[Boris] Marder 3H (update 23-5, 99,9% af)

Boris Bakker

Lid van de TWENOT
Re: [Boris] Marder 3H (update 9-4)

Heyhey,

Hierbij 3 foto's uit 't handje van de huidige stand van zaken. Voor de 2e ker geairbrushed en transfers toegevoegd.
Ik ben van plan hem ontzettend goor te maken. Dus niet zozeer zware verwering maar echt zomerstof. Probeer dit met olieverf beetje alá Kristof/ Mario/ RObert D en noem 't hele rijtje maar op;). Wel heb ik bedacht dat dan ook het ondergrondje wat nieuwe airbrush en piment tinten nodig zal hebben. Dit model fungeert een beetje als test model voor de Panther en een Sherman waarmee ik ook begonnen ben (door een verspoelde weg gezakt n.a.v. een bekende foto)

Groetjes!

Eelke Warrink

Lid van de TWENOT
Re: [Boris] Marder 3H (update 27-4)

Hmm... ik denk dat ik 'm zometeen met weathering moet zien, het camopatroontje is niet helemaal mijn smaak. Maar het komt wel goed denk ik, jou kennende :)

Boris Bakker

Lid van de TWENOT

Haha ja dat kan uiteraard ;)
Ik hem wel op foto's/ tekeningen gebaseerd (waarbij hij ook erg vies was) dus in die zin heb ik goede hoop :p
Zelf ben ik aardig tevreden maar denk ik dat het fading/ dusting/ washen in diverse kleuren- traject veel belangrijker zal worden om hier een succesje van te maken.

Groetjes!

Niels Henkemans

Lid van de TWENOT

En er was verf :D Ben benieuwd naar de weathering, de camo is nu nog een beetje "in your face". Links vind ik 'm trouwens mooier dan rechts.
De nummers had ik zelf weggelaten of wat subtieler gedaan. Op zo'n klein voertuig zijn ze een beetje groot en nadrukkelijk. Ben erg benieuwed naar de volgende stappen.

Succes!

Johnny Knegt

Lid van de TWENOT

Mooi gedaan!

Ik zie op de foto's dat je Green Line en Joefix spul hebt... Wat is in jouw ogen de betere van de 2?
Ben wel benieuwd naar een vergelijkend warenonderzoek. ;)

Boris Bakker

Lid van de TWENOT

Dag heren,

Dank voor jullie reacties.
@ Niels: Zelf vond ik juist de grote nummers wel leuk om het geheel te breken. Het is maar zo verzonnen aangezien mijn referentie geen nummers laat zien.... so be it ;) Camo is idd vrij hard maar dat komt goed :)

Hoi Johnny: Maakt niks uit, is beiden op dezelfde manier gemaakt. Enige verschil is hoe ze geleverd worden maar ook dat is niet noemenswaardig (BWVS)

groetjes

Boris Bakker

Lid van de TWENOT

Hierbij 2 foto's om te bewijzen dat ik nog bezig ben ;)
De wielen heb ik enkele filters gegeven met vooral gele tinten om straks veel contrast met het doffe en soms doorschijnende stof te geven. Het voertuig heeft ook filters en een beetje fading gehad van diverse tintsen geel, rood/ bruin en her en der zelfs cadmium rood. De wielen hebben al een wash gehad met raw umber als onderliggende schaduwen, het voertuig moet ik nog inlijnen/ chippen. Hierna denk ik toch de grootste focus op stof en vuil te leggen. Het figuur vordert ook aardig dus wellicht haal ik voor de verandering de deadline eens ;) Ik heb er vergelijking een foto van de basislaag toegevoegd om het verschil van enkele filters weer weer te geven.

Groetjes!

Boris Bakker

Lid van de TWENOT
Re: [Boris] Marder 3H (update 5-5)

En hier nog een kleine update.
Ook de tarp is nu voorzien van een basislaag. Voor mij persoonlijk werkt het fijner als een voertuig in zijn geheel een eerste gehele basis heeft. Van die kale plekken waar je zo op het plastic/ resin kijkt storen me heel erg dus nu is dat in ieder geval verholpen ;) Eerst netjes afplakken, de zwarte delen weer drybrushen met wit en toen airbrushen. Gelukkig strak verlopen :cool: By the way... het plaatje waar hij opstaat is voorzien van dubbelzijdig tape. Werkt perfect! Hij staat vast en is toch snel te verplaatsen wanneer nodig :).

