Churchill MkVII WIP Update 15-6

Bij deze weer eens een paar plaatjes van waar ik me zoal mee bezig hou.

Deze tank komt uiteindelijk op een klein diootje, genaamd "Liberated goods", de goederen die zogenaamd bevrijd zijn, zijn uiteraard de wijnflessen. Nu moet ik nog wat jolige Engelse tankbemanningen vinden...

Het model is de Tamiya Churchill, bijna RUDD gebouwd. Ik heb de toren wat structuur gegeven en de tracks zijn vervangen door Friul tracks. Verder moet er nog wat detail werk qua schilderen gebeuren en komen er een aantal spare track links over het voertuig te hangen.

PICT0045.jpg

PICT0039.jpg

PICT0036.jpg

PICT0033.jpg

PICT0030.jpg

PICT0027.jpg

PICT0018.jpg

PICT0008.jpg

PICT0006.jpg

PICT0003.jpg

Hallo Jamie,

Ten eerste: erg leuk dio idee!
Ik verheug me nu al op het eindresultaat!
De Churchill zelf vind ik mooi en overtuigend geweatherd, vooral de modder bij de fender ziet er realistisch uit.
Zou je me kunnen vertellen hoe je die en de regenstrepen gemaakt hebt?

Groet,

Niels

PS: het kan aan mijn ogen liggen maar glimt het voertuig niet een beetje?

Jamie! Ditis precies de finish die ik zoek voor mijn Churchill bruggenlegger in opbouw!
Kan je wat meer info geven over gebruikte verf en kleuren?
Mooi model zo.
Ik heb evt 2 britse figuren voor je, niet jolig maar met een fleswijn in de hand.
En anders dit idee: zoek een geschikt figuur van een dode soldaat, leg die naast de tank, 2, 3 lege wijnflessen ernaast en noem het dio Casualty of War 😉

Niels, Rob,

Bedankt voor de aanmoedigende woorden.

De kleuren die ik op de tank heb gebruikt zijn als volgt:
Als eerdte het hele model zwart gespoten, daarna een basislaag Olive Drab er overheen. (De Amerikaanse variant van Tamiya, niet de JGDSF Olive Drab)
Omdat Britse tanks wat groener waren dan de Amerikaanse heb ik de Olive Drab aangelegd met wat Dark Yellow, zodat het een groene tint krijgt. Vervolgens steeds een beetje meer Dark Yellow toegevoegd voor de highlights.

De weathering is opgebouwd uit de volgende lagen:
Een wash van Burnt Umber olieverf over het hele model en daarna de regenstrepen.
De regenstrepen heb ik in twee kleuren aangebracht, als eerste Tamiya Dark Yellow en daarna Tamiya Deck Tan.
Ik heb niet de methode gebruikt die je vaak ziet, met al die kleine stipjes olieverf, maar gewoon met een dun kwastje streepjes trekken met sterk verdunde Tamiya verf. (ongeveer 95% alcohol en 5% verf)
Als laatste heb ik pigmenten gebruikt (Mig Europe Dust). Deze heb ik met vermengd met reukloze white spirit om het aanbrengen te vergemakkelijken.
De modder was simpel, Hema Reparatiepasta met wat water verdund. Wanneer dit droog was heb ik dit "geschilderd" met wederom Mig Europe Dust pigmenten, vermengd met alcohol op een manier dat het ongeveer de dikte heeft van melk. Als laatste heb ik de modder (nadat het droog was) ook een beetje "geregenstreept" met Deck Tan om wat kleurvariatie te krijgen in de modder. Dit gaat makkelijk omdat het zo lekker absorberend werkt.

Ik ben heel benieuwd naar welke figuren je hebt Rob, ik ken namelijk uit mij hoofd geen Britse figuren met flessen...

Ondertussen wel eens tijd voor een opdateer lijkt me zo...

Ik zit qua titel te twijfelen tussen "Liberated Goods" en "To The Victor The Spoils". Dus meningen zijn welkom.

Ik ben ondertussen begonnen aan de backdrop voor het geheel. Het is de VP French Bakery/Post Office. Alleen heb ik de bakkerij hernoemt naar een cafe. De tank komt ervoor te staan, met de twee figuren er naast. Tevens komt er ook een burger met een dienblad en nog een fles drank voor zijn bevrijders.

