Jasper Breur
Lid van de TWENOT
- Interesses
- Nederlands materieel, Koude Oorlog en vliegdingessen
- Schalen
- 1:35
- 1:48
- Nu bezig met
- YPR-765ERA
Jullie hebben de prachtige DAF modellen van ScaleMasters in schaal 1:35 vast wel langs zien komen. De echte modelbouwer vindt het misschien niks omdat het een kant-en-klaar model is, maar dat weerhield mij er niet van om er toch ook een aan te schaffen. Eenmaal daar viel de kwaliteit mij toch wat tegen, en bleek dat er nog het nodige aan gedaan zou moeten worden om het model aan mijn standaard te laten voldoen. Ruimte voor verbetering dus, en meteen de kans om dit toch al unieke model nog net een beetje extra speciaal te maken.
Hier op deze foto's is mooi te zien waar ik mee begonnen ben:
En wat ik ervan heb weten te maken:
Het model is gemaakt in de kleuren van 'Animal' (Zie het schildje op het takkenrek) van 11 Tank Bataljon tijdens SFOR-1 in Bosnië, 1996. Meteen maar eens geëxperimenteerd met de sneeuw producten van AK-Interactive op een simpele ondergrond voor het model. Ook heb ik sneeuwkettingen van het merk Minor toegevoegd om het model precies als het origineel te maken.
Al met al ben ik erg tevreden met het resultaat, en blijkt ook maar weer dat je geen mooie kit nodig hebt om een leuk model neer te zetten.
Hier op deze foto's is mooi te zien waar ik mee begonnen ben:
En wat ik ervan heb weten te maken:
Het model is gemaakt in de kleuren van 'Animal' (Zie het schildje op het takkenrek) van 11 Tank Bataljon tijdens SFOR-1 in Bosnië, 1996. Meteen maar eens geëxperimenteerd met de sneeuw producten van AK-Interactive op een simpele ondergrond voor het model. Ook heb ik sneeuwkettingen van het merk Minor toegevoegd om het model precies als het origineel te maken.
Al met al ben ik erg tevreden met het resultaat, en blijkt ook maar weer dat je geen mooie kit nodig hebt om een leuk model neer te zetten.