Af! [Breda] (Piet) GAZ AAA

Dit model is af!

PietvanHees

Regiocoördinator Zuid-Oost
Lid van de TWENOT
De Breda - challenge was "militaire vrachtwagen" en ik was wel toe aan eens gewoon een bouwtekening en plakken. (Afgekeken van Bas, die doet niets liever dan dat en 6 projecten langs elkaar) Wat kan er dan gebeuren? Nou Zvesda is Russisch, en deze kit is qua passen en details uit de sovjet tijd. Maan ja, dat is die Gaz ook. Het is een lomp stiefkind van Henry Ford. De productielijn van de A ford heeft ie verkocht aan de toenmalige sovjet unie en daar heeft ie de motorisering van de sovjets goed mee geholpen. Vanaf dat soort "ontwikkelinshulp" zijn ze zelf gaan produceren. De huif sluit erg strak aan op de bak. daar gaat een zeiltje over. En zo begint dus een "recht uit de doos" toch meteen weer gepimpt te worden. IMG_20220208_213602.jpgIMG_20220208_215542_1.jpg

Een tentdoek van papier verstopt de kier tussen de bak en de huif, en het cabine interieur hoeft maar eenvoudig van kleur te zijn.IMG_20220314_070243.jpgBeetje drybrushen, en de cabine kan dicht.IMG_20220321_151818_1.jpgDat is nog een hele uitdaging, er past weinig van, en het is een grove vrachtwagen, maar kieren van een halve minimeter zouden zo'n 1,5 cm zijn in het echt. Er zitten waar weinig plaatsings hulpjes in dit model. Erg veel kansen om het verkeerd te doen, en de bouwtekening is niet erg helder. Ik heb resin kit gebouwd die beter passen en makkelijker te bouwen zijn. IMG_20220417_103142.jpg

Gaaf ding! die banken, heb je die na het spuiten met een schuurpapiertje gedaan? Ziet er zo echt oud uit!

Naar mijn idee ziet hij er strakker uit dan een originele. Ik vind hem mooi geworden. Een mooie basis voor de volgende stap.

Groeten, Jan

Mooie bak ! en recht uit de Zvezda doos nog stééds een mooie bak 😉👍

Het extraatje aan de huif is mooi gedaan en maakt 'm wel af ja.

Veel plezier met de verf sessie 👍

Maar ik ben nog steeds een newbee... 👍
Nix mis mee. Met het risico dat ik nu oude open deuren intrap: zorg voor dikke "droge"verf dat in een oud stug penseel zit. Veeg het een paar keer over een tissue zodat er nog een beetje verf in zit. als je dan een lichter kleur hebt haal je alle details op. In een cabine blijft er door de kleine ramenweinig van je details over. Dan kan dit soort oude kunstje prima.

Terug
Bovenaan