Char B1 bis Flammpanzer B2(f)

Martin Visser

Lid van de TWENOT
Interesses
Shermans, Bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:35
  3. 120 mm
Ha mede bouwers en stille viewers 😉

Op de bouwgroep ZHZ komt het nog wel eens voor dat dhr Pijper een model meeneemt die alleen geschilderd is. Voor Henk is het model dan af en komt deze in zijn kast terecht.
Echter kreeg ik zaterdag de kans om zijn Char B1 Bis flammpanzer te kitnappen en deze af te verweren.
Deze wil ik toch met jullie en Henk delen.

De verwering heeft tot nu toe bestaan uit chips en pinwashes (beide met olie verf) en de linker kant is al met pigmenten bewerkt.
De algemene setting wordt lekker stoffig.

IMG_59272.JPG

IMG_5930.JPG

IMG_59262.JPG

IMG_59291.JPG

IMG_59281.JPG

IMG_59312.JPG

IMG_59331.JPG

Groet Martin

Dat zag ik ook, alleen ben jij duidelijk een stuk verder en met de verwering komt het model er beter uit. Alleen verf is ook leuk, maar je ziet toch duidelijk het verschil waarmee het model meer tot leven komt.

Wat ik me wel afvraag, is het logisch bepakking te leggen voorop vlak achter de tracks, dat zou heel vies worden denk ik????

Denk dat Henk zeer tevreden is met zijn model en leuk dat je het ook met ons deelt 😉
Gr Johanna

Hoi Johanna,

Bedankt voor je reactie. Ik heb altijd al zo'n ding willen verweren dus ik greep mijn kans hier 😉
Henk had zelf al 2 stuks resin bepakking er op geplakt, welke niet heel mooi waren. Maar ik kon deze niet mooi er af krijgen dus kon ik alleen maar op de zelfde plaats nieuwe stukken bepakking plaatsen. Vandaar deze plek.

Groet Martin

Hallo Martin,

gekitnapped?????? je hebt me er gewoon om gesmeekt 🙂

maar zoals al gezegd, model wordt echt schitterend door jouw hand

zag ook dat Boris met de MR conversie bezig is, maar dit is niet dezelfde die hier op het model zit
deze heb ik weer via Manuel de Jong gekregen van een obscuur merk uit Azië
maar desalniettemin een mooi setje

zie hem t.z.t. wel verschijnen
moet maar eens een mooi plankje maken
iemand enig idee voor een type ondergrond??

grt
Henk

thnx frank:

En nu de eind fotos met het figuurtje, aan het model zelf is niets meer gedaan, het figuurtje is met vallejo geschilderd.

IMG_5993.JPG

IMG_59921.JPG

IMG_5991.JPG

Groet Martin

Ziet er gelikt uit Martin :!: , kan Henk wat van leren 😉
Jammer dat je er a.s. zaterdag niet bij kan zijn, had ie mooi op de showtafel kunnen staan.
Misschien heb ik nu geluk en zien de mensen mijn modellen ook een keer staan 😛
Groet Fred 😀

Terug
Bovenaan