Groetjes!

Martin Dogger

Lid van de TWENOT

He Boris,

Ziet er goed uit. De tarp is misschien wat jammer van het missende interieur. Maar het scheelt een berg werk.
Enne, maak eens een keer goede foto's. Dit doet je werk geen eer aan.

Groet, MartinD

Boris Bakker

Lid van de TWENOT

Hey Martin,

Die tarp heb ik bewust gedaan. Hij is erg strak gegoten, origineel item en idd ik had geen zin in een interieur (kost me zeker dubbel zoveel schildertijd als het niet meer is). Fatsoenlijke foto's doe ik wel als hij af is. Kost me nu teveel bouwtijd ;)

groetjes

Martin Dogger

Lid van de TWENOT

boris bakker zei:
Die tarp heb ik bewust gedaan.
Je sais, en ik had het waarschijnlijk ook zo gedaan.
Het contrast tussen de kleurrijke camo en de veldgrijze tarp is wel gaaf trouwens.

FF snel afbouwen voor je naar Deadmau5 gaat! Dan kan iemand anders hem wel voor je meenemen naar Overloon :duivel:

Groet, MartinD

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT

Mooi werk Boris. Ik moet echter wel met Martin eens zijn dat foto's vanaf een wat lager standpunt zeer welkom zijn ;)

Alex

Boris Bakker

Lid van de TWENOT

Goeiemiddag mensen,

Bij deze wederom een update. Ik sta er zelf nog versteld van dat ik gewoon eens een FOC ga halen (waarschijnlijk ;))
De Marder staat op zijn rollende pootjes en zoals te zien staat hij er nu bij. Het meeste werk gaat nu zitten in het stof, tarp, afwerken van assesoires, details, figuur en het integreren van het voertuig op het grondwerk. De naam had ik direct al in gedachten en hiervoor zal nog een naamplaatje komen.

Groetjes

Jan Peters

Lid van de TWENOT
Re: [Boris] Marder 3H (update 14-5)

Erg mooi werk Boris! Met zo'n doekje erover wil ook wel eens een Marder bouwen ;)
Jan :)

Bas Hermsen

Lid van de TWENOT

Goed op weg en je camo pakt goed uit, had eerst zo mijn twijfels. Ik zie al dat je met grijs-geel stof aan de gang bent geweest, hier zou ik nog veel meer (hoofdzakelijk grijs) van aanbrengen. Geeft denk ik een mooi contrast met je basislaag. Zo maar een idee.

:D

Boris Bakker

Lid van de TWENOT

Dag heren, thanks ;)
Ja klopt. De stoftinten op het loopwerk zijn een combi van licht napelsgeel en raw umber in diverse verhoudingen. Persoonlijk vind ik het mooier om meer NG toe te voegen. De bovenbouw en romp moeten nog gedaan worden en dat kan het geheel nog totaal anders laten worden. Voor mij is dit de belangrijkste stap in het hele proces. Het figuur is by the way ook wel voor 75% klaar evenals de assesoires. Met het huidige tempo denk ik hem over 2 weken wel af te krijgen.

Groetjes

Boris Bakker

Lid van de TWENOT

Wederom een update. Het meeste werk zit vanaf nu nog in de tarp en het stof. Figuur is bijna klaar, ondergrond ook en naamplaatje is onderweg.
Stof denk ik morgen wel af te krijgen, tarp duurt misschien nog een dag of 2 langer. Ik moet zelf nog ff bekijken hoe tevreden ik erover ben. Momenteel heb ik meer met de Panther dan deze, al zijn de experimenten met het stof wel correct uitgepakt. Ik denk dat ik hem na het weekend aan de kant zet en er na een week of 2 nog eens naar kijk. Ik zie trouwens dat de rechter track nog wat scheef zit (zat) en de tarp glanst nog door een washje. Opmerkingen zijn welkom!