Ennieweej, ik zal de foto's voor zich laten spreken.

PICT0079.jpg

PICT0042.jpg

PICT0046.jpg

Ik zit er trouwens aan te denken om een ovale ondergrond te gebruiken, maar daar ben ik nog niet uit...

Poeh poeh, da's vakwerk!

Als je een gebouw zoals dit op een dio zet, hangt het misschien wel wat erg in de lucht.
Bij modeltreinen zetten we (halve) gebouwen tegen een achtergrondje aan met wolken e.d. Dan kun je dus geen ovale vorm gebruiken.
En het cafeetje had ongetwijfeld van die reclameborden aan de gevel van onbekende (en vermoedelijk ondrinkbare) drankjes, die je alleen in Frankrijk tegenkomt.

Erg mooi!
Misschien heb ik geen recht van spreken aangezien ik al in tijden geen eigen werk heb gepost maar toch twee kleine miezerige mutserige dingetjes:
Was het niet aannemelijker geweest dat het woord Cafe gecentreerd op de muur had gestaan? De C zou dan deels weggevallen zijn (leuk detail). Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het pas een Cafe werd nadat de kalk al van de muur was gekomen 🙂.
Naar onderstaande foto te oordelen hebt de schrootjes panelen verkeerd om op het gebouw geplakt.
1606.jpg

Verder erg mooi en gedetailleerd diorama in wording. Ik ben beniewd naar de afwerking. Complimenten ook op de mooie belettering op het gebouw.

Ik heb bovenstaande gebouw zelf ook maar vind het een onding om te plaatsen. Omdat hij relatief hoog is en wat draagvlak betreft vrij smal krijg ik em maar niet lekker weggewerkt in een diorama. Ik ben benieuwd hoe jij dat aan gaat pakken.

Heh ... je hebt inderdaad gelijk Peter 😉

Jamie ... alhoewel dit soort tanks niet mijn ding zijn ziet hij er fantastisch uit. Dat moet een prachtige combinatie worden met dat gebouw erbij. Kan me echter wel aansluiten bij Eric. 'Cafe' had mooier gestaan als het gecentreerd was en de letter 'C' beschadigd was. Verder mis ik nog wat diepte qua kleuren wanneer je naar het gebouw kijkt. Ligt er natuurlijk tevens aan hoe ver je bent met het schilderen en verweren 😉

Gr,
Jeroen

Heren, bedankt voor de tips en opmerkingen, ik kan weer verder!

Ik zat eerst ook te twijfelen of ik het cafe moest centreren, maar ik ga uit luiigheid toch maar uit van het scenario dat de kalk er eerst vanaf was gevallen 😉

Jamie, ik weet niet of je wel eens bij de MK figuren:

http://www.mk35.com/

maar daar zitten een aantal burgers bij met de nodige flessen en een ober die aan het bedienen is en een priester met de fles in de hand. Zou goed in je dio passen. En ze zijn nog frans ook 😉 😉

JW

Jamie Hector Cruz zei:
Ik zit qua titel te twijfelen tussen "Liberated Goods" en "To The Victor The Spoils". Dus meningen zijn welkom.
Een paar suggesties:

A bottle after the battle
Goodwood? Good wine!
Wining the war (en ja, dat is bewust fout gespeld 😉)

Haha! Hij's fijn...

"Calvados Campaign" zou ook nog kunnen.

Er moet ook iets te doen zijn met Churchill, de man stond bekend als zijnde liefhebber van drank en deze Churchill tank duidelijk ook...

"Mister Churchill is thirsty", zoiets...

Jamie Hector Cruz zei:
Haha! Hij's fijn...

"Calvados Campaign" zou ook nog kunnen.

Er moet ook iets te doen zijn met Churchill, de man stond bekend als zijnde liefhebber van drank en deze Churchill tank duidelijk ook...

"Mister Churchill is thirsty", zoiets...

Misschien iets als:
Churchill's C(h)ampaign.
Churchill's Champaign Campaign.
Cheers to Churchill.
Cheerfull Churchill Campaign.

Terug
Bovenaan