Bruce - Hetzer update 11-10, niet gehaald.

Bruce Oomen

Lid van de TWENOT
Om toch nog een klein beetje origineel te zijn doe ik mee met een hetzer, maar dan in 1/48 van Tamiya met een Lion Roar detail setje.

Bruce

Bruce Oomen

Lid van de TWENOT
john kooyman zei:
hè bruce volgens mij zijn wij de enige die het aan durven om een 1:48 kit te gaan bouwen. veel succes in de foc.

Durf of gewoon gek genoeg :duivel: , ook jij veel succes. We zijn trouwens met zijn drieen.

Bruce

John Kooyman

Lid van de TWENOT
met durf heeft het niks te maken bij mij. eerder stom toeval dat ik die bandai op de beurs in goes tegen kwam en leuk genoeg vond om voor de foc te gebruiken. gek genoeg ben ik toch al. ik zag trouwens dat er al vier misschien wel vijf 1:48 bouwers als geert-jan ook mee doet. zou 1:48 dan toch nog populair worden in nederland?

Bruce Oomen

Lid van de TWENOT
Het resultaat van twee avondjes bouwen. Het "uitlaatscherm" is zo dun dat het met het in vorm krijgen doormidden is gescheurd :huh: .
Foto's wederom door GJ.

Bruce

Bas Hermsen

Lid van de TWENOT
Als je in het vervolg pe moet buigen kun je het beste eerst verwarmen. Op deze wijze wordt het metaal soepel en zal het niet scheuren of ongewenste vormen aannemen.

Bas

Jan Peters

Lid van de TWENOT
Toch horen ze zo niet te zitten Bruce. De spatborden op de echte hetzer zitten recht:
Hetz2.jpg

Toch wel de moeite waard om even aan te passen voor het schilderen lijkt me ;)
Jan :)

Bruce Oomen

Lid van de TWENOT
Argggh, Jan ik wou dat ik jouw foto had gezien voordat ik de PE schurzen er vanavond op had gezet. Hopelijk kan ik er nog iets aan doen, de krik ligt er ook anders op dan op de Tamiya tekening.

Bruce

Bruce Oomen

Lid van de TWENOT
Net bij de handige links gekeken en daar staat een foto van een hetzer met scheve spatborden. Slijtage of productie verschil?
Maaar ik laat de mijne nou in ieder geval scheef, is veilger voor de schurzen.

Bruce

PE-ter v. Stiph0ut

Lid van de TWENOT
Kijk ook even naar de verstevigingen op de voorkant van de fenders Bruce, die zitten nog ongelijk. Ziet er mooi uit verder! Ga je ook een ambush-scheme maken op deze schaal?

Dan Raadtgever

Lid van de TWENOT
d

Ha Bruce,

ik zie nog een mooie optie op de foto......
....het uitlaatrooster eraf laten..... :cool:

Verder gaat ie lekker zo te zien.....

Hardedge ambush in 1/48 lijkt me wel leuk ja :duivel:

Grtz,
Dan

Bruce Oomen

Lid van de TWENOT
Re: d

Danny Raadtgever zei:
Ha Buce,

ik zie nog een mooie optie op de foto......
....het uitlaatrooster eraf laten..... :cool:

Grtz,
Dan

Dat is misschien wel een goed idee om in het achterhoofd te houden :) :cool:

En ja heren het wordt een ambush scheme.

John Kooyman

Lid van de TWENOT
John, ik heb al wel wat ideetjes voor een base maar ik ben er nog niet helemaal uit.

ik weet wat je bedoelt ik heb het zelfde probleem een ding is wel al zeker ik zal zelf de base maken ik heb er al wat hout voor klaar liggen.

Bruce Oomen

Lid van de TWENOT
Updateje, het beestje staat nu in de basislaag en het camopatroon is er in ruwe vorm opgeschetst. Foto's wederom door GJ.

Ik ben er alleen nog niet helemaal uit wat ik met de uitlaat doe :huh:

Bruce

de dempers eruit halen het is bijna koninginnedag ;)

Nee ff serieus. De camo gaat uit de losse hand neem ik aan? of ga je het afplakken met bluetack of zo? Ben wel benieuwd bruce :)
Succes

Bovenaan