Groetjes

Boris Bakker

Lid van de TWENOT
Re: [Boris] Marder 3H (update 19-5)

En af isie! :D
Enkel het naamplaatje is nog ondereg en t.z.t. zal ik vast nog wel een puntje her en der bijwerken.
Het voertuig staat op zijn ondergrond genageld met één figuur (en 2 ratten) en assesoires welke de Duitsers zo vriendelijk bij hun voertuig hebben achtergelaten. Ik hoop morgen of anders in de loop van de week (kwalitatieve ;) ) foto's te plaatsen. Ik ben redelijk tevreden over de uitwerking van dit voertuig aangezien het een soort van testmodel was voor stof e.d. met olieverf.
Volgende project (panther blijft nog even staan) wordt er één welke al een tijdje in de planning staat en waarvoor alles in huis is:
Een ISU-152 met een fahrschülpanzer 1 achterop bevestigd met kabels. "close combat support" zullen we maar zeggen.

Groetjes!

Martin Dogger

Lid van de TWENOT

Kanonne, wat een tempo!
Ik ben benieuwd naar je kwalitatief zeer hoogstaande foto's :cool: ...

Groet, MartinD

Peter Stoof

Lid van de TWENOT

Hoi Boris,

Die up-date van 5-5, daar vond ik hem er beter uit zien als je laatste up-date.
Ik vind nu net of je wash/filter wit is uitgebeten, net of dit niet goed is gelukt en het lijkt ook niet erg op stof.
Het is naar mijn idee te wit.
Had je niet een andere kleur moeten gebruiken?

Mijn mening hoor, hang me er niet aan op, maar ik vind dit niet mooi. Sorry.

Succes, Peter.

Boris Bakker

Lid van de TWENOT

Hallo mensen,

Hierbij foto's van het geheel. Zeg 99,9% is af. Her en der pigment bijwerken, plaatje er op en finisching touches.
Ik heb nog een vraagje aan jullie; Ik heb 2 takjes met Eikenblad toegevoegd als zijnde camouflage alleen weet ik niet of ik het nou wat vind of niet. Wat zeggen jullie?
Ben benieuwd wat jullie van het geheel vinden.

Richard Cramer

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT
Ha die Boris,

plus: de lay-out en de vegetatie vind ik meer als geslaagd. Ook de vrolijkheid die van de soldaat afspat vind ik leuk om te zien. Camo-patroon op de Marder is mooi uitgewerkt, strak gespoten.

min: het leek mij bij de foto's van 19 mei al dat de helm van de soldaat wat vreemd op zijn hoofd zit. De "eindfoto's" bevestigen voor mij dit gevoel. Kan natuurlijk gezichtsbedrog zijn... Verder is mij ooit eens verteld dat in juni 1944 de swastika niet meer als symbool op de helm werd gebruikt. Nu ben ik zelf a-historisch, je kan mij alles wijsmaken (... :nouja: ...), maar indien dit wel zo is, dan zou ik die Duitse helm toch achterwege laten. Als laatste vind ik dat je wel het blikje waar de rat op leunt wat meer mag onderscheiden, nu had ik eerst het idee dat de rat en het blikje één geheel waren.

Overall conclusion: een dio waar ik graag naar kijk met wat leuke "teasers". Zeker een kanshebber voor de eindzege wat mij betreft. Wat is de titel van het geheel (of moeten we op het naamplaatje wachten...)?

groeten, Richard.

Boris Bakker

Lid van de TWENOT
Hoi Richard,

Dat is een leuke/ nutitg reply.
De helm zit wat scheef op zijn hoofd wat bewust gedaan is. Wellicht een beetje een Hollywood dingetje, maar vaak zag je ze nogal nonchalant op het hoofd zitten/ hangen, met losse riempjes e.d. vandaar. Helm is er één van de SS (logo aan de andere kant). Wel iets wat je in begin misschien meer zag maar ik beperk me niet zo tot dat wat in '41 standaard was en later niet meer kon. Uitzonderingen zie je vaak en ik denk niet dat een helm werdt vervangen omdat hij " uit de mode" raakte. Dat blikje is wel iets waar ik nog even naar kan kijken. Misschien een iets opvallender kleurtje om de scheiding duidelijker te maken. Titel wordt: Vive la French wine!
Normandy, june 1944

Groetjes en bedankt! :D

Bovenaan