[Bruce] Churchill MkIV AVRE, update 9 juni

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT
Re: [Bruce] Churchill MkIV AVRE, update 27 april

Bruce,

Erg leuk om naar te kijken. Wat mij betreft zou het zand/stof nog iets verder doorgetrokken mogen worden op voor- en achterspatborden.

Alex

Martin Dogger

Lid van de TWENOT

Oeh, die had ik gemist!

Mooi kleurtje groen Bruce. De modder op de romp heeft wel een erg strakke rand zo.
Zon' AVRE met fascine en deep wading geeft wel veel te zien.

Succes met de afronding

Cheers, MD

Bert Lindeboom

Lid van de TWENOT

ha bruce,
best aardig gelukt,nu is wel van deze specifieke tank bekend dat de commandant de gewoonte had bij een stop tegen het derde loopwiel aan te pissen,deze zou dus wat minder modder moeten vertonen,dit detail mis ik nog,verder goed gedaan,
groeten,bert

Bruce Oomen

Lid van de TWENOT

Heren, bedankt voor de reacties.

Alex en Martin, stof en modder moeten nog wat bijgewerkt worden, sterker nog, als je goed kijkt zie je dat ik de zijkant van een van de wadingstacks compleet vergeten ben :oeps: .

Bert, is dat het 3e loopwiel aan de linker of rechterkant :cool: ;)

Bruce

Bert Lindeboom

Lid van de TWENOT

ha bruce,
rechts,hij had de vreemde gewoonte bij sterke aandrang links uit de koepel te stappen vervolgens achter de koepel langs ,en dan rechts eraf,ondertussen de boel al gereed makend,oja,hij tikte ook zijn pijp nog af,maar die as zie je toch niet in 1:35,dus dat zou ik lekker laten zitten,
groeten,bert

Bruce Oomen

Lid van de TWENOT

Alweer een stuk verder, hierna alleen het stof en zand nog wat bijwerken. Foto's door GJ.

Bruce

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT
Re: [Bruce] Churchill MkIV AVRE, update 12 mei

Bruce,

Mooi werk. Ik heb de AVRE gisteren even rustig kunnen bekijken in Overloon. Goed dat je het houten frame voorop in een later stadium toch nog hebt voorzien van een ander kleurtje. Als je nog tijd en energie over hebt, zou ik wel nog overwegen om de kabels te vervangen voor bijvoorbeeld messing draad (drie draadjes in de boormachine en pronto....een sleepkabel), zodat je meer de indruk wekt dat de takkenbos ook echt wordt tegengehouden door de kabels. Een andere optie is een kabel van 1 van de verschillende slaapkabel leveranciers (Karaya, Voyager etc.), maar mijn ervaring is dat veel van die kabels te stijf zijn voor dit specifieke geval en dat je dan niet helemaal het effect van spanning in de kabel krijgt.

Alex

Bruce Oomen

Lid van de TWENOT
Re: [Bruce] Churchill MkIV AVRE, update 12 mei

Alex, bedankt voor je reactie.

De kabels waren inderdaad een probleem om strak te krijgen, aan de achterkant vooral door de beperkte ruimte door de wadinggear. Ook het feit dat beide kabels door het quickrelease mechanism gespannen moesten worden hielp hielp niet echt bij het strak krijgen. :huh:
Om het risico te vermijden dat ik meer kwaad doe dan goed laat ik de kabels er gewoon op zitten, in ieder geval voor de nabije toekomst, daarna zie ik wel.
Kortom, ik zal voorlopig geen tweede doen :) :)

Bruce

Bovenaan