BT-7 UPDATESKI 28 mei

Het gras is inderdaad Heki decovlies, gespoten in allerlei groen-, geel en bruintinten. Het kortere gras is gewoon statisch gras.
Is dit misschien iets voor een nieuwe positie voor het figuur? Zeg maar ja, want ik heb al nieuwe afdrukken gemaakt waar hij in staat 🙁 🙂

btbasisnieuwepositiefd9.jpg

Het figuur leunt dan nergens meer op, maar staat in een soort contrapposto*, eigenlijk net als op de boxart van het figuurtje:
*http://nl.wikipedia.org/wiki/Contrapost

PT-021.jpg

Op beide punten heb je gelijk, Dominique. Ik zal kijken wat ik kan doen, als het virus weer een beetje toeslaat (ik word langzaam aan een beetje BT-moe).

Eelke,

Sinds je de vraag stelde op 17 april zit ik ook steeds iets te bedenken dat je nog naast de BT zou kunnen zetten... Voor een hekje of een paal vind ik het grondplaatje eigenlijk net wat te klein en voor een boom al helemaal. Is het misschien een idee om nog twee figuren naast de tank te zetten, en dan wel twee Duitsers die de BT grondig aan het bekijken zijn. Je zou daarmee een een scene uit kunnen beelden zoals dit voorkwam aan de Pools-Russische grens vlak na de inval in Polen.

Groet,

Erik

Edit 23 april

Eelke, als je het echt niet meer weet kan je altijd nog zoiets maken!

17048-32.jpg

Lifecolor

Beste Eelke,

deze BT-7 is weer een knap staaltje bouw en verweer werk. Sinds de T-34 posting enkele jaren geleden ben ik een bewonderaar van de Warrink-style. Het is juist erg moeilijk om een van origine monotoon kleurschema zo tot leven te brengen 8) . Uit je toelichting maak ik op dat je de basiskleuren gezet hebt met Lifecolor. In het verleden is echter een post geweest aangaande een "conflict" tussen Life color acrylverf en de Evo airbrush (te dik, verstoppingen etc. 🙁 ). Had jij dat probleem ook? Zoja, hoe heb je dat opgelost?

Groeten,

Hugo Gielkens

Eelke,
Ziet er goed uit. Enne... die suggestie mbt de brug zou ik niet overnemen 😉 Op de één of andere manier kun je overtuigend uit de voeten met monotoon (dat is het natuurlijk níét) groen. Je moet al een mooie collectie Russische spul hebben zo...

Mooie posting waar we (ik in ieder geval) veel van kunnen leren. Groeten, Wim.

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb een tijd niks van me laten horen, ik zat - en zit eigenlijk nog steeds - in een modelbouwdipje. Ik heb me nog wel ertoe kunnen zetten om eindelijk de dude voor bij de BT af te maken, zie onderstaande foto's. Hij glimt nog een beetje te veel, maar ik ben nu wel redelijk tevreden met het resultaat. Het was wel een heel gedoe om hem zover te krijgen, zeg... zoals jullie zien zit er nu een Alpine-kop op, met veel meer expressie dan het platoon-hoofdje. De rechterhand raakte door mijn stomme schuld onherstelbaar beschadigd, en is vervangen door een van een Franse tanker van Nemrod.

Wim: inderdaad, wie zegt dat effen kleuren monotoon zijn, die moeten gewoon aan hun technieken werken 😈
Hugo: dank je wel voor je opmerkingen. Ik gebruik inderdaad Lifecolor, gewoon verdund met kraanwater. De spuit loopt inderdaad regelmatig vast, maar te dik vind ik het niet. Wat me wel tegenvalt is de ontzettend slechte dekking van de groene kleuren, nog meer dan bij andere merken. Airbrushen is altijd een lange zit zo.
Erik: dat zou nog wel eens een leuk dio worden! Voor nu hou ik het hierbij, misschien nog wat stowage erbij, Rusje vastzetten op de grondplaat, en dan heb ik het helemaal gehad met dit project!
😱
bt7ventdg2.jpg

bt7vent2ye3.jpg

Ziet er goed uit Eelke!
Misschien kun je met een zeer lichte filter (in de zin van minimaal) het contrast tussen de schaduw en highlights nog iets verminderen. Maar al doe je dat niet is het al een zeer goed figuur!

Mzzls

Eelke ik weet niet goed wat ik moet zeggen, ik ken nog niet veel van het schilderen van figuren maar ik weet wel dat dit er enorm goed uit ziet :!:

Ik hoop echt dat ik dit stukje modelbouw ooit eens echt tegen kom op een of anderen beurs 😉

Zo dat ik hem eens van dicht bij kan bewonderen.

Hoi Eelke,

Ik sluit me aan bij André, mooi figuur !
Ik weet dat het nog geen Calvin Tan is , maar ik zou willen dat ik het zo kon!

Wat is eigenlijk het volgende , dat grasmachien met die propeller of toch iets anders ? 😉

Grtz

Kristof

Dank voor de opmerkingen! Het contrast heb ik al eens minder sterk gemaakt met een lichte overspray, maar het is inderdaad nog steeds niet helemaal goed. Misschien komt het ook wel doordat het mannetje een beetje glimt. Als ik de zin weer een beetje kan opbrengen om het geheel af te maken, dan komt ie mee naar Overloon. Misschien neem ik m sowieso wel mee, af of niet.

Next in line: de Ventilator op ski's. Ik heb 'm gisteren gespoten, naar redelijke tevredenheid.

Terug
Bovenaan