
hoewel die natuurlijk ook wel eens handig kunnen zijn.
royal model heeft een aantal figuurtjes van stenen gooiende kinderen en een reporter die de foto's maakt
verder de diverse laadjes met materialen doorgespit voor wat ik nog meer kon gebruiken
de muur is zelfbouw van zwarte foam
inmiddels is het diorama na een paar maanden arbeid gevorderd tot de eindfase hier en daar nog een paar washes denk ik en nog een paar kleine details
zoals wat flessen en blikjes
buitenom de basis wil ik een paar foto's plakken van de echte situaties
hier alvast de stand nu en binnenkort de foto's met het eind resultaat

lekker prutsen
tot de volgende keer 😀👍