"Chi-Nu", gezondheid...

Gert ten Brink

Lid van de TWENOT
Japanse tanks heb ik altijd al apart gevonden. In de periode dat de Russen met de IS-2 kwamen en de Amerikanen met de T-26 Pershing. Kwamen de Japaners met de Chi-Nu. Een door ontwikkeling van hun bestaande tanks. Maar zonder de aanpassingen die de Russen en Amerikanen wel doorvoerde. Bredere ruspsen. Geen nagels meer, een machine geweer naast de hoofd bewapening.
De Chi-Nu was bedoeld voor de verdiging van japan. Daar is hij nooit voor gebruikt, hoewel hij in relatief grote getallen is gebouwd. Volgens de Tank-Power boeken waar ik de meeste informatie uit heb. Om de Amerikanen te laten zien, waar Japan toe in staat is.
De tank is van Fine-Molds en is erg goed. Zeker als je na gaat dat hij uit de pre-Dragon periode komt. Ik heb hem direkt uit de doos gebouwd. Geen metalen loopje, of losse schakel tracks. Helaas is het elastiekje te kort, één schakel. Dat moet ik nog oplossen.

Op de foto's in het Tank-power boek, staan een groot aantal Chi-Nu tanks buiten. Of de Amerikanen dit gedaan hebben, of de japaners, is niet duidelijk. Wel dat ze behoorlijk staan te verweren. Ik zit er nog over na deneken om er met witte verf Amerikaanse teksten op te schrijven. Alle tanks werden naar Amerika gebracht en omgesmolten.

Ha die Gert,

Kijk, dat vind ik nu leuk om te zien 😀 . Aparte kleuren zijn het wel: koud, geeft het voertuig wel een aparte look. Ook bouwtechnisch kan 'ie mij bekoren.

Komt 'ie op een plankje of heb je ideeën voor een diorama?

groeten, Richard.

Richard, dank je. mijn plan is om er een Amerikaan bij te zetten. Die zijn toekomstige Chysler staat te bewonderen.

Danny, dank je. Het zandgeel komt uit de spuitbus. En de groen en donkerbruin, Valjo uti een potje. En met een penseel aan gebracht.
Twee dunne laagjes was genoeg om een mooi dekkend resultaat te krijgen.

John, dank je. Ja, maar snel weer een panzer grijze Tiger I bouwen. 🙂

Terug
Bovenaan