British 1st Airborne paratrooper

Martin Visser

Lid van de TWENOT
Interesses
Shermans
Hoi Allemaal, hierbij mijn laatste Young Miniatures

Ik vind het een mooi figuur en Young heeft een ander gezicht gesculped ipv het standaard pretty boy dat veel oude figuren hebben.

Wederom geschilderd met Vallejo acryl en een nieuwe uitdaging voor het schilderen van de denison smock camo

De rechterkant is zo goed als af en de linkerkant zit in de basis. Daarna nog verder met details (touw en riemen)

JT7A8544.JPG
JT7A8545.JPG

Groet Martin

Jan van Harn

Lid van de TWENOT
Interesses
Britse Gemenebest WW2
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
Fordson WOT 6 GS, Morris C8, Humber FWD ambulance, M10 Achilles
Erg mooi Martin,

Vooral de camouflage op de jas springt er voor mij uit. Gezicht is eveneens mooi, inclusief de stoppels.

Groeten, Jan

Peter van Dijk

Lid van de TWENOT
Interesses
WW2 in Europa
WW1 Gevleugeld Oorlogstuig
What If, SciFi, Fantasy
Nu bezig met
1:35 Willys Jeep Tamiya
Knap werk Martin :+:

De kleding en uitrusting vind ik zeer goed geslaagd door een overtuigende stofuitdrukking en kleurgebruik.
Het gezicht vind ik wat minder op de volgende punten :
De kleur is wat bleekjes, naar mijn gevoel heeft hij iets onder de leden.
Het andere punt is een schaduw-detail dat de kin nogal 'scherp' maakt (of afbakent) : de eerste schaduw streek (vanaf voorzijde) die
van onder de kin naar boven komt lijkt door de intensiteit ervan een 'plooi' te maken die van de mondhoeken naar de ronding van de kin loopt.
Dit valt overigens niet op wanneer van voren bekeken.

Is geen kritiek maar gewoon wat ik zie en beleef..

Martin Visser

Lid van de TWENOT
Interesses
Shermans
Ha Peter, gedankt voor je reactie en mening. Betreft de kleur ik ben nu juist uit gegaan van een lichtere kleur om zo een vermoeid aangezicht te krijgen. Misschien dat nog iets van een kras op zijn gezicht kan maken om het wat meer geleefd te maken. Ik was een beetje klaar met mijn standaard huidskleuren van meer gezonde mensen

Zijn gezicht is een beetje chubbie dus die plooi bij zijn kin is er in gesculpd. Ik vind het zelf niet geheel misstaan omdat het qua vorm weer een ander aangezicht heeft.

Peter van Dijk

Lid van de TWENOT
Interesses
WW2 in Europa
What If, SciFi, Fantasy
Nu bezig met
Hej Martin, ja dan past dat kleurtje wel... is alleen niet wat ik verwacht bij zo'n strijder... een verhaaltje vertellen met een
buste is niet makkelijk begrijp ik.
Misschien beter maar laten zo... kijk, dat ik er ziekte in zie kan ook liggen aan hoe de kleur op mij overkomt...
Chubby eh? ja die beginnende 'onderkin' had ik wel gespot haha, wat chubby betreft goed getroffen dan.

Carry on ;) :+:

Jan van Harn

Lid van de TWENOT
Interesses
Britse Gemenebest WW2
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
Fordson WOT 6 GS, Morris C8, Humber FWD ambulance, M10 Achilles
een vermoeid aangezicht
Ik vind de ogen wat dat betreft goed geslaagd, meende het bij de eerste foto's al te zien.
De huidskleur past er dan ook bij. Wat ik me nu al typend afvraag is, klopt deze bleke tint ook als je veel buiten leeft. Maar het kan ook na een stevige oefening in het vroege voorjaar zijn.

Al met al mooi gedaan en een naar mijn idee geslaagde stap.

Groeten, Jan

Peter van Dijk

Lid van de TWENOT
Interesses
WW2 in Europa
What If, SciFi, Fantasy
Nu bezig met
Door wat Jan zegt nog eens gekeken en nu snap ik waarom ik de vermoeidheid niet goed herken... hij kijkt gewoon te content..
De bleke gezichten stel ik me voor bij voor bij ziekte, vermoeidheid, shock, tankers, onderzeebootbemanning maar ook dye hard modelbouwers ;)

Bovenaan