Bouwtekening gezocht

Paul Kok

Lid van de TWENOT
Weet iemand van welk merk dit is, hoe dit voortuig heet en of er een bouwtekening beschikbaar is ?

20260526_213748.webp

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is een eenwielmotorfiets, maar meer als dat weet ik niet

Ik zie een Lewis Gun, een MG 08/15 en een Chauchat — vreemde combinatie om op één voertuig te hebben zitten.

Geweldig, Ik heb deze 2e hands van ebay opgepikt met nog andere items. aangezien er geen tekening bij zit vermoed ik dat het wel eens een chinese kopie kan zijn.

Om er nog maar eentje tegenaan te gooien:
Lehaitre tracked motorcycle, even googlen levert een berg sites met info op. Er is zelfs een bouwmodel van gemaakt.

Bekijk bijlage 43342Bekijk bijlage 43343Bekijk bijlage 43344Bekijk bijlage 43345Bekijk bijlage 43346Bekijk bijlage 43347

Geen Kettenkrad, maar Lehaitre tracked motorcycle

Ik bedoelde deze: https://www.scalemates.com/kits/weird-armies-reign-w19-001-kettenkrad-ghrol-typ-1--1263125

Met dezelfde hoofdjes en pistolen (revolvers, handwapens) om ook hier allerlei varianten (landen) van te bouwen 🙂

Als ik de reviews goed begrepen heb, is de handleiding niets meer dan een "explosietekening" en een overzicht van markeringsschema's. Dus op zich ook niet heel veel toegevoegde waarde denk ik. Want er zitten niet veel onderdelen bij die je niet aan de hand van de gebouwde modellen kan plaatsen. Ik heb ze allebei ook en ik denk ook zomaar dat ze uit China gekomen zijn...

Of andersom.... als je kijkt naar het jaar waarin ze uitgebracht zijn. Maar inderdaad, ze lijken behoorlijk op elkaar. Dat heb je in dit genre wel meer. Want ze lijken qua motoren de concepten "groot wiel met poppetje erin" en "motor met rupsbanden" best veel te gebruiken 🙂

Los daarvan, leuke dingen om even tussendoor te doen!

Terug
Bovenaan