Boris Bakker: H-38 (3e x foto's 08-01)

Boris Bakker

Lid van de TWENOT
Ja klopt, ik raffel hem ook niet af, want qua afwerking is hij wel af, maar ik ga er ook niet meer tijd in steken dan nodig is. En dat van die 2 projecten tegelijk dat werkt bij mij niet altijd even goed. Ik wil me vaak focussen op 1 project tegelijk. Toch maar aan wennen misschien, want de voordelen zijn het wel waard.

mzzls

Bas Hermsen

Lid van de TWENOT
Gewoon rustig verder gaan of er wat anders bijpakken. Zie mijn motortje, zo krijg je ook weer inspiratie voor je eerste project!

Schilder ze...

Groeten,

Bas

Boris Bakker

Lid van de TWENOT
Zo, ik vind hem goed zo. Er is nog even wat aan het drogen, maar daarna zal ik foto plaatsen. Misschien nog een pigmentje her en der, maar dat was het. Misschien dat het morgen of ein deze middag wel lukt.
Uiteindelijk toch geen figuur erbij.

Groetjes

Benjamin de Groot

Lid van de TWENOT
Tankje ziet er geinig uit, maar het grondwerk vind ik eerlijk gezegd niet zo heel geslaagd. Het kan aan de belichting liggen, maar de kleur van je aarde is een beetje vaag (is dat blauw?) en het puin eromheen is ook wat schoon naar mijn mening. Enfin, niets dat je niet kan veranderen met een kleine dosis doorzettingsvermogen.

Wat betreft "zat zijn" kan ik er ook over meepraten: dat ding van mij wilde maar niet lukken en bijna alles ging fout, maar naarmate ik aan het eind van de tunnel kom zie ik de lol weer in van het ding. Het is zelfs zo erg dat ik overweeg een tweede te gaan bouwen (maar das wishfull-thinking met mijn bankrekening).

Inderdaad gewoon daarnaast nog iets bouwen (alhoewel ik mijzelf wat overdreven vind met 4 WIP's :p ).

Boris Bakker

Lid van de TWENOT
Hey Benjamin,

Maar deze foto's zijn nog veere van voltooid. Na de laatste (foto) post heb ik lang niks meer geplaatst van de tussenstand. Het ondergrondje ziet er wel anders uit als op de foto. :) Anders was het idd net een lego landschap.

mzzls en tot de update!

Wouter Siepman

Lid van de TWENOT
eeeuhm

Hoi Boris,

Ik vindt hem heel netjes en strak gebouwd, goed putty werk!

ik weet niet of je het al gezien hebt/iemand er al iets van gezegd heeft maar ik zie dat de 3 "haken" op de geschutstoren (deze waren bedoeld om de hele turret van de tank af danwel er juist op te kunnen tillen) naar boven wijzen ipv naar beneden.

de kleine haakje op het mini koepeltje zitten er helemaal niet op (ik zie wel de "location holes") ervoor zitten.

links naast het kanon (waar nu het platte stuk zit) hoort eigenlijk nog een machinegeweer gemonteerd te worden.

op www.chars-francais.net kun je hier veel referentie foto's van vinden.

Ik zag dat Bas dit bij zijn H39 (met SA18 kanon) ook niet had gemonteerd, ik vraag mij eigenlijk af of de bouwhandleiding van de Trumpeter doos wel volledig is, of dat ze de kleinere details helemaal niet hebben aangegeven?

hopelijk heb je er nog wat aan (nu hij al in de verf staat).

groets Wouter

Boris Bakker

Lid van de TWENOT
Ha Wouter,

Laat ik zeggen dat die kit erg simpel en beperkt is. Voor de cupola zitten er geen bijgevoegde haken in de kit, en een MG ook niet. :huh:
Nu moet ik wel zeggen dat ik bijna geen research gedaan heb bij dit model, want ik wou ff een simpel kitje voor de FOC bouwen. Maar wat die hijs haken betreft heb je gelijk. Zal wel in een roes gebeurt zijn. :D
Ik zal straks de definitieve foto's maken!

groetjes

Lars Fehse

Lid van de TWENOT
Hoi Boris zonder verf ziet alles er goed uit nu wacht ik de fotos van je verdere afwerking af....
Wel nog iets kun je je fotos niet via imageshack ofzo hosten zodat je ze direct kunt linken? Ik zelf vind dat altijd prettiger...

groeten Lars

Boris Bakker

Lid van de TWENOT
Ja klopt Lars, vind ik zelf eigenlijk ook :oeps: . :D
Zal ik eens proberen. (moet toegeven dat ik niet zo'n computer techneut ben, maar dit moet toch wel lukken).
Ik heb hem vanmorgen afgemaakt 100%, en moet zeggen dat hij me toch nog enigzins mee valt. :p
Ik heb geprobeert foto's te maken, maar de camera gaf een één of andere fout melding aan, dus moet ff wachten tot m'n zusje er weer is, die kan dat wel fixen.

groetjes

Bovenaan