Cromwell mk IV klaar

John Kooyman

Lid van de TWENOT
ondanks dat het lijkt dat elke keer als ik mee doe aan een foc alles fout gaat wat er fout kan gaan ga ik het toch weer proberen.
misschien rust er wel een vloek op mij als het om focs gaat maar ja wat kun je er aan doen behalve blijven proberen. :huh:
voor deze speciale foc heb ik besloten om een cromwell mk IV van de 15th/19th king's royal hussars armoured recce regtiment 11th armoured division.
die nabij overloon hebben gevochten tussen 12 oktober en 18 oktober 1944.
ik ga aan dit project beginnen zodra ik klaar ben met het vieren van de veertigjarige bruiloft van m'n oom en tante. morgen of over morgen dus. :D

john

John Kooyman

Lid van de TWENOT
Re: Cromwell mk IV

de bouw van deze kit zal niet het probleem zijn. maar als ik het zelfde probleem heb als bij mijn vorige foc project dan heb ik veel meer tijd nodig.
ter verduidelijking ik was klaar met bouwen en had wat foto's gemaakt. ik dacht ik zet hem gelijk in de primer helaas bleek deze niet goed te zijn want ik was klaar met spuiten en de primer begon op te drogen toen zag ik dat e primer op droogde als of het modder was die al dagen in de zon had gestaan. onder tussen heb ik met hulp van een vriend de primer er weer af gekregen met behulp van een soort van zandstralen maar helaas was ik daar door te laat om hem nog op tijd voor de foc af te krijgen en zo is het elke keer wel wat. vandaar dat ik nu een simpel kit je heb genomen. ik ben helaas maar een simpele elektricien en geen modelbouwer dus zal ik wel als een zeiker overkomen. voor geld je doet het goed of niet en als het niet goed is dan pas je het aan tot dat het wel goed is.

john

john kooyman zei:
...onder tussen heb ik met hulp van een vriend de primer er weer af gekregen met behulp van een soort van zandstralen ...

Hey John,

tip voor je als je wil, ik heb super ervaringen met de nail polish remover van de kruidvat zonder Aceton.
Kun je heel mooi de verf mee weg wrijven als het fout gaat, ook op een klein stukje.
Wattenstaafje nat maken, de te behandelen plek goed inwrijven tot deze schoon is, klaar...
Geen kracht of wat dan ook voor nodig, gewoon rustig wrijven...

Groeten,

Rico

John Kooyman

Lid van de TWENOT

bedankt voor de tip rico.
zoals ik al aangaf een oude school vriend werkt bij een verf spuiterij en daar doen ze ook verf verwijderen dmv diverse soorten zandstralen.
bij mijn model hebben ze een soort poeder gebruikt dat alleen de verf weg haalt. ze hadden het in 10 minuten voorelkaar maar het enige nadeel is dat ze een gaatje moeten hebben om het te doen.
ik heb vandaag nog wat gebouwt aan de cromwell hier zijn nog wat foto's

cam00051d.jpg

cam00054.jpg

cam00058h.jpg

cam00059.jpg

john

John Kooyman

Lid van de TWENOT

van avond weer een stukje verder gebouwd dus voor dat ik mijn bed in duik even laten zien wat ik gedaan heb.

cam00063.jpg

cam00065u.jpg

goodnight twenot

john

Peter Vierhout

Regiocoördinator Midden
Lid van de TWENOT
Interesses
1op72 tanks en voertuigen
Schalen
  1. 1:72
  2. 1:76

Welke tracks gebruik jij John ?
En hoe bevallen/plakken die ??

John Kooyman

Lid van de TWENOT

He peter
ik gebruik gewoon de tracks die tamiya in de doos heeft gedaan.
Ik lijm deze altijd met seconde lijm dat vind ik het beste werken

John

Geert-Jan Meeuwissen

Lid van de TWENOT

Je moet de bemanning eens op d'r flikker geven dat ze de tracks op de juiste spanning houden. :duivel:
Ze hangen nu iets te los. Er hoort een hand-breedte tussen de track en het eerste en laatste loopwiel te zitten.

