Cromwell Czechoslovak Ind. Arm Brigade

Peter Vierhout

Regiocoördinator Midden
Lid van de TWENOT
Interesses
1op72 tanks en voertuigen
Schalen
  1. 1:72
  2. 1:76
Mijn voorkeur voor Tsjechië is her en der bekend dus dacht ik laat ik dat eens in de hobby gebruiken: een Cromwell van de Czechoslovak Independent Armoured Brigade.
Losjes gebaseerd op het boek Tanks, Czechoslovak Independent Armoured Brigade ISBN 978-80-903945-9-9 van Capricorn Publications. Review zie Tankette 45/5.
Niet geheel historisch correct want er staat niet 1 foto in van een Cromwell met hessian tape; aangezien die koepel van Black Dog uit CZ is meende ik dat enige artistieke vrijheid niet verkeerd zou zijn.
Gebruikte kits: Tamiya Cromwell Mk IV, Black Dog T35023, Hobby Boss tracks, Jordi Rubio loop, Tamiya ets set, SKP dry decals
Van kleur voorzien middels Tamiya, Vallejo Model Color/Model Air, ruitesproeiervloeistof, Humbrol enamel, olieverf en mijn Gabbert Triplex airbrush.

Uploaded with ImageShack.us

Foto's zijn niet al te scherp, het wilde even niet anders.
Er moet nog een commandant in de koepel dus of ik het red voor Schiedam waag ik te betwijfelen. Daarnaast moet ik dringend met de YP verder want het is zo 15 mei. Ik weet nu in ieder geval weer waarom ik een voorkeur heb voor de kleine schaal 😉

He Peer de beer,

Tof om weer eens werk van je te zien.
Mooi model, zo met al die extra.

De bepakking is wel fel groen vind ik persoonlijk. Misschien iets afzwakken?

Groet, MartinD

Hee Peter,

Mooi beestje; die hessian tape set van Black dog maakt het wel erg aantrekkelijk..... en nu aan de Radegast?

Alex

p.s. Gisteren reed er nog bijna een Cromwell over mijn tenen.....maar voor dat het zo ver kwam, stopte de Meteor ermee 😱

@Martin: dank voor de reactie, wat dat groen betreft heb je wellicht een punt. Misschien moet ik nog wat pastel krijt aanbrengen om de kleuren wat te dempen en naar elkaar te halen. Zal er eens over nadenken, iets met aard-kleuren-stof of zo.

@Alex: hessian tape mag dan aantrekkelijk schijnen, Radegast dan wel Gambrinus winnen met gemak (Krusovice, Zlatopramen, Staropramen, StaroBrno, Kozel en dergelijke ook trouwens, zolang het maar geen Pilsener Urquell is); krijg er gelijk weer heimwee van 8)

Ik moest toch iets bouwen in afwachting van de Dana, Zusanna en Jennifer 😉

Hello Peter,
although green of tarps and bags seems to be a bit psychedelic and some minor differences can be found between model and picture of T188045, that's nice Czechoslovak Cromwell indeed.
One Cromwell better than ten Paper Panzers.
Make the vehicle more dirtier and covered with dust, add a figure of commander into his hatch and install antennas. Oh yes, that's only recommendation from me.

Díky!

Die Cromwell ziet er netjes uit, Peter. Van mij mag hij wel wat smeriger, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. Wel zou ik echt nog iets doen aan de kleur van de bepakking: die is nu wel erg groen. Zelf gebruik ik altijd khaki-achtige kleuren die mooi contrasteren met de OD van de tank.

Thanx for the comment gents (děkuji vám, Zdenek 😉 ), I will tone down the green a wee bit. Will have a couple of days off next week so I might give that a try.
@Eelke: the Czech Cromwells are not extremely dirty in the pictures I have, more dusty. Will try to add some dust pigments in combination with toning down the psychedelic green

@Zdenek : the psychedelic nature of my model may come from a great lack of inspirational beers like Gambrinus, Radegast and the like. Nevertheless, more dirt will be added together with a commander and antenna's. I know my model is not a copy of T188045 but as you said, better a good look-a-like then another paper Panzer 8)

As my Czech is rather poor I thought I might answer in English; hope to see you next year in Kopřivnice or Brno, the first round is on me 😀

Terug
Bovenaan