Boris Bakker: H-38 (3e x foto's 08-01)

Boris Bakker

Lid van de TWENOT
b6_1.JPG


Deze word het bij mij net als bij Bas. Maar dan wel in Duitse dienst.
 
Morgen maak ik mijn begin. Met een Warriors figuur en misschien meer.
Het is een simpel kitje, dus misschien is hij ook direct morgen qua bouw al af, en komen er fooootoooo's. ;)

mzzls
 
'k denk dat ik iets later ga beginnen, want ik sta al een tijdje te popelen om aan m'n Marder 3 met alles er op en eraan te beginnen. En tja, dat is net na '41.
;)

mzzls
 
Hier dan eindelijk de foto's van de bouw fase. Ik heb hem qua bouw voor 90% af. Veel vul en plamuur werk zat er aan, maar een leuke kit om te bouwen! Zo hier en daar wat Dragon en Verlinden onderdelen geplaatst om er een Beute panzer van te maken. Een klein beetje evergreen om wat te verstevigen of recht te zetten en de track's heb ik het al over gehad in Bas zijn post. Deze waren te lang, en vooraan ontbreken ze, maar dat geeft niet want de neus word ingegraven. Zo hier en daar lijkt er nog veel putty e.d. te zitten, maar dit is in 't echt wel vlak.

Ik heb de tip's van enkele heren goed kunnen gebruiken, want ik ben aardig tevreden over de foto's nu! Dus vooral Marcel en Bouke, bedankt!
(waarschijnlijk zat ik er te dicht op, waardoor de camera geen focus punt kon vinden.

groetjes

http://www.mijnalbum.nl/Album=YYWCS37B
 
Ja ik vind het een schiterende tank! Geweldige shape. Ik heb hem nu verzonken in een ondergrond vol puin e.d. Misschien dat daar morgen nog foto's van komen.

groetjes, en bedankt voor je reactie!
 
volgens mij ben ik blij dat ik de Bronco gekocht heb. Ben benieuwd naar wat je ervan gaat maken. 2 dingetjes:
- Als je er toch een beutepanzer van maakt die is omgebouwd, waarom pas je de cupola dan niet even aan? Bovenkant eraf snijden en in plaats daarvan twee halfronde luikjes aanbrengen.
- zat er geen "staart" bij deze kit? Die vind ik er zelf namelijk interessanter dan de "standaard"achterkant.

Grtz Niels
 
Hey Niels,


Tja die cupola, heb ik eigenlijk niet bij nagedacht. ;) Zo vind ik het ook prima.
Die staart heb ik niet gebruikt, omdat ik het in deze positie in de weg vind zitten, met het oog op het loopwerk van de achterkant en wat stowage.

groetjes

ps. Ik denk idd dat de Bronco kit meer kwaliteit heeft. ;)
 
Wederom weer wat foto's. Nu met ondergrondje er bij. (grove opzet)
Foto's staan in het zelfde album.

http://www.mijnalbum.nl/Album=YYWCS37B

Strooisel e.d. moeten er natuurlijk nog bij komen. Daarna alles airbrushen en dan het weatheren. Zoals je ziet word dit voertuig afgewerkt terwijl hij al in het ondergrondje zit verzonken.
Ik twijfel nog heel erg welk verhaal er omheen komt. (gezien figuren e.d.) Maar dat gaat wel goed komen. 8)

groetjes
 
Dank u voor de reacties. Verhaal komt er zeker in, want ik hou niet van ondergrond ondergrondjes om het zo maar te zeggen. Er moet zich wel iets afspelen en er moet een soort van sfeer in zitten. (vind ik :) )

Ik zit te denken aan een Duitser in matige winter outfit die zich als ex-crew member schuil houd achter het tankje, met zijn handen voor zijn mond om zo maar zoveel mogelijk zijn adem te verbergen in de kou. (figuur heb ik al van Warriors.) Aan de andere kant ligt een Duitser met een nog minder prettige ervaring op de grond. Dit alles ten gevolge van een Russische Sniper. (Gesneuvelde = Verlinden figuur)

Ik hoop maandag te gaan airbrushen, en de eerste hand te leggen aan 1 van de figuren.

groetjes.
 
Dat is idd een goeie! Ik zat ook al wat te bedenken in de trand van "hardnekkig onkruid" enzo (op z'n Duits dan hé.) Maar die Hot spot zal ik ook onthouden...

groetjes
 
He Boris,
Een beetje late reactie maar het begint er al heel aardig uit te zien. Heb deze zelf ook eens inelkaar 'geknutselt' (Blitzkrieg Bullseye). Aardig hoe je hem verDuitst hebt. ;) Het lijkt me toch een lasige opgave om aan het schilderwerk te beginnen als hij al is ingegraven. Ik weet dat Luc Klinkers dat ook eens heeft gedaan met een Fireflydio op zijn site.
Let wel dat wanneer je een verhaal in je diorama stopt dat dit dan ook duidelijk voor de onwetende toeschouwer is, zeker als een eventuele sniper niet in het geheel zichtbaar voorkomt. Beetje moeilijke uitleg misschien, maar je hebt slechts 1 beeld en 1 titel om het verhaal te vertellen.
 
Klopt Roy, daarom zegt in dit geval de titel net zoveel als de opstelling. Ik heb al een tijdje geen foto's meer gepost, maar ik ben al in verre staat van weathering. :huh: Had ff geen camera meer tot mijn beschikking. Als het lukt kan ik maandag op zijn vroegst weer wat plaatsen. Het werken in de vaste ondergrond valt me tot nu toe erg mee, maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.

Grondwerk heeft ook zijn eerste kleuren en weathring gekregen. Jammer dat ik tussentijds geen foto's kon maken, maar ik kon het ook niet laten om te bouwen. :D
Dus maandag meer duidelijkheid hoop ik!

mzzls
 
Hier weer wat foto's van 't tankje. Zo hier en daar komen de kleuren en glans wat anders overeen dan de realiteit, maarja is niet anders. Het grondwerk heeft zo hier en daar alvast een basiskleurtje gekregene, net als de bepakking op het voertuig. Dit alles moet dus nog worden bijgewerkt. Het voertuig zelf heeft inmiddles enkele filters gekregen, wat fading en kleine drybrushes, en een wash. Chipen heb ik op enkele betreden plekken dedaan met een spons. (Ook dit komt wat TE over op de foto's) Hierna wat pin washes, afwerken van bepakking en gereedschap, pigmenten en dan het 1 maken met het nog te bewerken ondergrondje. De pilaar vondik wel een goede toevoeging qua hoogte e.d. binnen het ondergrondje. Heeft ook 1 niet dekkende laag gekregen.
Ben inmiddels ook bezig met 2 figuren, maar dat schiet nog niet echt op.

mzzls

http://www.mijnalbum.nl/Album=YYWCS37B
 
ZO, qua afwerking van het voertuig vind ik het wel goed. Sterker nog, ik ben dit voertuig een beetje zat inmiddels.
De ondergrond van pigmenten voorzien en er 1 geheel van gemaakt. Nu nog de randen afwerken, en eventueel nog wat pigment bijwerken. ik weet niet of de figuren nog wat worden, want ik snak echt naar een nieuw model. :D

mzzls
 
Boris, het zo jammer zijn als je het werk zou af zou raffelen, je hebt nog bijna 2 maanden :nouja: . Een goede tip is om naast je lopende project een ander te hebben zodat je wat kan afwisselen.
 
Terug
Bovenaan