Chaffee M-24

Dit keer een tank van Amerikaanse makelij, de M24 Chaffee van Italeri die op het laatst van de oorlog, vooral in het Rijngebied een rol heeft gespeeld.

Er moet nog veel aan gebeuren maar het begin is er. De figuren zijn van de Shermantank van tamiya. Er komt waarschijnlijk nog een setje metalen tracks van Friulmodel en een detail set van Verlinden.

dsc03085so0.jpg

dsc03090eu6.jpg

dsc03088xx3.jpg

dsc03087iz3.jpg


greetz Johannis

commentaar is welkom :!: :!:
 
hoi Johannis

goed begin maar heb wel een paar puntjes de .50 ziet op zijn kop
die rondjes die op het luik zitten op de koepel die hooren daar niet dus die moet je er effe af vijlen.


groeten roanld
 
Ziet er al goed uit,maar had je een detailset al niet meteen tijdens het bouwen moeten gebruiken??ik zie nog wat opkuiswerk aan de machinegun[loop],en de andere loop[naden aan de zijkanten],en pinmarks op het openstaande luik op de koepel,.maar dat zijn dingen die makkelijk te verhelpen zijn ;)

groeten jeroen,.
 
Hoi Johannis,

hij's al fijn hoor. Ik heb dezelfde nog staan voor een frans diootje in Birma.

Dingen die ik denk te zien als aandachtspunten :
- achterste bekisting op koepel lijkt scheef
- 3 gietrondjes op binnenkant commanderhatch
- coaxiaal-MG staat scheef
- volgens mij zit er nog gietnaad op de basis van de loop
- gietvlakje bij fenderhouder rechtsvoor
- gietvlakje op bekisting koepel rechtsachter

De antenne vind ik mooi gedaan. Mogen we daar een close-up van ?

Succes met verdere bewerkingen :)

groet Frank
 
bedankt voor alle bruikbare tips :D
ik ga het zo snel mogelijk bijwerken. Zal zo snel mogelijk even een close-up van de antenne maken. Het beginnetje is er.
Jeroen: ik :huh: bedoelde eigenlijk het stowage setje van Verlinden.

greetz Johannis

P.S. hij komt waarschijnlijk in een dio aan de Rijn met een LCM 3.
 
hier weer even een paar fototjes van mun vorderingen. k'heb al die naden, pinmarks enzv. proberen weg te werken.
Heb nog een vraagje, hoe kan ik de tank er nu vanbuiten nog wat gebruikter :huh: uit laten zien????

dsc03164lm7.jpg

De mitrailleurs moeten nog uitgeboord en geschildert worden en de loop nog beetje geschuurd en geschildert.

dsc03165ay2.jpg

Achter op de bekisting zit nog wat krijt. had ik niet gezien :duivel:

dsc03151lf9.jpg

Interieur van de M24 wat je vanuit de koepel ziet beetje proberen na te maken.

dsc03159ff4.jpg


Greets Johannis

P.S Tips en commentaar :idea: meer als welkom :D
 
Hier weer eens een update van de Chaffee. Ik heb de raad van Ronald opgevolgd en ik ben eens een beetje gaan uitproberen. Verder zit er nog een setje Friulmodeltracks op. Dit was voor de eerste keer dat ik van zulke tracks heb gebruikt, maar naar mijn idee is het best goed gelukt

En toch zijn die :duivel: foto's :duivel: weer niet helemaal scherp
dsc03326jz1.jpg


dsc03331ux0.jpg


dsc03324fy0.jpg


greets Johannis
 
Dat is omdat de camera zich heeft scherp gesteld op de achtergrond. Als je fotografeert is het best om een neutrale achtergrond te nemen zodat de camera zich enkel op de tank kan scherpstellen.
Leuke tank btw ;)

Hendrik
 
bedankt voor de tip, ikga het volgende keer eens proberen.
Deze moet nu in een dio komen met een landingsvaartuig bij de Rijn. Zou ik deze ook op dit forum kunnen posten :huh::. Ben nog wel heel lang aan dat project bezig denk ik, want mijn ma loopt een beetje te zeuren dat ik veeeel te veeeeel aan modelbouw doe :duivel: , en veel te weinig aan mijn huiswerk. ;)
 
het ol ben ook begonnen aan een chaffee en maak er eentje zoals ze in het nederlandse leger gereen hebben rond 1950 ik zou hem graag zo echt mogelijk maken ook vanmbinnen maar ik kan geen update set voor het interieur vinden en golvens mij is deze er ook niet , weet iemand of ik misschien gewoon neit goed gezocht heb ofn heeft iemand tips en referentie materiaal om een getrouw interieur te makern
 
Terug
Bovenaan