Bussing NAG 4500 KFZ100 "auto ambulance"

Bas Slaats

Algemeen bestuurslid
Forumbeheerder
TWENOT-bestuurslid
Lid van de TWENOT
Interesses
Halftracks en alles wat zich rondom Tilburg heeft afgespeeld.
Binnen bouwgroep Tilburg is er een soort van on-officiële groepsbouw onstaan toen bleek dat meerdere mensen de Bussing 4500 van AFV club op de plank hadden liggen. Dus sinds de zomer komt iedere twee weken op dinsdagavond deze kit te voorschijn om in elkaar gezet te worden. Deze komt goed van pas, want sinds de bouwmarathon van Breda heb ik ineens een Mercedes ziekenauto erbij met een kapotte motor die nodig afgesleept dient te worden.
Voilà het idee van een "Auto ambulance" is geboren. Omdat de truck nu een redelijk eind in elkaar zit, leek het me wel een geschikt moment om er een par foto's van de bouw bij elkaar te plaatsen in dit album.
De AFV kit is zeer interessant, maar zeker geen beginners kit, met veel sub assemblies die weer in elkaar grijpen.

20201016_234608.jpg
20201029_003807.jpg
20201029_235337.jpg
20201030_142935.jpg
20201103_232824.jpg

Gr Bas

Prachtig voertuig en leuk bedacht die auto ambulance combi 👍

Nog onverwachte 'narigheden' tegengekomen tijdens de bouw ?

Typisch AFV. Niets heel spectaculair, maar wel een hoop kleine puntjes, waarvan ik denk jammer. De uitlijning van de aandrijfassen is wel een dingetje, maar daar zie je verder niets van.

Gr Bas

Thanks, dan hoef ik niet bang te zijn wanneer ik er eens aan begin 🙂

Carry on...

In het kader van shelf-queens. Laat ik deze eens verder oppakken. Gestruikeld op de schilderfase en deze moet echt in fase geschilderd en gebouwd worden omdat je bij een aantal details nooit meer bij komt anders. Dus als eerste de cabine onder handen genomen vandaag. Het zilveren ringetje rondom de snelheid meter is dichtelijk vrijheid. 😉

20220203_212401.jpg

20220203_212644.jpg

Respect voor de snelheid en kwaliteit. Maar vooral respect voor het oppakken en afmaken van de kits 🙂

En ja, met dat ik het typ komt de bewustwording dat "respect" zeggen niet hip en zo is, maar "gers", "gaaf", "cool" en "vet" en zo zijn inmiddels nog minder hip 😉

En ja, met dat ik het typ komt de bewustwording dat "respect" zeggen niet hip en zo is, maar "gers", "gaaf", "cool" en "vet" en zo zijn inmiddels nog minder hip 😉
Episch, chill of gruwelijk. Maar eerlijk gezegd denk ik dat het woord gruwelijk op dit forum een verkeerd interpretatie kan krijgen 😅🤔

Dankjewel voor jullie reacties. Snel is een relatief begrip. Meer een kwestie van prioriteiten stellen. Waarbij ik moet oppassen dat mijn huidige projecten (zoals de Vespid panther) niet mijn volgende shelf-queens worden omdat dit nu ineens zo lekker gaat. 😉

gr Bas

Gave bak 👍zeg ik dan maar 😉 (maar zeer gemeend hè, dat dan weer wel..)

Je hebt inderdaad aardig de gang in je shelf queens ? net alsof je een excuus wilt hebben om niet aan de FOC mee te hoeven doen ?? 🤔

Je hebt inderdaad aardig de gang in je shelf queens ? net alsof je een excuus wilt hebben om niet aan de FOC mee te hoeven doen ?? 🤔
Jij wilt helemaal niet weten hoeveel shelf-queens ik hier heb liggen om uit te kiezen . 😉

Een mooi model, mooi dat je hem weer oppikt! 💪🏼
Maar uhm, wat heeft Piet dan ontdekt?🤔😉

gezien de lengte laat ik de takel leeg
Jouw keuze snap ik uiteraard, maar deze opstelling is anders echt gaaf en zeer typerend voor de LKW.
Bovendien is het dio idee : "Auto Ambulance" uiteraard brilliant 🤩
Wat ik dus eigenlijk wil zeggen : jammer wanneer het originele plan gewijzigd wordt 🤔

Dankjewel. Vandaag verder gegaan met de details. Allereerst de motor,.zodat de kap er definitief op kan.

20230902_220855.jpg

20230902_220725.jpg
20230902_220930.jpg
Met de kap erop zie je er niet heel veel van, maar destijds heb ik zoveel tijd in het plakken van deze gestoken, dat ik het zonde vind om er helemaal niets mee te doen.
Gr Bas

Mooi hoor! Reden die grote vrachtwagens niet ook vaak met verwijderde zijkappanelen rond?
Kan je mooi van je motor genieten.
Ik heb mijn Hanomag ook zonder gezien.

IMG_4508.jpeg

Terug
Bovenaan