Borgward IV

Fotolijstje,

Borgward%200004.JPG


Borgwardje,

Borgward%200005.JPG


Pigment in vloeibare vorm,

Borgward%200006.JPG


Gips in de witte variant,

Borgward%200007.JPG


In de choco-variant,

Borgward%200008.JPG


De uitgestreken variant,

Borgward%200009.JPG


De eerste indrukken,

Borgward%200013.JPG


Pigment onder het gips test geslaagd,

Borgward%200016.JPG



Voor een eerste test moet ik zeggen dat ik zelf best onder de indruk ben van pigment.
Maar zoals in een ander topic al aangegeven door Maarten dien je wel een paar tinten donkerder te gaan zitten.
Ik ga deze ondergrond sowieso nog verder bewerken met andere kleuren, maar voor een low-budgetondergrondje is het een mooie basis.

Ook de Borgward komt weer op de tafel en zal binnenkort gespoten gaan worden.

Tot een volgende,

Rico
 
Re: Borgward met test pigment

Sorry voor de wat donkere foto's,

op de bovenste foto's zie je wat "natte" plekken,
dit was na 3,5 uur drogen (laagje van 5-10mm gips)

Borgward%200017.JPG


Daarna alle natte plekken gedept met het sponsje, toen leek het wat droger,

Borgward%200018.JPG


Zo ziet het er nu uit, en als je erover krast is het net vochtig cacao poeder.

Borgward%200019.JPG


Op de eerste en tweede foto zie je de ondergrond van een ander model, daar is het (witte) gips droog en hard.

@ Kanne, dit zijn voor mij al experimenten. Ik doe mijn experimenten altijd op het grote vlak.
Als het lukt ben ik blij, en als het mislukt ben ik ook blij. Daar ik geen modellen bouw van 100-en euri's is een model voor mij niet meer dan een model.
Achter op de deel staan een tweetal "dure" modellen flink stof te happen en spinnenbehuizing te zijn. Ook staat er een vitrinekast met een 200 modellen ruddenna.

Straks weer een nieuw testje opstarten en mijn airbrush eens gaan zoeken.

Rico
 
Re: Borgward met test pigment

Tja,

het uiteindelijke resultaat is voor een basis helemaal niet slecht, boven verwachting voor mij.
Morgen hoop ik de airbrush gangbaar te krijgen en ga ik me ook eens verdiepen in de olieverven die ik ergens nog moet hebben.
De terpetijn, flesjes van talens en penselen zijn al boven water na 4 jaar... 😉

Ik zit te twijfelen of ik de Borgward uit de hand ga schilderen of eens serieus met de airbrush aan de gang.
Heb nog nooit zo'n klein dingetje gespoten, altijd grotere objecten tot nog toe en dan behoorlijk monotoom, éénkleurig.

Binnenkort hopelijk meer,

Rico
 
Lars,

gewoon bij de Praxis, Gamma, Karwei of welke bouwmarkt dan ook.
Ik heb een aantal verschillende merken gekocht om eens wat te proberen.

Bij de volgende ondergrond wil ik ook eens met acrylverf aan de gang van Stilleven.

Als je verf laat mengen bij je bouwmarkt gebruiken ze ook een al vloeibare vorm om je verf op kleur te krijgen.
Ook voor latex is er kleurmiddel in de handel dat je kunt gebruiken,

keus genoeg dus,

Rico
 
Heeejj Rico plaatst foto's, da's lang geleden! 😉
Leuk man, een Borgward. Ik ga er zelf ook binnenkort mee beginnen, wacht nog op het PE setje.

Auw: overtreden van de Tweede Wet der Dioramica ("Het object nooit evenwijdig aan de randen opstellen").

ptr
 
Terug
Bovenaan