Borgward IV ausf A klaar voor z'n dio

Hoi

een tussendoortje

Revell's 1/35 Borgward IV ausf A demolition tank met wat PE en house-improvements

leuk kitje !!! hier zitten meer bouwuren in dan in de Ferdinand uit de FOC 🙂, waar heb ik die ook alweer gezet ?? 🙄

verf komt er zeer binnenkort op en eindelijk nog es een grondwerkje met water bij 😉 , ik heb eindelijk weer wat inspiratie...

cheers
Dom

BORG1.jpg

BORG2.jpg

BORG3.jpg

Fraai opgeknapt voertuigje Dom!
Alleen die fenders ogen wat kaal, met slechts een verloren brandblusser... Je zou er nog wat bij kunnen zetten, zoals een reserve-wiel in een houder, jerrycans etc... zie:

borg01.jpg

borg02.jpg

en zoals je ziet past het prima bij je Ferdinand!

Eric

Bedankt Eric

die fotoos zijn prachtig en net wat ik nodig had !

ik ga er op je aanraden nog iets aan toevoegen

ondertussen heeft het voertuig z'n camojasje ontvangen

de details op de fenders kan ik daar naar aanpassen

cheers
Dom

Hoi Dominigue,
Leuk voertuigje. Heb nog een foto van een A -uitvoering waarop de startzwengel (Anlasskurbel) achter op het linker spatbord gemonteerd is. De foto's van Eric zijn zoals jullie ongetwijfeld weten niet van een A-versie dus enige voorzichtigheid is geboden. Vind het wel jammer dat je de zes spacers van de pantserplaat boven de ventilatie opening niet vervangen hebt door wat dunnere. Ik begrijp overigens donders goed waarom je dit niet gedaan hebt (een pokkewerk).

Hierbij de link naar de Borgward in Münster :
http://www.panzermodellbau.com/index_at.html?galerie.html&1

Nog een link met inzetinfo en een speciale versie:
http://achtungpanzer.com/articles/wanze.htm

http://www.achtungpanzer.com/articles/borgward.htm

Blijf dit projectje met belangstelling volgen.

Groet,

Arjan

Hoi, ondertussen staat ie klaar voor z'n diootje

enkel het licht achteraan moet ik nog rood schilderen, heb ik stomweg vergeten, ook komt er nog iets op de fenders al ben ik daar nog niet helemaal uit

ondertussen ben ik aan het dio begonnen maar wegens mooi weer zal dat voor na het weekend zijn 😉

cheers
Dom

boraf1.jpg

boraf2.jpg

boraf3.jpg

boraf4.jpg

boraf5.jpg

Zeer netjes afgewerkt Dom!
Heb je het lichte stof/zand gedaan met pigmenten of met oils?
Ben zelf namelijk aan het twijfelen of ik dit voor een model met oils of met pigmenten & white spirit ga doen, vandaar.
Dit ziet er namelijk erg fijn uit.

Massel,
Marcel.

Hey M

thanks

het stof is zoals gewoonlijk aangebracht als een dikke wash met geurarme WS, gedroogd met behulp van een haardroger

ik heb ondertussen de dikke stofstreep vooraan op de bak verwijderd, die was net even te dik (voordeel van je eigen fotoos te analiseren 🙂 )

cheers
Dom

oeps sorry

inderdaad met Mig pigmenten Light dust / europe dust / beach sand etc...van alles wat eigenlijk anders wordt het eentonig

dio is onderweg , ik hoop er niet lang mee te wachten want de Foc staat ook nog te wachten en met een E-10 op komst wil ik hier van af zijn 🙂

cheers
Dom

Hoi Dominique,
Inderdaad een zeer geslaagd bakkie. Weet jij of iemand anders wellicht wat er nu precies in de ruimte links van de bestuurdersplaats zat? Ik dacht zelf dat daar de radio zat en dat de opening in het dak bedoeld is voor ventilatie. Op de interieurfoto's van het Münster exemplaar lijkt echter een tweede stoeltje te zijn gemonteerd (wellicht een speciale aanpassing?). Zou de opening dan niet simpelweg bedoeld zijn om de bijrijder wat hoofdruimte te geven, anybody?

Groet,

Arjan

ik dacht eigenlijk dat het van oorsprong een als iets anders ontworpen voertuig was, ik dacht iets met van die grote afroldingen achterop, misschien dat je dan 2 man nodig hebt?

overigens, zou deze ook kunnen met een hokkie om de bestuurder zijn kop? of is dat alleen voor de RC versie?

Timo

Hoi Timo,
Borgward heeft vanaf November 1941 eerst 45 Ammunition Carriers op hetzelfde chassis gemaakt. Op foto's is hier wel een bijrijder te zien. Maar ik denk nu intussen dat de museum Borgward oorspronkelijk een Wanze (Raketenpanzerbüchse) uitvoering was want die hadden wel een tweede stoeltje (bijrijders ook op foto's te zien). Alledrie de versies (A, B en C waren radiogestuurd). De A-versie had nog niet de gepantserde zijplaten/voor- en achterplaat van het hokje. Ze waren voorzien van "rubber-cushioned, lubricated tracks". B-versie had dry pin tracks en een ontsnappingsluik aan de zijkant. Er zijn nog andere detail verschillen te vinden tussen de A en B versie (andere sprocket en uitlaatbochten).

Arjan

Dag Dominique,

Complimenten voor de Sd Kfz 301. Jij mag van mij voortaan je onderbroek óver je lange broek aantrekken. Jij bent modelbouw-Superman!

Over het model: als de bevestigingsarmen uit hun borging zijn en verticaal staan, schuift de explosieve lading van het voertuig. Is dat straks de bedoeling in het diorama?
Groeten,

Bart

Ziet er erg mooi uit, Dominique. Als je met het achterlicht het Notek achterlicht met 4 lampjes bedoelt: die lampjes zijn groen, maar als ze uit zijn zien ze er bijna zwart uit. Anders heb ik niks gezegd 😉

Terug
Bovenaan