Bouwverslag: ombouw logeerzolder naar dedicated modelbouw kamer

Goof Muilwijk

Lid van de TWENOT
De slaapkamer is inmiddels leeg en wacht op de behanger volgende week. Voor de hobbyzolder is er intussen een ontwerp.
Uhmm... da's het spiegelbeeld van hoe het bij mij zou eindigen. Ik zou het hoekje "Opslag dozen" als werkruimte gebruiken en de rest als... nou ja, noem het maar "opslag dozen". Misschien doe ik toch iets verkeerd :hm:

Tini Hendriks

Lid van de TWENOT
Interesses
van Little Willie tot Leopard A4A1
Schalen
  1. Waar ik maar zin in heb
Nu bezig met
Zrinyi
Zeker weten dat er geen trein op zolder komt? 🚂🚋🚋🚋

Rob Plas

Lid van de TWENOT
Uhmm... da's het spiegelbeeld van hoe het bij mij zou eindigen. Ik zou het hoekje "Opslag dozen" als werkruimte gebruiken en de rest als... nou ja, noem het maar "opslag dozen". Misschien doe ik toch iets verkeerd :hm:
Ik heb me heilig voorgenomen niet te veel dozen die ik toch nooit ga bouwen meer te kopen. Ik denk dat er nu iets van 10 projectjes op de plank heb liggen. 1:16 PzKfW III, Stug III en Sherman M4A3E8. In 1:35 2 versies van de Willy's Jeep; SAS, Libië en Britse Artillerie trekker, Arnhem. En de Daf YB626 takeldoos, Toyota landcruiser en de Canadese SAR Sherman in Bergen op Zoom. En nog wat figuren en bustes. En een Kuch, F16.
Meer staat er echt niet, en meer dan zat te doen dus.

Misschien een idee om de "werkbank klein gereedschap" verrijdbaar te maken. Kun je mooi op je bureaustoel van links naar rechts crossen zonder een omweg.

Verder jaloers op je beschikbare ruimte maar ben zeer gelukkig met de (nog) aanwezige kroost :mooi:

gr martin

Arne Ρоirοt

Lid van de TWENOT
Interesses
Nederlandse pantservoertuigen, van oud tot jong
Schalen
  1. 1:35
Rob,
ik neem aan dat er harde vloerbedekking in komt en geen hoogpolige-onderdelenvreter.
Daarom heb ik vast een ontwerp gemaakt voor voor je, voor een vinyl vloer-sticker (3.00 x 1.33 m) voor op je vloer, overdwars voor de werkbank (nadat de 'werkbank klein gereedschap' is verwijderd) Je kunt hem hier bestellen. Voor € 280,99 ben je het heertje.

1669066323777.png

Walter Jonkers

(Bijna) geen detail te gek …
Lid van de TWENOT
Interesses
Nederlandse militaire voertuigen vanaf jaren zestig zowel in 1:1 als 1:35.
Schalen
Nu bezig met
YPR-PRAT, M577, AMX-PRI, NEKAF, MUNGA, Leopard 2A4, M109A2, YPR-PRCO C, BO-105
Dat is ongeveer het gehele budget voor deze klus, het meeste materiaal is hier al aanwezig.
Gewoon losse variant en sponsoring vragen aan bestuur. Dit kan ook gebruikt worden als achtergrond bij beurzen waar TWENOT aanwezig is namelijk!

Walter Jonkers

(Bijna) geen detail te gek …
Lid van de TWENOT
Interesses
Nederlandse militaire voertuigen vanaf jaren zestig zowel in 1:1 als 1:35.
Schalen
Nu bezig met
YPR-PRAT, M577, AMX-PRI, NEKAF, MUNGA, Leopard 2A4, M109A2, YPR-PRCO C, BO-105

Rob Plas

Lid van de TWENOT
Ybros Sculpts heeft inmiddels een hele serie uitgebracht met oa Sergeant Wilson, die oude hospik, Pike, met eeuwige sjaal en Cptn Mainwarring

Peter van Dijk

Lid van de TWENOT
Interesses
WW2 in Europa
WW1 Gevleugeld Oorlogstuig
What If, SciFi, Fantasy
Nu bezig met
1:35 FlaK 36
Keurig Rob 😁

Paar ideetjes :

op die dakbalk kun je mooi gereedschap kwijt in blokken.
Zelf heb ik stukjes 3x5 hout voorzien van veel gaatjes en op de balk boven mijn werkbank geschroefd.
Maar die blokken kunnen ook afneembaar zijn door in de bodem minstens twee gaten te boren waardoor de blokken
op koploze spijkers in de balk geprikt kunnen worden.
Dat deed ik ook met bijv. een mini bankschroefje en een aambeeldje die elk op een hardhouten vierkantje geschroefd zitten.
Aan zo'n dakbalk kun je ook van alles ophangen, bijv. rolletjes koper- en ijzerdraad.

Wat ook nog kan is een eenvoudig 'frame' van latjes tussen de dakbalken waarmee ook van alles mogelijk wordt zoals ophangen van verlichting
of wat je maar nodig denkt te hebben.

Een dremel is handig bij de hand te houden wanneer je deze ophangt aan een stuk gordijn rail.
Met eenvoudige middelen kun je ervoor zorgen dat het snoer uit je ogen blijft door een 'hanger' aan de rail te bevestigen die mee beweegt
met je powertool.

Bovenaan