Centurion Mk-6 NATO

Martin Visser

Lid van de TWENOT
Interesses
Shermans, Bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:35
  3. 120 mm
Hoi,
Wederom is er een project af.
Deze keer is het iets post WWII, namelijk een Centurion Mk6 van AFV Club. De bouw is RUDD en het verf werk is gedaan met Tamiya acryls NATO Black (XF-69) en Dark Green JGSDF (XF-73).
Wederom is mijn bouw helaas niet 100% perfect en ik moet hier zeker in de toekomst aan werken aangezien ik over mijn afwerking zelf zeer tevreden ben.

Hier zijn de foto's

PB300194.JPG

PB300195.JPG

PB300196.JPG

PB300186.JPG

PB300188.JPG

PB300190.JPG

PB300191.JPG

PB300200.JPG

PB300181.JPG

(Opbouwende) commentaar/kritiek is altijd welkom.
Bedankt voor het kijken

Groet Martin

Dat ziet er in mijn ogen heel goed uit, Martin!
Een close-up van de gereedschappen zou ik wel leuk vinden.
Misschien zou het stof/modder op de skirts wat meer terug moeten komen op de wielen?
Toch, zoals gezegd, mooi gedaan!

Groet,

Kanne

Wel jammer dat de rookafzuiger scheef zit 🙂 Voor de rest ziet hij er helemaal niet slecht uit.

Bedankt.

@ Kanne, Dat is een goede dat kan ik nog wel even doen 😉

@ Jakko. Dat is een van de dingen die inderdaad jammer is. Maar dat krijg je met secondelijm, vast is vast. En als je dan niet oplet krijg je dit.

Verder zit ik te denken om nog een drybrush over het voertuig te doen. Maar ik kom niet echt uit de kleur. Een licht groen of grijs. Wat adviseren jullie?

Groet Martin

Martin Visser zei:
@ Jakko. Dat is een van de dingen die inderdaad jammer is. Maar dat krijg je met secondelijm, vast is vast. En als je dan niet oplet krijg je dit.
Voor de volgende keer als tip: eerst het onderdeel op z'n plaats zetten, dan er lijm tussen laten lopen 🙂
Martin Visser zei:
Verder zit ik te denken om nog een drybrush over het voertuig te doen. Maar ik kom niet echt uit de kleur. Een licht groen of grijs. Wat adviseren jullie?
Ik zou groen over de groene delen doen, en donkergrijs over de zwarte.

Jakko Westerbeke zei:
Martin Visser zei:
Voor de volgende keer als tip: eerst het onderdeel op z'n plaats zetten, dan er lijm tussen laten lopen 🙂
...

Kun je vertellen hoe je lijm tussen de pe en het model kan laten lopen? Ik denk nl dat dit een heel geklieder gaat worden.

groeten Maarten

...die altijd mbv een tandenstoker een druppeltje op de pe zet en dan deze op het model drukt. (inderdaad, vast is dan ook meteen vast 🙁 )

Seconden lijm met een kwastje van bison werkt voor mij het makkelijkst 😀
maar dat hele PE gebeuren blijft een gekloot,probeer het zo weinig mogelijk te gebruiken 😕 🙂 🙂

heel mooi model trouwens Martin 😉

groeten jeroen,.

Bedankt Jeroen.

Momenteel ligt de server waar ik mijn modellen op host er uit. Dus de foto's zijn even niet zichtbaar.

Groet Martin

Maarten Weers zei:
Kun je vertellen hoe je lijm tussen de pe en het model kan laten lopen? Ik denk nl dat dit een heel geklieder gaat worden.
Wie had het hier over PE? De rookafzuiger van de Centurion hierboven is plastic op een aluminium loop 🙂 Maar om toch antwoord te geven: het onderdeel op z'n plaats houden en dan met een aangescherpte cocktailprikker er lijm tussen laten lopen. Ook kun je een heel klein beetje lijm op het onderdeel doen, zodat het nét blijft zitten waar je het wilt hebben, en dan met de cocktailprikker lijm in de naad laten lopen.

Mooi model Martin! Ik vind alleen het hout van de gereedschappen en de uitlaat nogal fel overkomen. Waarmee heb je de stof op de zijkanten gemaakt?
Jan 🙂

Bedankt Jan, Ik heb MIG Pigment "Dry Mud" voor de zijkanten gebruikt. Ik kan dat ook nog wel op de tools en uitlaat doen om deze meer te blenden.

groet Martin

Op verzoek van sommige mensen, enkele detail foto's. Ik wil deze het liefst niet laten zien omdat hier de grootste fouten toch zichtbaar zijn 😳 , Maar dat betekend niet dat ik niet blij ben met het resultaat. Ik heb weer veel geleerd nieuwe technieken toegepast en ben er achter gekomen dat "modern" ook leuk kan zijn 😛

Ik ga zeker bij mijn nieuw projecten meer op de bouw en de afwerking van de bouw letten.

PC050246.JPG

PC050247.JPG

PC050248.JPG

PC050249.JPG

PC050259.JPG

PC050260.JPG

PC050261.JPG

PC050262.JPG

PC050263.JPG

PC050265.JPG

PC050267.JPG

Groet Martin