Crusader III AA Mk. III en Valentine mk.II

Helaas was de afplakrape van de rand van de basis sterker dan de verf, maar dat lossen we wel op. Om er weer in te komen heb ik vanmiddag de basis van de begroeiing gemaakt. Gras in drie lengtes. Een spoor waar de tank achterwaarts naar zijn positie is gereden. Gras met verdunde houtlijm insmeren, plat drukken en een deel weer wegplukken. Een stukje haag en een struik bovenlangs. 1000005895.jpg1000005896.jpg1000005897.jpg1000005898.jpg1000005899.jpg1000005900.jpg1000005901.jpg1000005902.jpg

Dat ziet er al goed uit zo Jan 👍 Een stukje terrein onder een voertuig doet zowiezo veel goeds.

Het asfalt is ook mooi geworden. Geen idee hoe strak (of juist niet) men dit in de jaren '30/'40 aanlegde maar ik vind het overtuigend uitzien.

Het asfalt is ook mooi geworden
Op de foto die ik.als referentie gebruik, zie een eindje naar boven in dit draadje, oogt het heel strak, ik heb iets minder strak gemaakt.

Ik heb dit gedaan n.a.v. het AK diorama boek wat ik van je mocht lenen, maar niet met kant en klaar spul. Als ik denk.dat het met simpele kan, doe ik dat eerst.

Laatst bewerkt:
Persoonlijk vind ik het ondergrondje wat krap ogen. Niet dat je het moet aanpassen hoor, want dat zou zonde zijn. Een cm aan weerskanten zou het model net wat lucht geven. Ik zeg: lekker doorgaan en neem het mee voor de volgende keer!

Ik ben ook zoekende voor diorama weetjes/feitjes. Dit is er eentje weet ik inmiddels.

Keep it going!

Persoonlijk vind ik het ondergrondje wat krap ogen.
Ik ben het met je eens. Zeker als je de basis hoogte geeft. Voor mij geldt wat betreft leren hetzelfde. Vanwege ruimte in de vitrine kast probeer ik het compact te houden. In dit geval net iets te. Ik heb wel eens de vuistregel van minimaal een duimbreed gelezen, dat zou in dit geval beter zijn geweest.

Dankjewel Peter,

En wat je niet ziet, hoef je niet te maken. De schutter zit er zo diep in, dat de onderste details niet hoeven te kloppen. Dat maakt het voor deze situatie iets eenvoudiger.
Ik ben er blij mee.
1000006821.jpg1000006822.jpg

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan