Peter van Hout
Lid van de TWENOT
- Schalen
- Waar ik maar zin in heb
- 1:6
- 1:9
- 1:16
- 1:35
- 1:72
- Nu bezig met
- een model bouwen.
Hallo bouwers en geinteresseerden,
Het leek mij erg leuk om na de succesvolle 2018/2019 FOC die 2 weken geleden afliep alweer een FOC te 'organiseren'.
Zeker nu het in deze Pinksterdagen zulk geweldig mooi bouwweer is!
Deze FOC loopt in principe t/m het einde van dit jaar, of t/m begin volgend jaar, maar eens kijken wat voor de meesten het beste uitkomt.
Dus neem een kitje mee op vakantie, en zorg dat ie voor Kerst af is 😉
Het zou er dus op neer komen dat we dit jaar 2 FOCs hebben, en een ieder is weer welkom om mee te doen.
Het onderwerp:
Inderdaad, 'What if' voertuigen, de zgn 'Paper Panzers en Panzer '46's.
Dus een vrij breed onderwerp, en daarom interessant voor meerdere bouwers onder ons.
Ik zelf ben in de onderwerp in de afgelopen jaren langzaam 'ingegroeid', ik zag de E10's, E100's etc op een gegeven moment van Trumpeter,
en toen kwamen Amusing Hobby en Modelcollect met complete arsenalen, hier zitten erg interessante modellen tussen, maar ik snap dat het niet ieders 'cup of tea' is. Maar desaltniettemin zal er voor iedereen wel iets tussen zitten.
Wat betreft de Duitse modellen, dit zijn veelal de 'VK' (Versuchskonstruktion) modellen, maar dan wel de modellen die niet verder dan de tekentafel zijn gekomen.
De tijdsspanne/het tijdvak: eind jaren '30 t/m 1946.
Modellen/onderwerp mag van de asmogendheden en ook de geallieerden zijn.
Een typisch voorbeeld van een Panzer '46/What if voertuig.
Schaal mag in 1/72 of groter zijn.
Een voorbeeld van een Paper panzer, een tank die alleen op papier heeft bestaan.
Dit mag dus niet;
ergens moet wel de grens worden getrokken,
lopende/vliegende tanks en Science Fiction doen niet mee in deze wedstrijd. Het moet ergens 'maakbaar' geweest zijn.
Dit wordt beoordeeld bij het posten van je onderwerp.
Het voertuig mag niet echt bestaan hebben, dus niet geproduceerd of ingezet zijn, of gevechtsklaar.
maar als ik de E100 hier ook onder laat vallen, wordt de spoeling erg dun 🙂,
dit was alleen maar een chassis wat is gevonden dus deze valt er wel onder. De Geschützwagen Tiger was daarintegen weer een zo goed als rijdend voertuig, dus deze valt af. Een op dit chassis gebaseerd Panzer '46 model mag dan weer wel!
(deze tekst zal regelmatig aangepast en aangevuld worden)
Misschien zal er wat disccussie ontstaan, of vragen van jullie kant, ik ben benieuwd en we komen er vast wel uit,
want zeker met dit onderwerp kan iedereen zijn eigen fantasie loslaten op zijn model, en hoeven we een keer niet binnen de lijntjes te kleuren 🤣
eerst maar iedereen veel inspiratie en succes met julllie onderwerp gewenst!
Groet, Peter
Het leek mij erg leuk om na de succesvolle 2018/2019 FOC die 2 weken geleden afliep alweer een FOC te 'organiseren'.
Zeker nu het in deze Pinksterdagen zulk geweldig mooi bouwweer is!
Deze FOC loopt in principe t/m het einde van dit jaar, of t/m begin volgend jaar, maar eens kijken wat voor de meesten het beste uitkomt.
Dus neem een kitje mee op vakantie, en zorg dat ie voor Kerst af is 😉
Het zou er dus op neer komen dat we dit jaar 2 FOCs hebben, en een ieder is weer welkom om mee te doen.
Het onderwerp:
Inderdaad, 'What if' voertuigen, de zgn 'Paper Panzers en Panzer '46's.
Dus een vrij breed onderwerp, en daarom interessant voor meerdere bouwers onder ons.
Ik zelf ben in de onderwerp in de afgelopen jaren langzaam 'ingegroeid', ik zag de E10's, E100's etc op een gegeven moment van Trumpeter,
en toen kwamen Amusing Hobby en Modelcollect met complete arsenalen, hier zitten erg interessante modellen tussen, maar ik snap dat het niet ieders 'cup of tea' is. Maar desaltniettemin zal er voor iedereen wel iets tussen zitten.
Wat betreft de Duitse modellen, dit zijn veelal de 'VK' (Versuchskonstruktion) modellen, maar dan wel de modellen die niet verder dan de tekentafel zijn gekomen.
De tijdsspanne/het tijdvak: eind jaren '30 t/m 1946.
Modellen/onderwerp mag van de asmogendheden en ook de geallieerden zijn.
Een typisch voorbeeld van een Panzer '46/What if voertuig.
Schaal mag in 1/72 of groter zijn.
Een voorbeeld van een Paper panzer, een tank die alleen op papier heeft bestaan.
Dit mag dus niet;
ergens moet wel de grens worden getrokken,
lopende/vliegende tanks en Science Fiction doen niet mee in deze wedstrijd. Het moet ergens 'maakbaar' geweest zijn.
Dit wordt beoordeeld bij het posten van je onderwerp.
Het voertuig mag niet echt bestaan hebben, dus niet geproduceerd of ingezet zijn, of gevechtsklaar.
maar als ik de E100 hier ook onder laat vallen, wordt de spoeling erg dun 🙂,
dit was alleen maar een chassis wat is gevonden dus deze valt er wel onder. De Geschützwagen Tiger was daarintegen weer een zo goed als rijdend voertuig, dus deze valt af. Een op dit chassis gebaseerd Panzer '46 model mag dan weer wel!
(deze tekst zal regelmatig aangepast en aangevuld worden)
Misschien zal er wat disccussie ontstaan, of vragen van jullie kant, ik ben benieuwd en we komen er vast wel uit,
want zeker met dit onderwerp kan iedereen zijn eigen fantasie loslaten op zijn model, en hoeven we een keer niet binnen de lijntjes te kleuren 🤣
eerst maar iedereen veel inspiratie en succes met julllie onderwerp gewenst!
Groet, Peter