British 25Pdr. Field Gun (1974)

Wij hebben vrijdag ook onze kat moeten laten inslapen, en ik ben er kapot van
Ik vond het bijzonder om te merken hoeveel interactie je met een kat hebt, toen we vorig jaar onze kat van 2,5 jaar moesten laten inslapen. Een kat is geen sociaal dier zoals een hond, maar als je een kat begrijpt zie je heel veel communicatie en dus sociaal gedrag. Als het dier er niet meer is, merk je dat des te meer.

Sterkte Eelke!

Dank jullie wel. Jan: Klopt. Katten staan te boek als enigszins asociale loners, maar niks is minder waar. Loki was misschien wel de gevoeligste, meest sociale kat die ik heb gekend. Wel heel eenkennig, en helaas niet echt een schootkat. Maar altijd in je buurt. Als je ziek was, kwam hij bij je in bed liggen.
Helaas werd hij de laatste jaren steeds zieker; de foto is van jaren geleden, toen hij nog goed in zijn vel zat. Hij kwam uit het asiel, hij is tien jaar bij ons geweest.

Goed gevonden Jan 👍 maar die divisie is toch een infanterie divisie ?

Gecondoleerd, Peter. Wij hebben vrijdag ook onze kat moeten laten inslapen, en ik ben er kapot van. Veel sterkte.

Cat tax:
Bekijk bijlage 49158

Hij heette Loki, hij was een jaar of 15, 16.
Ook jij veel sterkte, Eelke!

Opvallend toch, hoeveel modelbouwers kennelijk kattenmensen zijn. Zou dat, en de hobby, een expressie kunnen zijn van onze eigen, wellicht toch minder extroverte kant?

Ook jij veel sterkte, Eelke!

Opvallend toch, hoeveel modelbouwers kennelijk kattenmensen zijn. Zou dat, en de hobby, een expressie kunnen zijn van onze eigen, wellicht toch minder extroverte kant?
Dank je, Ron. Ik denk dat de kattenliefhebberij inderdaad samenhangt met het vaak introverte karakter van de modelbouwer 🙂.

bedankt Bas maar het gaat me meer om een symbool. Iets als wat Ron voorstelde, een ode aan een eenheidsmascotte.

Heb net wat uitgeprobeerd 😉... is geschikt om zelf te schilderen maar misschien heb ik nog een kattekop decal in de map...

Bekijk bijlage 49169
Ik zou Morris printen op laserprinter-decalvel. Aangezien hij helemaal zwart is kan dat makkelijk. Ik wil het wel voor je doen als je wilt.

Hoi Peter,

Infanterie divisies hadden hun eigen lichte artillerie, waaronder ook de 25 pdr. Ik realiseer me echter dat je vaak geen markeringen op de kanonnen ziet, wel op de trekker. En die ontbreekt. Het voorstel van de naam is dan een mooi en eenvoudig alternatief.

Groeten, Jan

Dankjewel Richard 🙂

Goedemorgen saam

Korte update nog een keer.... heb van binnen wel zin om het wat uitgebreider te verslaan maar ben nog wat van slag (nee niet van de leg).
Komt vooral (ik hou ook dit kort) vanwege Morris die er niet meer is en de daardoor ontbrekende stress die het zorgen opleverde.
Het laatste jaar voelde best wel als intensieve mantelzorg met vooral mentale druk en nu voel ik steeds op allerlei specifieke momenten van de dag dat het bijbehorende zorgdingetje nu niet meer hoeft.... ik stond (en nog wel) continu 'aan' en beleef nu steeds het gevoel :
o nee, 't hoeft niet meer... wat voelt als een opluchting !
Voor mij is dat behoorlijk wennen en aldus ook ietwat van slag (komt ook wel weer goed 😉)

Snelle update dus met plaatjes van het kanon en voorwagen met emblemen van de eenheidsmascotte Morris die tevens ter nagedachtenis zijn
aan de echte Morris
Eelke heeft mijn ontwerpje op decalpapier geprint 👍 en ik heb ze een paar uur geleden op de modellen geplaatst.
Decals zijn superfijn geprint en gingen er probleemloos op (wel eerst twee stuks uitgeprobeerd) :

En meteen een paar plaatjes van een paar Britse Blote Basten... heb echt geprobeerd de anatomie met licht en schaduw te verduidelijken :

De 6 figuurtjes zijn bijna af... nog wat huidskleur + stof + chips + items en wat kleine correcties en dan rap de woestijn gaan maken.
En oja nog wat kleur op de granaatjes...

