Bruce - Hetzer update 11-10, niet gehaald.

met durf heeft het niks te maken bij mij. eerder stom toeval dat ik die bandai op de beurs in goes tegen kwam en leuk genoeg vond om voor de foc te gebruiken. gek genoeg ben ik toch al. ik zag trouwens dat er al vier misschien wel vijf 1:48 bouwers als geert-jan ook mee doet. zou 1:48 dan toch nog populair worden in nederland?
 
Het resultaat van twee avondjes bouwen. Het "uitlaatscherm" is zo dun dat het met het in vorm krijgen doormidden is gescheurd :huh: .
Foto's wederom door GJ.













Bruce
 
Als je in het vervolg pe moet buigen kun je het beste eerst verwarmen. Op deze wijze wordt het metaal soepel en zal het niet scheuren of ongewenste vormen aannemen.

Bas
 
Toch horen ze zo niet te zitten Bruce. De spatborden op de echte hetzer zitten recht:
Hetz2.jpg

Toch wel de moeite waard om even aan te passen voor het schilderen lijkt me ;)
Jan :)
 
Argggh, Jan ik wou dat ik jouw foto had gezien voordat ik de PE schurzen er vanavond op had gezet. Hopelijk kan ik er nog iets aan doen, de krik ligt er ook anders op dan op de Tamiya tekening.



Bruce
 
Net bij de handige links gekeken en daar staat een foto van een hetzer met scheve spatborden. Slijtage of productie verschil?
Maaar ik laat de mijne nou in ieder geval scheef, is veilger voor de schurzen.



Bruce
 
d

Ha Bruce,

ik zie nog een mooie optie op de foto......
....het uitlaatrooster eraf laten..... 8)

Verder gaat ie lekker zo te zien.....

Hardedge ambush in 1/48 lijkt me wel leuk ja :duivel:

Grtz,
Dan
 
Re: d

Danny Raadtgever zei:
Ha Buce,

ik zie nog een mooie optie op de foto......
....het uitlaatrooster eraf laten..... 8)

Grtz,
Dan


Dat is misschien wel een goed idee om in het achterhoofd te houden :) 8)


En ja heren het wordt een ambush scheme.
 
Updateje, het beestje staat nu in de basislaag en het camopatroon is er in ruwe vorm opgeschetst. Foto's wederom door GJ.











Ik ben er alleen nog niet helemaal uit wat ik met de uitlaat doe :huh:



Bruce
 
Terug
Bovenaan