Af! DAK Pz.Kpfw. IV Ausf. G, El Alamein

Dit model is af!
O ja, vergeten te zeggen dat ik ook nog een beetje geëxperimenteerd heb met stof na te proberen te bootsen op de onderkant en het motordek, maar je ziet de pogingen gewoon niet op deze kleur tank. Wel moet het nog duidelijker op de jerrycans, reserverups e.d., waar het wel goed zichtbaar zou moeten kunnen.

Vandaag de laatste dingen geschilderd, zoals de zandzakken en het houtblok voor de krik, en daarna alles dat niet al zandkleurig is, voorzien van een wash van verdunde lichte zandkleur om er een stofwaas aan te geven. De eerdere poging daartoe was niet sterk genoeg, dus nu met wat minder water erbij, waardoor het effect veel duidelijker geworden is.

IMG_0623.jpegIMG_0624.jpegIMG_0625.jpegIMG_0626.jpegIMG_0627.jpeg

En omdat ik niet voor niks een woestijnondergrondje geschilderd heb:

IMG_0628.jpeg

Ik vind hem af, netjes op tijd om zaterdag mee te nemen naar Goes 🙂

Mooi geworden Jakko,

De stoflaag zie je het beste als je er van een afstand naar kijkt. De contrasten zijn zachter.

Klopt, maar de eerste poging was gewoon té dun. Ik heb het met verf van Army Painter gedaan, verdund met water, en ik heb ervan geleerd dat een wash daarvan minder sterk wordt wanneer hij opdroogt. Bijvoorbeeld de jerrycans, die hadden duidelijk een stoflaag toen de eerste poging nog nat was, maar na droging was er nog maar net wat van te zien in de diepere delen en de stofwaas die over de rest van de jerrycans zat, was totaal verdwenen. De nieuwe poging is dus wat minder dun gemend.

Klopt, en ik weet nog niet of ik die er nog op ga doen of niet.

Terug
Bovenaan