Canadese Staghound begin 1945

Schalen
  1. 1:35
Hallo allemaal,

Al een tijdje geleden was ik gestart met de Staghound van Bronco. Ik ben aan het bouwen gegaan, daarna geverfd en verweerd zonder dat ik een verslag heb geschreven.
Daarom alleen de eindfoto's. De Canadese Staghound staat op een ondergrondje van gedroogde modder, wat begroeing en een lantaarnpaal met lamp als hoogtepunt ....

016-Eind.jpg

017-Eind.jpg

018-Eind.jpg

019-Eind.jpg

020-Eind.jpg

Ben benieuwd wat jullie van dit project vinden.

Grt

HEEEEL fraai !

Vooral de stowage doet levensecht aan, al glimt het wat door de belichting.
De sneeuwkettingen liggen echt puik om de banden, lekker mee in de modder.

Petje af, groeten, Wim

Hallo Johanna,

Ik kan zonder twijfel stellen dat dit je beste model tot dusverre is.
Enig puntje wat je relatief makkelijk zou kunnen verbeteren is de modder aan de zijkanten (metname op de kist).
Het lijkt nu of er zo een haal met een grove kwast langs is geweest. In plaats hiervan kun je met olieverf of humbrol mooie aflopers en spatten maken wat samen een moddereffect geeft met diversiteit.
Misschien dat ik de naden in de stowage ook iets minder zou laten afsteken en iets matter maken.
Verder een mooi model met een even mooi ondergrondje! (misschien hier nog een mooie rand omheen?)

Groetjes

Bedankt voor de tips, deze keer in een nette vorm, hier kan ik wat mee.

Of het mijn beste is, ik vond de Churchill ook goed geslaagd maar goed iedereen kijkt op een andere manier tegen dingen aan en dank voor de compliment Boris 😉
De glans komt deels door de flits omdat ik in een vrij donkere ruimte werk. Ik zal tzt de boel nog wat wijzigen en wellicht ook een figuurtje toevoegen. We zien het wel.

Hey Johanna,

Leuk model heb je hier neergezet.
Sneeuwkettingen zonder sneeuw lijken mij echter onwaarschijnlijk want dan rij je je banden helemaal aan gort. Althans, ik kan me een verplaatsing in Kosovo herinneren van 10 kilometer waarin er 6 keer sneeuwkettingen werden verwijderd en weer teruggeplaatst. Geloof niet dat ik ooit zolang over zo'n kleine afstand heb gedaan.

Verder ziet alles er netjes verzorgd uit. Ik vind de planten een leuke kleuronderbreking aan het geheel geven.

Ipv je flitser te gebruiken, kan je ook een keer proberen je ISO waarde wat hoger te zetten (ongeveer 640). Mogelijk dat dit het glimmen tegengaat.

Wat wordt het volgende project?

Groeten,

Eelco

Terug
Bovenaan