Bedankt
Hoi iedereen,
Eerst en vooral: allemaal bedankt voor de reacties!!!
😛
Hoi Jeroen,
Heel mooi,ik vind de kleuren echt heel bijzonder overkomen.hoe doe je die modderspetters zoals op de jas Gino??,
Men nemen wat Mig pigmeten. Die meng je met Vallejo satijn of glans vernis, al naargelang het type modder dat je wilt. Gebruik je meer pigment dan heb je modder met meer structuur, gebruik je minder dan heb je meer modderwater. Laten drogen en verder oplichten en schaduwen met acrylverf. Voor de donkerste schaduws heb ik sepia en zwarte inkt gebruikt.
Hoi Dominique,
ja MAAR zoveel spetters op de jas... EN geen op de camobroek net onder de modder dat klopt vrees ik niet echt ...
Ja, die modder blijft toch een contorverse vrees ik. De ene vind het heel mooi, de andere vind het niks. Toen ik het zondag aan Marijn en Jaume liet zien, vonden die dat allebij prachtig (en ik weet dat die ij altijd hun gedacht zeggen, ook als het op niks trekt). Nu is de broek wel vuiler dan op de foto's te zien is, alleen wou ik niet het hele figuur onder bakken modder steken.
Hoi Jelle,
Wat voor soort inkt gebruik je hierbij?
Meestal die van Vallejo omdat ik die het makkelijkst kan kopen, maar ook die van Games Workshop of van Winsor & Newton gebruik ik graag.
Hoi Nick,
gino heb je de magic sculpt eigenlijk al binnen?
Neen, zodra ik die krijg laat ik je een berichtje.
Hoi Hendrik,
Neen, deze was voor een verzamelaar en die is die zondag vrij vroeg komen afhalen. Ik heb er enkel nog foto's van, en dan eigenlijk nog zo geen goede want één van mijn lampen was kapot
😢
Hoe schilder je zo een witte jas? Highlights, schaduwen?
De basis was Tropical Tan van Lifecolour. Hierover heb ik een filter van Fieldgrey van Lifecolour gezet. Voor het oplichten heb ik de tropical tan genomen en daar steeds meer Light Flesh van Vallejo bijgedaan. De schaduw was het fieldgrey met geran camo black brown (VA), daarna de German camo black brown puur en de donkerste schaduwen puur zwart. Het is eigenlijk geen witte jas, maar een heel licht beige. Ik ben afgegaan op de tekening die op de doos stond.
Hoi Boris,
Wel had ik persoonlijk iets meer structuur in de ondergrond aangebracht. (oneffenheden en verschillende structuren) maar het kan ook zijn dat dit op de foto's niet zo goed te zien is.
Er zit wel wat sruktuur in hoor. Toen de MS nog nat was heb ik er eerst struktuur in gemaakt met een oude tandenborstel en tandenstokers en daarna nog voetafdrukken met stempels van Calibre 35. Die zijn echt super, je ziet zelfs de afdrukken van de nageltjes van de laarzen. En ze hebben en voor bijna elke nationaliteit wel.
Vele groetjes,
Gino