Danny : Cyber Hobby 1/35 Panzer IVB (27-12-06 weathering)

n

Jeroen: ikke ook nieuwsgierig.....verf is er al.......... 8)

Jan: luiken zijn beweegbaar, door te lijmen in meerdere dunne lagen
zijn de scharnieren echt werkend (serieus meerdere lagen) 😱
Nog bedankt trouwens voor t wegdoen Jan.... 😈

Grtz,
Dan

R. Goorts zei:
Danny,

hoe heb je die tracks zo strak gekregen ?
Eerst grijs, toen bruin...

Hoe heb je dat bruin gedaan ?
Kwast, brush, hoe ?

Rico

Moggeh Rico,

alles is grijs gespoten (zie foto 1 en 2)

de tracks hebben vervolgens een dunne laag raw umber
met daarover dark earth, met de kwast in Vallejo Acrylics........

Grtz,
Dan

Mooi hoor. Track's hebben idd een mooie basis gekregen zo! Toren luikjes zien er ook goed uit. Is het bewust dat je bij dit model niet met preshading werkt?

groetjes

Ziet er reeds goed uit danny,

Toch enkele opmerkingen/vragen: Als mijn ogen me niet bedriegen is het model niet overal dekkend gespoten (bij de voorste luiken, bovenzijde voorste pantserplaat koepel, en op het motordek schijnt nog iets wit door). Mij lijkt ook dat de verf wat aan de ruwe kant is, maar dat kan natuurlijk aan mijn beeldscherm liggen. Mocht dat niet zo zijn, heb ik niks gezegd.
Ik zou proberen om tijdens het airbrushen al enige weathering toe te passen om zo de eerste variatie in de basiskleur te krijgen, dat maakt de kleur meteen een stuk spannender
Mocht dit nog maar de basislaag zijn die gevolgd wordt door nog wat verflaagjes gaat dit helemaal goed komen.

Groeten,
Hugo

f

Boris en Hugo bedankt voor de opmerkingen.

Dit grijsblauw is puur een ondergrondje, er ontbreken nog veel onderdelen.
Die zitten er inmiddels op, en vanavond staat preshading en prelighting
op t program.....

PS Verf is goed glad Hugo......zal de leeftijd wel zijn 😈

Grtz,
Dan

f

Volgende lagen erop......

eerste tekenen van weathering zichtbaar (preweathering?)

heb voor de figuren MIG's olieverf gebruikt.......beviel goed
(geen foto's) hierover later meer

😉

Danny, ziet er mooi uit!

Kleine opmerkingen: de bovenste "uitlaat" verkleurde/verroestte volgens mij niet door de hitte. De instructies van de Pz IV ausf. E die ik nu bouw geven ook aan dat je alleen de onderste uitlaat een roestkleur moet geven. Is dat bij jouw instructies anders?

Als je wil kan ik je een kleurenfoto zenden (een beeld van een filmpje van een parade) waarop te zien is dat alleen de onderste uitlaat is verroest.

Groeten,
Richard

Mooie bak hoor 😀 Al dio ideeën?

Enne Jan, ik weet niet of het helpt maar ik heb er ook spijt van dit ik hem toen niet zelf van je heb gekocht. Had hem heel graag een geel jasje willen geven. 🙁

v

Richard Avezaat zei:
Danny, ziet er mooi uit!

Kleine opmerkingen: de bovenste "uitlaat" verkleurde/verroestte volgens mij niet door de hitte. De instructies van de Pz IV ausf. E die ik nu bouw geven ook aan dat je alleen de onderste uitlaat een roestkleur moet geven. Is dat bij jouw instructies anders?

Als je wil kan ik je een kleurenfoto zenden (een beeld van een filmpje van een parade) waarop te zien is dat alleen de onderste uitlaat is verroest.

Groeten,
Richard

Hey Richard,

hij zal wel verkleuren maar omdat ie niet constant verwarmd
wordt duurt t wat langer......meer grijs erop dus 8)

PS bouwbeschrijvingen en juiste kleuren gaan bijna nooit samen
maw ik kijk er nooit naar iig...... 🙄

Grtz,
Dan

Terug
Bovenaan