GJ :D

John Kooyman

Lid van de TWENOT

oh is dat zo :oei:
ik heb alleen maar de aan wijzingen van de bouwtekeningen op gevolg :huh:
kijk zelf maar. :rofl:
cam00072.jpg

ik ga maar weer eens verder met bouwen

john

John Kooyman

Lid van de TWENOT

voorlopig de laaste update. de bouw is klaar nu nog even schilderen en afwerken.
zaterdag even nog wat verf haalen en dan kunnen we weer verder. :cool:
nu eerst eens gaan kijken wat voor ondergrondje ik er onder ga maken. eerlijk gezegd heb ik nog geen idee. :duivel:

cam00070g.jpg

cam00069.jpg

john

Richard Cramer

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT

Ha die John,

Ik had 'm al op Smoelenboek voorbij zien komen en dacht: kom, laat ik eens zien of 'ie ook bij Twenot post... Ja dus :D .

Mooie kit, zelf heb ik 'm ook nog in aanbouw liggen. Ook bij mij is de verflaag verkeerd gegaan. Wordt dus waarschijnlijk een shelfqueen :nouja: .

Verder schreef je:
ik ga aan dit project beginnen zodra ik klaar ben met het vieren van de veertigjarige bruiloft van m'n oom en tante. morgen of over morgen dus.

En... hoe lang duurde de kater?

groeten, Richard.

John Kooyman

Lid van de TWENOT

He richard natuurlijk post ik hier. Op facebook zit ik nog niet zolang.?
Welke kater? Daar heb ik eigenlijk nooit last van.

John

John Kooyman

Lid van de TWENOT

door privé omstandigheden zal ik de komende tijd weinig gelegenheid hebben om wat aan modelbouw te doen toch wil ik nog wel even een kleine update geven'

cam00097u.jpg

cam00099.jpg

zoals jullie kunnen zie heb ik bij de cromwell een antenne gemaakt en hem in de primer gezet. voor dit een bruine primer gebruikt

john

John Kooyman

Lid van de TWENOT

even een kleine update ik had vandaag voor het eerst even wat tijd en zin dus ben ik begonnen aan de base

cam00100b.jpg

cam00101i.jpg

Bruce Oomen

Lid van de TWENOT

Ha John, mooi dat je toch wat tijd hebt gevonden om wat te ontspannen in deze moeilijke tijd.
Is dit die base die je uit Hoboken hebt meegenomen?

Bruce

John Kooyman

Lid van de TWENOT

he bruce het klopt de base heb ik in hoboken gekocht. toen ik hem zag wist ik gelijk dat ik deze wilde hebben voor dit project bovendien vond ik de 22 euro die de handelaar er voor vroeg een koopje. ik moet van de huisarts me meer ontspannen en mag voorlopig niet werken.

john

Peter Stoof

Lid van de TWENOT

Mooie base John.

Je schiet al lekker op zo.
Ik heb ook zoiets in gedachte maar of ik alles gereed heb voor de eind datum is nog de vraag.

Succes verder, Peter.

John Kooyman

Lid van de TWENOT

vandaag weer eens wat tijd en zin gevonden om wat aan mijn overloon project te doen.

cam00104a.jpg

cam00105.jpg

de groenne laag verf was niet helemaal naar mijn zin er kwam iets teveel bruin door heen dus maar even laten droogen en een beetje bij werken

cam00108.jpg

een ideetje dat ik kreeg toen ik deze boom terug vond in mijn modelbouw voorraad. ik weet nog niet of ik hem ga gebruiken. als ik hem ga gebruiken moet ik wel de stam even onderhanden neemen.

cam00112x.jpg

na het bijwerken ziet hij er beter uit ik den dat ik daay wel iets mee kan. hij staat ook leuk op de base met de boom misschien moet ik die boom er toch maar ik houden ik zie wel.

john

John Kooyman

Lid van de TWENOT

even een update ben vandaag weer eens verder gegaan met dit project. na een week van kijken en een paar dingen uitproberen ben ik eruit hoe ik het ga op stellen.
vandaag heb ik nog een paar figuren gebouwd en staan de laatste dingen klaar voor de primer

cam00117z.jpg

cam00118.jpg

cam00119.jpg

cam00120.jpg

john

John Kooyman

Lid van de TWENOT

even een update. ik ben bezig met het schilderen en de puntjes op de i zetten.

dsc02514e.jpg

dsc02517f.jpg

dsc02518z.jpg

het valt me trouwens op dat er maar weinig mensen mee doen aan deze speciale foc. ik weet dat er een paar mensen plannen hebben of wel iets bouwen maar niks laten zien wat ik persoonlijk jammer vind.
ik hoop dat ik het mis heb en er veel meer mensen mee doen.

john

Bovenaan