BZ-Zis-5V Soviet army fuel truck

Hoi,
een paar weken geleden showde ik na lange tijd weer eens een model op dit forum en wel de Zis ambulance.
Een interresant en leuk projectje waarna ik op zoek ben gegaan naar nog zo'n kitje omdat je er diverse kanten mee op kan. Ik kwam echter ook nog een variant tegen namelijk de BZ-Zis-5V Soviet Army Fuel Truck (Eastern Express). Uiteraard kon ik dat model niet laten liggen en heb het aangeschaft met de bedoeling er een leuk bakkie van te maken.
Helaas heb ik geen foto's van de inhoud gemaakt, maar ben ik die pas beginnen te maken toen ik al met de bouw van de fuel tank begonnen was ( 😳 ).
Helaas zijn er een paar foto's niet helemaal geweldig gelukt maar toch vond ik ze goed genoeg.
Maar goed genoeg getypt, op naar de pics:
2012-06-30-422_2.jpg

2012-06-30-424_2.jpg

2012-06-30-421_2.jpg

2012-07-01-425_1.jpg

2012-07-01-429_1.jpg

2012-07-01-430_1.jpg

Op de laatste van deze zes foto's krijg je alvast een impressie van hoe de fuel tank op het chassis moet komen.
Het project is nog niet af dus ....................... more to come.
Greetz to all

Hoi allemaal,

zo de afgelopen dagen een beetje rustig aan gedaan in verband met de hitte, maar er zijn wel een paar vorderingen.
Allereerst heb ik de fueltank vervolmaakt (al moeten de slangen er nog op bevestigd worden) en geprimed, resultaat:
2012-07-02-435_1.jpg

2012-07-02-438_1.jpg

Voor wat betreft de wielen wil ik bij deze versie eens proberen of de mooiere wielen van Miniart hun dienst kunnen bewijzen. Dat zou er dan zo uit gaan zien.
2012-07-02-442_1.jpg

Hieronder het verschil tussen de wielen van Miniart (L) en Eastern Express (R)
2012-07-03-445_1.jpg

In de tussentijd heb ik de verschillende delen voor de cabine los en schoongemaakt.
2012-07-04-452_1.jpg

Zo tot zover deze update mbt dit project. Later meer.
Heb je een mening of wil je er wat over kwijt laat je horen he.
PS ik weet niet hoe het komt (heb bij photobucket de grote van mijn foto's ingesteld op 800 x 600) en normaal zou dat dan toch gewoon de hele foto moeten zijn die bij het plaatsen te zien is, echter zoals je hierboven kunt zien staat er op sommige foto's niet alles op. :!: 😕 😕 😕:

Hi Eric,

Ook weer een mooie truck.
Ben benieuwd hoe hij gaat worden.
War koop je dit soort trucks ?

Gr John

Hey Eric,

da's toevallig, ik heb die van mij gisteren in een curver-doos gedaan voor onbepaalde tijd opslag...
Ik heb er destijds verschillende uitvoeringen van gemaakt, ambulance-, fuel-, en open bak.
Leuke modelletjes om je een paar avonden mee bezig te houden, ben benieuwd wat je er van gaat maken,

Rico

Hai John en Rico,

John: ja ik hoop ook dat ik er weer wat moois van kan bakken deze keer. Dit truckje (in het algemeen dan he) heeft gewoonweg mijn hart gestolen, er was alleen niet erg veel van te koop qua verschillende versies, tot ik aan het neuzen was bij Hannants bij het merk eastern express daar zag ik dus deze Fuel truck liggen. Verder zijn er nog een ambulance (all-round versie, je hoeft er namelijk niet persé een ambulance van te maken) een open bak en een katayusha (raketwerper) versie van te verkrijgen.
Als je een meer uitgebreidere kit van een Zis wil hebben dan zou ik zeker eens een kijkje bij miniart nemen!

Rico: tja ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar hoe deze gaat worden, ik hoop minimaal net zo goed als mijn Ambulance versie. Overigens hier heb ik er nog 2 van liggen in de kast 🙂

greetz to all
Eric

Eric Verberne zei:
... hier heb ik er nog 2 van liggen in de kast 🙂

greetz to all
Eric

Ik sta op het punt mijn kast te slopen,
te veel modellen, te weinig mee gedaan,
voor mij het nadeel van een vitrinekast,
all is on display...

Succes met die van jou,

Rico