Niet veel tijd meer maar die tijdsdruk begint nu lekker te voelen 😅

Korte update nog een keer.... heb van binnen wel zin om het wat uitgebreider te verslaan maar ben nog wat van slag (nee niet van de leg).
Komt vooral (ik hou ook dit kort) vanwege Morris die er niet meer is en de daardoor ontbrekende stress die het zorgen opleverde.
Het laatste jaar voelde best wel als intensieve mantelzorg met vooral mentale druk en nu voel ik steeds op allerlei specifieke momenten van de dag dat het bijbehorende zorgdingetje nu niet meer hoeft.... ik stond (en nog wel) continu 'aan' en beleef nu steeds het gevoel :
o nee, 't hoeft niet meer... wat voelt als een opluchting !
Voor mij is dat behoorlijk wennen en aldus ook ietwat van slag (komt ook wel weer goed 😉)
Heel herkenbaar beschreven Peter. Van binnen ben je (nog) waakzaam, zorgzaam.

En super mooi werk. Op de foto is de huid nog mooier dan de stof. Maar we zoomen er nu ook op in.

Succes met de laatste stappen.

Groeten, Jan

oh... die typische Tamiya tuinkabouters met hun klompvoeten.... 😀

Maar jij maakt er echt iets moois van. Nog mooier zijn de aanhanger en het kanon MET de extra's!

En het breken van routines is per definitie ontwrichtend, maar kan inderdaad bevrijdend zijn om plaats te maken voor nieuwe routines.

Thanks guys voor de inzichten en de complimenten en de duimpjes en de love-its

vanmiddag verder met die Tamiya Tuinkabouters

Bedankt Ruud 🙂 gedachten verzetten doet het zeker, al is het grootste verdriet al wel geleden hoor 😉

De 6 figuurtjes zijn bijna af...

Peter, Ik heb zeker al 20 sets van deze mastodonten door mijn vingers gehad. Gebouwd, verprutst, alle varianten die je kunt verzinnen. Ik heb ook het idee dat ik deze mannen gewoon ken. Ik zou ze herkennen als ik ze ergens in een winkelcentrum tegenkom. Ik heb ze nog nooit zo sterk gebouwd en geschilderd gezien.

GEWELDIG!

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt Bas 🙂

Goedemiddag tijdens de laatste weg sijpelende uurtjes richting de lijn des doods

Die lijn zal ik overheen moeten want ik heb nog net iets teveel te doen en wil me niet gaan haasten.
Ik heb qua modelbouw de smaak goed te pakken 😊 maar heb toch ook weer iets teveel tijd laten smelten (u begrijpt inmiddels waarom).
Dit :
Niet veel tijd meer maar die tijdsdruk begint nu lekker te voelen 😅
is voor mij een werkelijkheid en was bedoeld om mezelf op te hitsen maar werkt nu gewoon even niet 🫢

Het gaat anders wel erg lekker daar ouwerwets op zolder maar ik vertik het dus om vanwege een deadline dit tafereel af te raffelen
Met het maken van terrein moest ik echt nadenken en nog eens lezen hoe dat ook weer het beste aan te pakken.
Eenmaal bezig heb me daarbij o.a. verkeken op droogtijd van bijv. verdunde houtlijm.
Bovendien heb ik nog nooit woestijn gemaakt en ook hoe ik het qua kleur wil afwerken is nieuw voor me.

De figuren heb ik nog extra tijd aan besteed naar aanleiding van een link gericht aan Roger. Aldus zag ik werk van J. Rosengrant en raakte
geïnspireerd om het penseel nogmaals op te pakken 🫣 ik vind ze echt wat beter maar beschouw ze nu wel (op stof op de schoenen na) als af.
Zou ik nog verder gaan zou ik ze waarschijnlijk verprutsen.

Zometeen ga ik alle hardware droog passen en zal daar een plaatje van maken en vóór de deadline nog posten om toch een soort van
eindfoto te hebben voor deze geweldige groepsbouw.... voor het idee zegmaar

Wel ga ik enthousiast door en durf met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat ik deze week een
voltooid project kan tonen 🤫

Tot vanavond met een overzichtsfoto

Het gaat anders wel erg lekker daar ouwerwets op zolder maar ik vertik het dus om vanwege een deadline dit tafereel af te raffelen
Dat waardeer ik, afhandelen is het slechtste wat je kunt doen. Wij zien het eindresultaat op een later moment wel verschijnen.

Hou vooral het ouderwetse modelbouwgevoel vast. Ik merk dat je soms dingen deelt, wat ik zeer waardeer, maar vooral lekker doorgaat. Dat laatste is van/in jouw belang.

Groeten, Jan

Terug
Bovenaan